חיפוש

הסיפור של בריקסטון – סיפור של השראה

יצאתי לקבל השראה על כלכלה מקומית מבריקסטון, אנגליה

בריקסטון היא עיר מחוז בצפון לונדון, שאופייה הייחודי ריגש אותי. זו הסיבה שהחלטתי שמגיע גם לכם לקרוא עליה.

בריקסטון היתה עיר רגילה למדי, עם קהילה מגוונת, שוק תוסס והיסטוריה מקומית עשירה. ואז היא הפכה לעיר – טרנזישן (בעברית – עיר מעבר), ומאז היא משמשת דוגמא למקומות רבים בעולם. היא לא היחידה באנגליה, אבל גם אם נצליח לקחת מבריקסטון רק את האפשרות ופתיחת התודעה לאן אפשר להגיע, הרווחנו.

יוזמת הטרנזישן קמה במטרה לשפר את חוסן הקהילה, בדגש על מקומיות. הרעיון הוא ליצור קהילה שיכולה לצרוך את עצמה ולהקטין את התלות בגורמים חיצוניים, בעיקר במחשבה עתידית על עיתות משבר (למשל משבר אנרגיה). אני התחברתי ליוזמה בגלל האופטימיות, בגלל הדגש על כלכלה מקומית ובגלל שמסתבר שאפשר.

בואו לקרוא עוד קצת על היוזמה, בפוסט אישי מעניין של יואב אגוזי בבלוג הקיימות "בידיים".

ונחזור לעיר המעבר, בריקסטון, כדוגמא. בשנת 2009 החלו להשתמש בבריקסטון פאונד, מטבע מקומי חלופי. כ 80 בתי עסק מקומיים הביעו נכונות לקבל אותו. כיום יש מעל 250 בתי עסק כאלו. המטבע המקומי נועד כמובן לעודד תושבים ועסקים להשתמש בשירותים מקומיים. אגב, על השטר של 10 בריקסטון פאונד מופיע דיוויד בואי, שנולד בבריקסטון. הנה אתר ובו ניתן לראות איפה אפשר להשתמש במטבע המקומי

כ 50 מעובדי מועצת העיר מקבלים חלק משכרם במטבע המקומי. ראש עיריית בריסטול (עיר נוספת ובה מטבע מקומי) מקבל 100% מהמשכורת שלו במטבע המקומי. וואו. אותי זה מרגש. אני יודעת שיש גם כמה מקומות בארץ ששוקלים להשתמש במטבע מקומי, כגון שכונת פלורנטין בתל אביב.

עוד אנקדוטה מעניינת – בבריקסטון השתמשו במימון המונים כדי לגייס כסף לשיפור המקום. הנה עוד דרך מיוחדת לתת לתושבים לתרום לחיזוק הקהילה. דרך שאני חושבת עליה כבר כמה חודשים, וכמה אני שמחה שמצאתי שאני לא היחידה!

ולמה בכלל אני מספרת לכם על יוזמות והשראות מרחבי היקום? כי אני חושבת שתודעה יכולה להתרחב. וככל שהיא תתרחב, אנחנו נתחיל לשים לב יותר ויותר אצל מי אנחנו קונים, האם אנחנו בוחרים להשאיר את הכסף בתוך הקהילה או להוציאו מחוצה לה, האם יש לנו עוד דרכים לתמוך בקהילה המקומית שלנו? ומהי בכלל הייחודיות של הקהילה שלנו? אני יודעת שבעקבות הידע על כלכלה מקומית, קהילות, עסקים קטנים ובעיקר מפגש אמיתי יומיומי עם אלו, אני משנה לגמרי את בחירותיי הצרכניות. ואם אני יכולה, תאמינו לי, כולם יכולים.

ומה אתם לוקחים מהסיפור של בריקסטון? האם גם אתם מחפשים לחזק עסקים מקומיים? את הקהילה שלכם? איך? אשמח לשמוע.

רוצים ללמוד עוד על התנועה? בואו לכאן

הידעתם ש – Electric Avenue נמצאת בבריקסטון?

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)