חיפוש

האתגרים של מנהלי קהילות – פוסט אורח

מה מתרחש במוחו של מנהל קהילה ביום טיפוסי? מקס פרידמן מתארח בבלוג עם כל התשובות.

אני שמחה לארח כאן בבלוג את מקס פרידמן, שמלווה בעלי עסקים מתחום ההשקעות והפיננסים בבניית קהילה דיגיטלית, בפוסט אורח מיוחד:

נתקלתי באינפוגרפיקה משעשעת ודי מדוייקת – "בתוך מוחו של מנהל קהילה", העוסקת באתגרים היומיומיים איתם מתמודד מנהל הקהילה:

Inside the Mind of a Community Manager

 

From Visually.


הנה התפקידים שמנהל קהילה לוקח על עצמו, בתרגום החופשי שלי:

פיניאטה –
אחרי שהוכה במקלות, עדיין חייב לחלק סוכריות, או כמו חד קרן – צריך לפזר נצנצים וקשתות בענן.
מנהל קהילה מקבל במהלך הדרך לא מעט ביקורת מחברי קהילה. זה חלק מהעניין – בלתי אפשרי לרצות את כולם וחשוב להבין את זה. ועדיין, חייב לשמור על ממלכתיות ולהיות מאופק ושקול בתגובותיו.

ספונג'ה –
סופג את המזג האמוציונלי של הקהילה על מנת לפקח על הבריאות, שביעות הרצון והמעורבות שלה.

גנן –
שומר ומטפח שיח וירטואלי (מכבד), חברי קהילה או רעיונות חדשים תוך כדי השגחה קפדנית עליהם.

קוֹנסיירז' (שוער) –
מעניק תשומת לב אישית עבור סוגיות שצריכות להיפתר מחוץ למרחב הקהילה.
ישנן אינספור שיחות שמנהל הקהילה עורך עם חברי הקהילה באופן פרטי, בכדי ליישב סוגיות למיניהן.

מעודדת –
מכריז על פיצ'רים חדשים (שמטרתם לרוב להקל על חברי הקהילה להתנהל במרחב הקהילתי) ומריע להישגיהם של חברי הקהילה, המשתמשים בפועל בפיצ'רים החדשים. מעודד להיעזר בהם, בצורה תכופה בקהילה (עקב העצלות היחסית של חברי הקהילה לשנות הרגלים ולהסתייע באלמנטים חדשים שלא השתמשו בהם לפני כן).

פסל –
מארגן/מעצב את ה"רעש" בקהילה לכדי נתונים (Data) פרקטיים המועילים הן למובילי הקהילה והן לחברי הקהילה. בעצם, מארגן את ה"ידע הקהילתי" באופן שיהיה נגיש ונוח לחברי הקהילה.

שוטר תנועה –
מנתב בקשות של חברי הקהילה אל האנשים הנכונים בקהילה.
בנוסף, מנהל הקהילה דואג לחבר בין חברי קהילה, על פי בקשות ספציפיות מצד החברים או על בסיס שיתוף פעולה אפשרי שלטעמו יכול לקדם את אותם חברי הקהילה.

לוחם "ספאם" –
תמיד ערני לספאמרים בקהילה ומוכן לשלוף את "פטיש האיסור האסטרטגי" במידת הצורך.
מנהל הקהילה מתמודד ללא סוף עם ספאם והטרלות, ומטרתו היא לזקק את התוכן לחברי הקהילה, ובכך לשמור על איכותו וערכו הגבוה.

אמפתי –
עוקב אחר התנודות מהקהילה, בפייסבוק, בוואטסאפ, בטלגרם ופלטפורמות אחרות כדי שיוכל לחוש ולו את ההפרעה הקלה ביותר ברצף התקני של ניהול הקהילה. לאגו אגב, אין כאן מקום.

מדיה מאסטר –
הוא אמן ברשתות החברתיות, שידורי אינטרנט, פורומים וכל הפלטפורמות הקיימות והמתפתחות הנדרשות בכדי לבצע את העבודה.

תוספת אישית – הוא כותב תוכן ברמה טובה עם זיקה טכנית/עיצובית לדברים.
למנהלי קהילות יוצא לא אחת לתפעל נושא טכני בתוך הקהילה, ובנוסף – משתמש באמצעים ויזואליים רבים (באנרים לדוגמא) בכדי לתפוס את תשומת הלב של חברי הקהילה.

הנ"ל מסכמים את האתגרים העיקריים בחייו של מנהל קהילה.

מנהלים קהילה? ספרו מה חשבתם.

תודה רבה מקס! רוצים להכיר אותו קצת יותר?

מקס פרידמן, מלווה בעלי עסקים מתחום ההשקעות והפיננסים בבניית קהילה דיגיטלית כחלק מהאסטרטגיה השיווקית לקידום העסק.
תוכלו למצוא אצלו מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים.
לאתר, לדף פייסבוק, לערוץ יוטיוב.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)