חיפוש

להוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכן

כבר שמעתם מכל עבר שאתם צריכים לייצר תוכן כדי לשווק את העסק, ועדיין לא מוצאים זמן וכוח? כנסו.

"מעולם לא כתבתי"

"לוקח לי שעה לכתוב משפט אחד"

"אבל אין לי את זה. מישהו יכול לעשות את זה עבורי?"

אני שומעת את המשפטים האלו שוב ושוב בהרצאות ובסדנאות שלי. אני מביטה בעיניהם של בעלי העסקים ויודעת שמתחת למשפטים האלו מסתתרים פחדים, חוסר ידע ובעיקר דחיינות.

העולם הזה שנכנסנו אליו בסערה וירטואלית, דורש מאיתנו, בעלי העסקים, לצאת מאזור הנוחות ולעסוק לא רק בניהול השוטף של העסק, אלא גם בנראות שלו און ליין.

הרעיון הוא מאוד פשוט – אנשים מחפשים היום שירותים, מוצרים ובעיקר ידע, און ליין. אנחנו רוצים, כבעלי עסקים, שבזמן החיפוש הם יפגשו אותנו. זו הסיבה שאנחנו נדרשים לייצר היום תוכן, וזו הסיבה שיותר ויותר שומעים את המושג "שיווק באמצעות תוכן". על הסיבות לייצר תוכן, כאן.

אבל אז מגיעים השדים שהסתתרו להם במשך שנים, לפעמים עוד מימי בית הספר, והמילה תוכן פוגשת אותם פנים אל פנים. אז בואו נוריד רגע את המושג הזה שנקרא "תוכן" לקרקע.

אז איך מתחילים לייצר תוכן?

הנה 10 הדיברות שלי, כדי להפסיד לפחד משיווק באמצעות תוכן, ולהתחיל לייצר אותו עבור העסק שלך:

