חיפוש

הכתיבה כאקט חתרני

יש משהו בכתיבה שיכול לרכך את העולם המאוד דיגיטלי, מדיד ולינארי שאנו מתמכרים לו. ההשקעה בכתיבה מאפשר לנו לשמור על אנושיות בעולם שמדבר על דאטה ושוכח קצת שמאחורי כל מספר יש אדם.

בכנס בנושא שיווק דיגיטלי בו נכחתי לאחרונה, דובר על זמן הקשב המתקצר ומתקצר (לאן עוד יש לו להתקצר, לעזאזל?). עפ"י הרצאתה של אחת מנשות פייסבוק, רק ב 10% מהזמן, בעודנו מתרווחים בכסא, אנחנו בנויים לצרוך תוכן איכותי, עמוק וארוך. ומהו אותו תוכן איכותי על פי אותה מרצה? וידאו פרסומי שמגלם בתוכו סוג של סיפור, ונמשך – שימו לב – 15 שניות שלמות! היא גם הציגה דוגמאות. עומק? לא מצאתי שם. איכות? אפשר לדבר על זה, אבל לא בטוח שנסכים. אורך? נו באמת…

תוכן איכותי? נדמה לי שאני מגדירה את המושג בצורה קצת שונה

יש מצב שאני אחרונת הדינוזאוריות עלי אדמות? כשאני מדברת על תוכן איכותי, עמוק וארוך, יש לי משהו אחר בראש. משהו יותר טקסטואלי, שמעורר למחשבה, רגש או ידע חדש. משהו שלא תמיד קל לעיכול, ולא תמיד לוקח כמה שניות, אבל בהחלט יש לו ערך.

ואם זמן הקשב שאוטוטו יימדד בננומטרים לא מספיק, הרי שמתווספת לו מגמה נוספת, מדאיגה לא פחות, לפיה יותר ויותר טקסטים ותכנים נכתבים ע"י בוטים ולא ע"י אנשים.

ואם גם זה לא הספיק לכם, הרי שאוסיף לכם את אימת הבלוגרים: האנליטיקס. מדדים שמאפשרים לנו למדוד כל קריאה, כניסה או סטטיסטיקה עליה חלמנו או לא, וגורמים לנו להסתכל על הבלוגים והתוכן שלנו כיוצרי המרות, מחוללי לידים או פשוט פלטפורמות לטראפיק. כבלוגרית לא מעט שנים, אני יכולה לומר לכם, שהמדדים האלו מעניינים, מתסכלים, מלמדים, אבל בעיקר גורמים לנו לשכוח שמאחורי כל מספר יש קורא – אדם עם צורך, בעיה או תחום עניין. אדם עם רגשות.

כולם מקטרים ומתלוננים על זמן הקשב ההולך ומתקצר מחד, ועל הטכנולוגיה המאיימת להשתלט עלינו מנגד, והנה אני רוצה להציע סוג של מחאה שקטה לטרנד הזה. בואו נתחיל לקרוא ולכתוב טקסטים איכותיים. בואו נקפיד על מתן ערך, ידע  או השראה, ולאו דווקא על גימיקים כאלה או אחרים בתוכן שלנו, גם אם הוא שיווקי. מה דעתכם?

כתיבה היא אחת הדרכים להכניס יותר אנושיות בעולם הדיגיטלי

כתיבת תוכן איכותית ומושקעת משיגה כמה דברים, עבורכם ועבור הקוראים שלכם:

  • הכתיבה מסדרת לנו דברים בראש הכאוטי, ומלמדת אותנו לחשוב מתודולוגית, להתנסח בצורה קוהרנטית ונקיה, ומגדילה את יכולות התקשורת שלנו.
  • הכתיבה מאפשרת לקוראים להתחבר אלינו רגשית. אנחנו נותנים להם ערך, והם? פשוט מקבלים אותו. על הדרך למדנו מהי נתינה, והשקענו באנרגיה שלה.
  • האקט של הכתיבה והקריאה, מדיטטיבי, שקט ונקי בעולם מלא הסחות דעת, מאפשר לנו ולקוראים דקות יקרות של שקט מהעולם הכה מהיר, תזזיתי ומלא גירויים.
  • תוכן איכותי מאפשר אינטראקציה אחרת, חיבור בינינו לבין הקורא – כזה שאין לו זמן מדיד או רגש ברור שניתן לסמן באימוג'י. אינטראקציה שהיא קצת יותר מורכבת מהעולם הסופר לינארי ומדיד של הלייקים.
  • וכמובן – תוכן איכותי ממתג אתכם, הכותבים, כבעלי ידע, כרציניים, כאוטוריטה בתחומכם.

עוד על נפלאות הכתיבה, כאן.

אנחנו יכולים לכמת עד מחר את הגולשים, ולהתעסק עד סוף ימינו בביג דאטה. אבל בסופו של דבר, ההחלטות המשמעותיות שלנו, וגם של הקוראים והלקוחות שלנו, נובעים מרגשות. תוכן איכותי עשוי לעורר את הרגשות האלו.

לעורר מחשבה, רגש, הזדהות או עניין. את כל אלה ניתן לעשות דרך כתיבה אנושית

כשאנחנו כותבים תוכן מותאם לקהל ספציפי, תוכן שיש בו כוונה אמיתית לתת ערך, לעורר לפעולה או מחשבה, להעביר ידע או לעורר השראה, אנחנו מחייבים את עצמינו לעבור מהראש שלנו לזה של אחרים, כלומר- להתחבר.

הכתיבה היא אולי אחד הדברים האחרונים האנושיים שנותרו בעולם הסופר דיגיטלי הזה, בו כל רגש מקבל סימול, כל קול אנושי עובר עיבוד, וכל מופע הופך לגימיק. בואו נשמור עליה אנושית, איכותית ונקיה, כזו שיכולה לבוא מהלב, ולהגיע ללב אחר, גם אם מדובר בידע מקצועי בלבד.

מה אתם אומרים?

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)