אחת ולתמיד – האם האורך קובע?

האם אורך הפוסטים באמת חשוב? התשובה היא כן, ולא. מוזמנים לקרוא ולהבין קצת יותר.

 

תשאלו את גוגל ויש לו מעל 89 מיליון תשובות. תשאלו אותי? התשובה המתבקשת היא – צאו מזה! זו לא הכמות אלא האיכות. ואני כמובן מדברת על אורך של פוסטים. ארוך לכם מדי? קפצו לסוף וקבלו תקציר. רוצים ללמוד משהו? הישארו איתי.

מה קורה בשנים האחרונות לאורכם של פוסטים בבלוג?

התשובה הקצת יותר מורכבת לשאלה מהו אורך הפוסט האופטימלי, היא – תלוי. תלוי איפה כותבים, תלוי מהו המסר, תלוי מי הקהל, ותלוי כמובן מי אתם.

אני אתייחס כאן לכתיבת פוסטים בבלוג, כי כמובן לכל פלטפורמה יש את הכללים והסטטיסטיקות שלה. אם בטוויטר אנחנו חייבים לקצר (יש שמועות שזו הסיבה שהרשת המדליקה הזו לא הצליחה בישראל – כי אנחנו לא יודעים איך לקצר), הרי שבלינקדאין דווקא אפשר להאריך ולכתוב מאמרים של ממש. ופייסבוק? נו, אצלה הכל תלוי בכל כך הרבה משתנים, שזה נושא לבלוג שלם ולא רק לפסקה בפוסט.

בואו ננסה לפרק את זה קצת. אורך הפוסטים הממוצע, וגם זה שנחשב מוצלח, משתנה מדי כמה שנים. אמנם נדמה לכולם שאנשים קוראים פחות, בגלל הצפת המידע חסרת המעצורים, אבל המגמה דווקא מלמדת שאולי הם קוראים פחות מאמרים, אבל כנראה שאם הם כבר קוראים, הם מוכנים להשקיע זמן במאמר שנותן להם ערך, גם אם הוא ארוך. בגדול, אורך הפוסטים הממוצע גדל משנה לשנה:

אורך פוסטים ממוצע
מתוך מחקר של ORBIT MEDIA

הגרף מתוך הפוסט המרתק הזה ובו סטטיסטיקות ומגמות של בלוגינג.

כשהתחלתי את דרכי בעולם הבלוגים, מספר הקסם היה 500 מילים. היום נדמה שהכל השתנה. ככל שעוברות השנים, אני פחות מאמינה במספרי קסם, אבל בואו נלך לאט לאט ונבין מה באמת חשוב בכתיבת פוסטים והאם באמת כדאי לשים לב לספירת המילים.

נתחיל בכמה נתונים מעניינים:

  • באופן כללי, פוסטים ארוכים (מעל 1,000 מילים) מדורגים גבוה יותר בגוגל – ולכן אם אנחנו רוצים לשפר קצת את ה SEO שלנו, כדאי לחשוב גם על זה. הנה פוסט של YOAST על זה.

אורך פוסט אופטימלי ל SEO

הגרף מכאן.

  • ואם נשאל ישירות את גוגל, נראה אותה מגמה:

דרוג גוגל לפוסטים לפי אורך

 

  • הזמן הממוצע לקריאת פוסטים גדל גם הוא, בהתאם:

 

זמן ממוצע לקריאת פוסטים

  • מספר השיתופים של פוסטים גם הוא מעיד על יתרון לטובת הארוכים שבהם:

שיתופים של פוסטים לפי אורך הפוסט

3 הגרפים האחרונים כוללים נתונים המעודכנים לסוף 2016, ונתקלתי בהם בפוסט הזה.

אבל למרות הנתונים המעידים על קשר בין אורך פוסטים לדרוגם הגבוה, אם רוצים לחשוב על SEO  צריך לחשוב על עוד כמה דברים ולא רק על האורך. הנה פוסט מצוין שמסביר את הנקודה הזו.