  1. אתם רוצים יותר לקוחות? אתם רוצים להכנס למודעות? רוצים שאנשים יכירו אתכם ואת מה שאתם עושים? רוצים לסייע ליותר אנשים בתחום שלכם? אתם צריכים לשווק את העסק שלכם. לא אוהבים את המילה שיווק? גם אני לא, אבל החלטתי להתמודד איתה. וגם להוריד אותה לקרקע ממקומה העילאי במרומים. חלק מהשיווק היום מתרחש בזירות הדיגיטליות, ולכן אין מנוס מלהיות שם בצורה זו אחרת, אם אתם רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות או להמשיך לתחזק את הקיימים. לא כולם פוגשים אתכם כל הזמן פנים אל פנים.
  2. האינטרנט הביא עמו בשורה משמחת – כותבים בשפה מדוברת. ולכן אתם לא צריכים להיות דיקנס ואפילו לא ג'וג'ו מויס הבאים על מנת לכתוב כדי לשווק את העסק שלכם און ליין. הרעיון הוא לכתוב כדי לקרב אנשים אל מי שאתם ומה שאתם עושים, ולכן השפה צריכה להיות פשוטה, אותנטית ומקרבת. חישבו על פגישה בבית קפה בה אתם מספרים למישהו קרוב על מה שאתם עושים ואיך אתם יכולים לעזור לו. מרגיש לכם אינטימי ונעים? מצוין. זה הרעיון!
  3. Practice Makes Perfectאין כמו אימון כדי להשתפר בכתיבה. אני מספרת לכולם איך לא נולדתי כותבת, לא פרסמתי שירים בגיל שבע ולא חלמתי להוציא ספר עד גיל 20. גם לא עשיתי זאת. אבל כן התמדתי בכתיבה בבלוגים ולאט לאט מצאתי את הקול האישי שלי, את הסגנון הייחודי, את החיבור לקהל. במקביל קראתי ספרים, שמעתי הרצאות ולמדתי על קופירייטינג, על כתיבה אפקטיבית וכמובן לא מעט על כל הזירות הדיגיטליות. יחד עם כל אלו הגיע גם בטחון בכתיבה.
  4. ולמרות זאת – אל תחפשו אחר המושלם. החיפוש הזה הוא הדחיינות החדשה. אין כזה דבר בלוג מושלם, פוסט מושלם או משפט המחץ שיפיל את הלקוחות שלכם מהרגליים. כבר שמענו וראינו הכל בעידן המידע הזה. במקום לחפש אחר המושלם חפשו את הקול האותנטי שלכם ואת החיבור המיוחד שלכם לקהל היעד. חפשו איפה אתם יכולים לעזור להם ולפתור להם בעיות. וזה מוביל לנקודה הבאה.
  5. אל תדברו על עצמיכם. צאו מזה! אתם לא מעניינים את הלקוחות שלכם. הם פה בשביל מה שאתם יכולים לעשות עבורם. עוד לא נולד הלקוח שיקרא בשקיקה פוסטים שלמים של בעל העסק אם הוא מדבר רק על עצמו. תנו להם את מה שהם צריכים, לא את מה שאתם רוצים לתת.
  6. חישבו על מפגש ולא על מכירה. המילה הזו, "מכירות", לא מי יודע מה נעימה, נכון? היא חברה טובה של גברת שיווק. לא מכירה הרבה בעלי עסקים קטנים שהמילה למכור נוחה להם, ולכן כל הגישה של שיווק באמצעות תוכן הביאה בשורה חדשה ונעימה. אנחנו מייצרים תוכן, שפוגש את הלקוחות שלנו כשהם זקוקים למשהו, וזה מוביל להיכרות איתנו ועם מה שיש לנו להציע להם. הם התחברו? התלהבו? נוצר מפגש (גם אם וירטואלי)?– זה יכול להוביל למכירה.
  7. היו נדיבים – עם מי כולם רוצים לעשות עסקים? לאיזה מומחה רוצים ללכת? התשובה שלי היא – מי שיש לו הרבה ידע, מי שיודע איך לחלוק אותו, וכמובן מי שעושה זאת בנדיבות. הידע שאתם חולקים עם הלקוחות שלכם, הקיימים והפוטנציאלים, לא מחליף את המפגש האישי והפיזי איתכם, אבל הוא יכול לתת עוד מוטיבציה למי שקורא אתכם לקיים אותו. אני ממליצה לחלק את הידע שלכם בנדיבות, כמה שיותר. עוד על נדיבות בכתיבה כאן.
  8. אחת ממילות הקסם היא התמדה. ההתמדה גורמת לכם להיראות רציניים, להתייחס בכבוד לכתיבה שלכם ולעשייה, וכמובן לאמן אתכם היטב. יש לה עוד כמה אפקטים חיוביים. היא תלמד אתכם המון על עצמכם, על תהליך ועל אמונה! עוד על התמדה וחשיבותה, כאן.
  9. צרו מסגרת – אחת הבעיות עם הכתיבה היא שאף פעם אנחנו לא מוצאים את הזמן המתאים לה, או את המוזה. וזו גם סוג של דחיינות. החלטתם שאתם צריכים לכתוב עבור העסק שלכם? תנו לכתיבה את המקום הראוי לה, ממש באותו האופן שאתם מקצים זמן לשאר פעולות השיווק של העסק שלכם. קבעו ביומן זמן מיועד וקבוע לכתיבה, מיצאו מקום שקט ללא הסחות דעת, ואם אתם צריכים, צרו לעצמכם מסגרת שבה תוכלו לכתוב – קולגה על כוס קפה, קבוצת בעלי עסקים, ליווי אישי וכד'.
  10. היעזרו באחרים. מרגישים אבודים בים המילים הוירטואליות? אתם לא לבד. אני פוגשת המון בעלי עסקים שמרגישים שזה גדול עליהם. אם זה המצב, חישבו מה ומי יכולים לסייע. זו יכולה להיות חברה שאליה תשלחו את הטקסט לפני הפרסום, קבוצת פייסבוק לתמיכה והתייעצות, עורך מקצועי שיעיף מבט על הכתוב או יועצת (כמוני) שתעזור לכם להבין טוב יותר מי בעד מי.

עוד רעיונות איך להפסיק לפחד מהכתיבה ולהתחיל לעסוק בה, כאן.

רוצים ליווי אישי בכל התהליך הזה? אני פה.

יש לכם עוד רעיונות איך להוריד את הכתיבה לקרקע? אשמח לשמוע.

2 תגובות

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)