חיפוש

צעדים לשיפור הכלכלה המקומית

צעדים קטנים שאפשר לעשות כבר מחר בבוקר כדי לשפר את הכלכלה המקומית

לאחר שנים של כתיבה בבלוג המקומי, העשייה המקומית וההכרות עם העסקים המקומיים, צללתי גם לעומקה של מהות הכלכלה המקומית.

אז מה כל אחד מאיתנו יכול כבר מחר בבוקר לעשות, בקהילה שלו, על מנת לשפר את הכלכלה המקומית?

  1. להתנהג מקומי – לא רק לדבר, אלא להעדיף באמת את החנויות הקטנות, הדברים הייחודיים שיש בקהילה. אני מאוד מתחברת לביטוי Walk the talk. מעשים לעד יהיו חזקים יותר ממילים. אז כשאתם פוגשים אותי בחנות הטבע המקומית, מקיימת פגישות בקפה המקומי או עוצרת לתת חיבוק לספר המקומי, אתם מבינים שזה לא רק וירטואלי. זו הקהילה שבה אני חיה ופועלת. אני אוהבת אותה ואת העסקים שבה, ומשקיעה בה. נסו את זה גם. בחיי שזה טוב לעור הפנים!
  2. לתמוך בשוויון הזדמנויות – להעדיף עסקים שמציעים הזדמנויות שוות לכל בני הקהילה. במהלך הכרות עם בעל מאפייה ברובע, גיליתי שהוא מעסיק אדם עם מוגבלויות. הלחם שם טעים לי עכשיו הרבה יותר, ויש לו גם ערך מוסף.
  3. אם האדמה, הצמחים והחיות אינם בריאים, גם אנחנו איננו יכולים להיות בריאים. אימוץ והעדפת יוזמות ששומרות על המשאבים האלו. חנויות עם אוכל אורגני, קומפוסטרים, או גינות קהילתיות, מישהו?
  4. שיתופי פעולה – בין עסקים, תושבים, ארגונים וכמובן רשויות. אני מנסה לעודד את שיתופי הפעולה האלו בין עסקים מקומיים, כי אני מאמינה באמת שהם תורמים לכלכלה המקומית, וגם מסייעים להפיג את הבדידות המאפיינת עסקים זעירים. אתם יכולים לסייע לשיתופי הפעולה האלה – ספרו לבעל עסק שאתם אוהבים על בעלת עסק חדשה שהכרתם, ומי יודע? אולי הם ימצאו דרך לשתף פעולה?
  5. הזזת ההון לתוך הקהילההשקעות מקומיות. אני יודעת שהנושא הזה עדיין בחיתולים, אבל תארו לכם שבמקום להשקיע 1000 ₪ בבנק, תשקיעו אותו בעסק מקומי אהוב? לא רק שהפכתם להיות שותפים להצלחתו, הבעת האמון שלכם היא יקרה יותר מכל סכום. והכסף? נשאר בתוך הקהילה.
  6. שיתוף בעלי עניין בקבלת החלטות. בעניין הזה אני אופטימית. לאחרונה, עיריית תל אביב הבינה שכדי לקדם תהליכי קיימות, כדאי לרתום את התושבים. הצטרפתי לפרויקט הזה, ואני מבינה כמה כוח יש לנו לקדם את הקהילה סביבנו, בסיוע הרשויות. לפרויקטים המשתפים בעלי עניין שונים יש יותר סיכוי להצליח, כנראה.

עוד רעיונות ממש קטנים למה שאתם יכולים לעשות כבר מחר בבוקר – כאן.

יש לכם עוד רעיונות משלכם? שתפו אותי ונוסיף אותם לרשימה!

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)