חיפוש

מה המסר של הבלוג העסקי שלך?

לכל פיסת תוכן שאנחנו כותבים יש מסר. וכך גם לבלוג שלנו. מהו?

איך העסק שלך נתפס? מה הלקוחות יודעים על מה ומי שעומד מאחורי העסק? על החלומות שהביאו להקמתו? על הרצון שלך לעזור לאנשים?

עסק או לא עסק, כולנו אנשים, והחיבור שלנו הוא כמעט תמיד חיבור רגשי. יותר מאשר חיבור למוצר או שירות, אנחנו מתחברים לאנשים. חיבור לחלומות, הזדהות עם ערכים, צרכים, בעיות. חיבור לסיפור האישי או לדרך. לצערי, לא תמיד אנחנו יודעים על אלו.

איך אפשר להתחבר לאנשים שמאחורי העסקים? לסיפור שלהם? לחלומות? דרך בלוג עסקי.

בלוג מספק לנו הזדמנות מושלמת לדבר על נושאים "לא עסקיים". בבלוג הרגש הוא העניין. אז למה שלא נכניס קצת רגש לעולם העסקים? למה שלא נתחבר?

בבלוג את יכולה לדבר עם לקוחות בשפה לא רשמית, בגובה העיניים. ללא מילים מקצועיות, בשפה מדוברת ופשוטה. השפה הזו, הבלתי אמצעית, יכולה לקרב אליך לקוחות פוטנציאלים או קיימים.

אני יודעת שיש לכל בעל/ת עסק המון מה לתת. ואני מכירה לא מעט שרק מחכים שמישהו ייקח. אז תתחילו לתת. בלוג טוב מדבר על הקוראים, הלקוחות. בבלוג אפשר להתייחס לבעיות שלהם, לחלומות שלהם, לפחדים, ואולי אפילו לנסות לסייע להם, דרך השראה או כלים שיש לעסק שלך, או לך.

היום, כשכל כך הרבה מידע נמצא חופשי ורק מחכה שתמצאו אותו, אין טעם לשמור אותו אצלך. זה הזמן לחלק אותו! ובלוג הוא דרך כל כך נעימה, פשוטה וזולה לעשות זאת. כשלקוחות פוטנציאלים יכירו אתכם ויבינו כמה ידע יש לכם, הם רק יעריכו אתכם יותר. אז למה אתם מחכים?

כשאנחנו קוראים בלוג, אנחנו מצפים לקבל ממנו משהו – השראה, הזדהות, כלים או רעיונות. פעמים רבות בעלי עסקים או אנשים מטעמם יכולים לפתור לנו בעיות, ללמד אותנו משהו, לתת לנו השראה. אז למה הם לא עושים את זה?

הנה כמה מהתשובות שאני שומעת מבעלי עסקים:

  • אני לא יודעת לכתוב!
  • אין לי זמן לזה.
  • בקושי מצליח לכתוב בפייסבוק, אז בלוג?
  • אני מאותגר טכנולוגית.
  • אם אני אתן מידע בבלוג, למה שיבואו אלי אח"כ לייעוץ/טיפול/ידע?
  • אין לי מה להגיד.
  • מאיפה יהיו לי רעיונות לכתיבה בבלוג?
  • ועוד ועוד…

יש לי תשובה לכל אחד מהסעיפים. חלק מהן תמצאו בפוסטים שכתבתי על למה עסק צריך בלוג, ועל יצירתיות בכתיבה.

אני אומר זאת בצורה ברורה: כדאי לכם לחשוב על בלוג, כי בלוג עסקי יכול לחבר אנשים רגשית לעסק שלך, אליך.

בלוג משמש כסוג של צומת בין הרצונות של הקוראים, ובין התוכן שיש לי, כבעל עסק להציע. אז קדימה – תתחילו לדבר עם הלקוחות שלכם בשפה שלהם. תתחילו לכתוב להם. ותתחילו לחשוב מה המסר שאתם רוצים להעביר להם.

לסיכום, המסר של הבלוג שלך יכול להיות – "בואו ותכירו אותי. יש לי מה לתת לכם. קחו". מה דעתך?

רוצים עוד מידע? רוצים להתייעץ? לא יודעים איך מתחילים? אני פה. דברו איתי.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)