עוד דרך לחזק את העסק הקטן והמקומי

עוד דרך לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של עסקים קטנים - בלוג

בלוג לעסק קטן

כבר סיפרתי לכם כמה חשובה נוכחות און ליין, גם לעסק קטן ומקומי.

הפעם אני רוצה להציג בפניכם דרך אחת נעימה, פשוטה וזולה יחסית לעשות זאת – דרך בלוג.

אם אתם שואלים את עצמכם, מהו בלוג ומה ההבדל בינו לבין אתר – בלוג הוא למעשה סוג של אתר, שמבוסס על תוכן דינמי. מה זה אומר? שאם תכנסו לבלוג אחת לחודש, או אחת לשבוע (תלוי בתדירות פרסום הפוסטים באותו בלוג), סביר שתתקלו בתוכן חדש בכל פעם.

בלוג נתפס, בצדק, כמדיה אישית ונגישה, גם בשל העובדה שנהוג לכתוב בו "בגובה העיניים", אבל גם כיוון שהוא למעשה מזמין את הקוראים לסוג של "דיאלוג" עם הכותב. כשמדובר בעסק קטן, הדיאלוג הזה הוא תחילתה של מערכת יחסים עם קוראים, שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים.

נניח שאתם מחפשים מוצר חדש, כגון אזניות איכותיות. במהלך החיפוש בגוגל, תתקלו בבלוג של עסק קטן ומקומי בקרבת מקום (כי גוגל יודע איפה אתם נמצאים, כמובן) ובו הוא מפרט מהן סוגי האזניות הקיימות, ואילו מהן מומלצות לכל שימוש, טווח מחירים וכד'. הבנתם כבר שלבעל העסק יש ידע עצום, וראיתם שהוא נגיש גם לשאלות (הוא עונה על כל תגובה ושאלה בבלוג). לדעתי יש סיכוי לא רע בכלל שתבחרו להגיע לחנות שלו ולרכוש אצלו את הזוג הנכסף.

אז אני יודעת שיש לכם מליון שאלות כמו למה לי להשקיע זמן בבלוג? איך אלמד לעשות זאת? האם אני יודעת בכלל לכתוב? אני מקווה שיש לי תשובות עבורכם. אז בואו נתחיל:

בקצרה, מה בלוג יכול לתת לעסק?

  1. קודם כל מדובר בנוכחות דיגיטלית של העסק – מקום אליו ניתן להגיע כשמחפשים את העסק. בדומה לאתר אינטרנט, זה סוג של "בית" וירטואלי לעסק. כבר הבנו שלקוחות מחפשים מידע באינטרנט. אנחנו רוצים שהעסקים שלנו יהיו שם כשמישהו מחפש מוצר או שירות שיש לנו. כפי שהזכרתי, בלוג הוא אופציה פשוטה וזולה לעשות זאת.
  2. הבלוג הוא מעין היכרות ראשונה, נעימה ונגישה עם בעל העסק. כולנו אוהבים להגיע לאיש מקצוע שכבר פגשנו. 
  3. במה לידע של בעל העסק. בבלוג אפשר לכתוב על כל כך הרבה דברים שקשורים לעסק, לגישה שלנו, לנתח מקרים – כל אלו יתנו את הרושם (המוצדק!) שיש לנו, כבעלי עסקים, המון ידע וערך לתת.
  4. הבלוג מהווה כרטיס ביקור שכל הזמן מתעדכן ומתעבה. בכל פוסט חדש ניתן עוד ערך לקוראי הבלוג.
  5. מדובר באפשרות האידיאלית להיות גם אישי וגם מקצועי. בבלוג נהוג לכתוב בנימה אישית, בגובה העיניים. האפשרות הזו מנגישה את בעלי העסק ללקוחות פוטנציאלים.
  6. בלוג נותן לנו פידבק תמידי מהלקוחות שלנו – מה הם אוהבים (ומה פחות), מה חשוב להם בעסק, באיזה נושא נדרש לתת יותר מידע וכד'. אם נקשיב לפידבק הזה, הבלוג יאפשר לנו התפתחות תמידית בעסק. וזו בעיני, סוג של מתנה שוטפת.
  7. הכתיבה, שיש לה בעיני גם יכולת תרפויטית, מסדרת לנו את המחשבות, ממקדת אותנו, ופעמים רבות מביאה אותנו לפעולה אמיתית גם מחוץ לעולם הוירטואלי. תתחילו לכתוב על הידע שלכם, על העסק, על ה"אני מאמין" ותראו פתאום מה קורה לכם.
  8. כתוצאה מכל אלו – בעלת העסק תמותג כבעלת ידע, כאישיות נגישה, כמישהי שיש לה הרבה ערך לתת, והיא לא מהססת לתת אותו.

כתבתי על זה עוד קצת גם בבלוג המקומי שלי. מוזמנים.

רוצים את הגרסא הארוכה? חושבים על הקמת בלוג לעסק? הכנתי מדריך מפורט ומרגיע שמסביר בפרוטרוט מהו בלוג, מה יתרונותיו לעסק, מהן הפלטפורמות הקיימות, על מה כותבים, ואיך מתחילים. בואו לכאן לפרטים נוספים ורכישה.

יש לכם שאלות נוספות? מחשבות? תוספות והארות? אשמח לשמוע.

שלכם,

גיל

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)