חיפוש

מה הקשר בין הצגה עצמית ובלוגים?

הצגה עצמית יכולה לכלול ערך לצד השני. וגם בלוגים.

לאחרונה הצטרפתי לקבוצת נטוורקינג מקסימה. לא ברור לי איך, אבל מדובר באוסף מרשים של אנשים מעניינים, מקצועיים ונחמדים כל כך, מה שגרם לכל המיתוסים שהיו לי על קבוצות נטוורקינג להישבר בזה אחר זה.

כך או כך, מדי מפגש עולה בעל עסק, ומרצה על תחום הידע שלו. בהרצאה האחרונה שמתי לב למשהו מעניין. כשבעל העסק מדבר על עצמו, על מה הוא עושה, על מי הלקוחות ועל כמה הוא מוצלח, זה לא משכנע. זה נשאר תלוש ולא מצליח לגעת. לעומת זאת, כשבעל העסק מדבר על ידע שיכול לסייע לבעלי העסקים האחרים, מתוך רצון אמיתי לנתינה, לא רק שקל להקשיב לו, אלא הוא פועל בשיטת השיווק הכי נכונה ונקיה שיש – הוא מוכיח לנו שיש לו ידע, ע"י נתינה של חלק ממנו.

הרי למי אנחנו רוצים להקשיב? ממי נרצה ללמוד? אילו מאמרים נעדיף לקרוא? ועם מי נבחר להתייעץ? בדיוק עם זה שיש לו ידע, שנחשב למומחה בתחומו, וכמובן – זה שמוכן ורוצה לחלוק איתנו את הידע הזה.

כתבתי על כך כבר פעם, בבלוג האישי שלי, בהקשר לרגש ולהתלהבות. כשאדם מדבר מתוך תשוקה, התלהבות, הדברים נכנסים לא רק לראש, אלא גם ללב. כשאדם רוצה להעניק מהידע שלו לאחרים, הנתינה הזו משולבת ברגש, וזו כנראה עוד סיבה שהדברים שלו מצליחים לגעת ולהגיע.

בדיוק אותו הדבר קורה בבלוגים.

אנחנו נקשיב למי שמונע מנתינה של ידע, ערך. אנחנו נקרא מאמרים של מי שרוצה שנקבל מהם משהו, שיודע איך ללמד אותנו, שיסביר לנו בצורה פשוטה וברורה כי באמת חשוב לו שנבין.

הבלוגים העסקיים בנויים בדיוק למטרה הזו. נתינת ערך. המוצלחים שבהם מבינים שהלקוחות שלהם עסוקים בעיקר בעצמם, כמו כולנו, והם יבואו רק אם הם יבינו שיוצא להם משהו מזה.

אני מאמינה גדולה בהתמסרות ונתינה דרך בלוגים. הנה סיבה נוספת לנתינה – זה נחקק הרבה יותר טוב אצל הלקוחות שלכם. תפסיקו לדבר על עצמכם ותתחילו לדבר אל ועל הלקוחות שלכם, הקוראים שלכם. איך עושים את זה?

לומדים מי הקוראים שלכם. מקשיבים להם, בודקים מה חסר להם ואילו בעיות אפשר לפתור להם. מנסים לתת להם ידע, ערך, כיווני מחשבה ופתרון לבעיות שלהם.

בפעם הבאה שאתם משתתפים בנטוורקינג, או צריכים להציג את עצמכם, קחו את כל התורה הזו של נתינת ידע, התמסרות ורצון אמיתי להעביר מסר בצורה ברורה, וחישבו גם על ההצגה העצמית שלכם:

  • האם היא נועדה לפאר את עצמכם? או לקרב אליכם לקוחות? האם יש הבדל?
  • האם בהצגה העצמית (במצגת, הרצאה או דקת הנטוורקינג שלכם) יש לכם מה לתת למי שמולכם?
  • האם אפשר להמיר את ה"אני" ב"אתם"?
  • האם גם בהצגה של דקה אפשר לתת ערך למי ששומע אתכם?
  • את מי אתם זוכרים? את מי שהתפאר בהשגיו או את מי שלקחתם ממנו משהו?
  • איפה הרגש נכנס בכל הסיפור הזה? ההתלהבות? התשוקה למה שאתם עושים?

אני הולכת לשפר את ההצגה העצמית שלי, בעקבות המחשבות האלו. ואתם?

4 תגובות

    1. ברור שנפגשות בקרוב! עד הפגישה הבאה אני רוצה לשפר את ההצגה העצמית שלי!

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)