ולכן, אני מציעה לא להתמקד רק בספירת מילים (אם כי כדאי לבדוק מהי בסופו של דבר, כדי שגם גוגל לא יזנח אותנו), אלא לשים לב למדדים נוספים:

  1. ראיית הקוראים – עם כל הכבוד לאורך, לרוחב ולשאר נפלאות הטכניקה, בסוף כולנו רוצים שיראו אותנו, שירגשו אותנו, שיאהבו אותנו ויעצימו אותנו. גם הקוראים שלכם. ולכן חשוב שתדעו מי קורא אתכם. תתחברו אליהם, אל מצוקותיהם ובעיותיהם, אל החלומות שלהם ואל הדרכים בהן אתם יכולים לעזור להם. התחברתם אליהם? זה הצעד הראשון והכי משמעותי לכתיבת פוסטים טובים, כי תכל'ס, אנחנו לא כותבים עבור עצמינו.
  2. מראה הפוסט – לפני קריאת פוסטים אנחנו מבצעים הערכה שנועדה לבחון האם כדאי לנו להשקיע דקות יקרות (וכמה שהזמן שלנו יקר) בקריאתו. ככל שמראה הפוסט אטרקטיבי יותר, והפוסט נדמה לנו נוח לקריאה ונעים לעין, יש יותר סיכוי שנתחיל בקריאתו. איך עושים את זה? יוצרים "פוסט סריק" – והנה הדרך הנכונה לעשות זאת.
  3. עקביות והתמדה – גם אם נכתוב את הפוסט המושלם עם מספר המילים האופטימלי, אבל נזנח את הבלוג שלנו כעבור חודש, זה לא יעבוד. ככל שהבלוג יכיל יותר פוסטים טובים, ככל שהותק שלו יגדל, כך הקוראים וכמובן גם גוגל יתייחסו אליו בכבוד. העקביות בכתיבת בלוג תתן לכם אפשרות להתאמן בכתיבה ולייצר אוטוריטה רצינית ברשת. ויש לה עוד המון יתרונות. ההתמדה היא בעיני אחד הסודות של בלוגינג עסקי טוב. עוד על התמדה כאן.
  4. מסר – לפני כתיבת הפוסט אני ממליצה לבדוק עם עצמינו מהו המסר שאנחנו רוצים להעביר לקורא. לאחר שנדע בדיוק מהו המסר, נוכל לבדוק מהי הפלטפורמה המתאימה להעברתו ומהו האמצעי הטוב ביותר (האם וידאו, פודקאסט, אינפוגרפיקה, סיפור או רשימה?). מומלץ לבדוק גם לאחר כתיבת הפוסט האם המסר עובר, וכמובן לזכור שספירת המילים צריכה לשרת את המסר ולא ההפך.
  5. גיוון, ניסוי וטעיה – לכל בלוג יש את הקוראים שלו. העדפות הקוראים משתנות מבלוג לבלוג ולכן אני לא ממש מאמינה במספרי קסם. על מנת לבדוק בצורה הכי טובה מה עובד עבור הקוראים שלכם, אני ממליצה על אחת השיטות הכי אהובות עלי – ניסוי וטעיה. כתבו פוסטים ארוכים, קצרים, הומוריסטיים ורציניים, כל עוד הם משתלבים באישיות שלכם, בטון איתו אתם מתקשרים, בקול האישי שיצרתם לעצמכם (או במילים אחרות – אם אתם לא יודעים לספר בדיחה, אל תנסו לכתוב פוסט הומוריסטי). תבדקו עם הקוראים שלכם מה עובד טוב יותר עבורם.
  6. והכי חשוב – ערך. אם אין לכם מה לתת, גם 2000 מילים לא יעזרו. כתבו כדי ללמד, להעצים, לתת מהידע והניסיון שלכם, כדי להזיז אנשים ממקומם. כשפוסט הוא בעל ערך, כמות המילים לא באמת חשובה. מהו פוסט בעל ערך תוכלו לראות כאן. אני מאמינה כי ככל שתתנו בנדיבות, כך תקבלו חזרה מהקוראים שלכם. עוד על כמה לתת, כאן.
פוסט בעל ערך מורכב מהרבה יותר מאשר כמות המילים שבו. אז שבו ותתחילו לתכנן אותו.

הנה עוד מאמר מצוין, מקיף (וארוך מאוד) של ניל פאטל, על המגמות וההמלצות ליצירת תוכן ב 2018. מומלץ.

אמלק, או בשפת העם – ארוך מדי, לא קראתי:

לסיכום, אורך הפוסטים בבלוגים עולה משנה לשנה, אבל עם כל הכבוד לאורך, אני ממליצה לשים דגש על האיכות. אם יש לכם מה לומר ב 500 מילים, זה יהיה רע מאוד אם תגידו אותו ב 1000. יש לכם המון מה לתת? תנו בנדיבות גם אם ספירת המילים חצתה את ה 2000. ובקיצור – ערך ערך ערך. זה כל הסיפור.

הנה הצ'קליסט המלא ליצירת פוסט בעל ערך לקוראים שלכם.

ומה דעתכם? האם האורך לבדו קובע? מה למדתם מהניסיון שלכם בכתיבת פוסטים?

רוצים לשדרג את התוכן שלכם (לא רק באמצעות אורך)? דברו איתי ואסייע לכם.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)