BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / מחשבות על טראפיק – או מה לעזאזל קורה פה?

מחשבות על טראפיק – או מה לעזאזל קורה פה?

22 בפברואר 2017 by גיל מרטנס 6 Comments

טראפיק לבלוג

תחילת 2017, הבלוג המקומי שלי כבר אוטוטו בן שש, ואני עדיין נאבקת בטראפיק. אולי נאבקת היא מילה קצת דרמטית מדי, אבל האמת היא, שבין תהייה אחת לשניה אני עוצרת ובודקת האם בכלל שווה להמשיך? האם הבלוגים עדיין יוצרים אפקט? אולי עייפתי את הקוראים שלי עם כל הכלכלה המקומית הזו? ולמה לעזאזל הטראפיק שלי לא גדל מיום ליום??

מסתבר שאני לא לבד. בשנה האחרונה, אתרים רבים, וביניהם כמובן בלוגים, חוו ירידה או עצירה בטראפיק. למה זה קורה?

  • אנחנו מוצפים במידע, ולמי יש את כל הזמן לקרוא עוד ועוד מאמרים?
  • משך הזמן שאנחנו מסוגלים להתמקד יורד ויורד. קראתי שזמן הקשב של הקורא הממוצע בדף אינטרנט צנח ל 8 שניות. 8 שניות??? מה אפשר לקרוא בזמן הזה?
  • הנראות בפייסבוק ירדה פלאים. היום מדברים על כ 3-5% מהעוקבים שנחשפים בממוצע לכל פוסט. כיוון שבלוגרים רבים נשענים על קידום והפצה ברשתות החברתיות, הטראפיק צנח לו יחד עם הנראות הכמעט אפסית הזו.

יצאתי לקרוא, לשמוע וובינרים וללמוד מה אפשר לעשות עם הטראפיק הזה.

traffic1

אז מה עושים?

  1. נושמים.
  2. עובדים על הסבלנות שלנו. יוצאים לקרוא וללמוד ולהבין שבניית טראפיק, כמו הרבה דברים בחיים, לוקחת זמן.
  3. בוחרים להסתכל על הצד החיובי. לפני יומיים העליתי שוב לינק בפייסבוק לדף האודות בבלוג, ובעקבותיו באו כ 120 אנשים לצפות בו. זה לא הרבה, אבל אז אמרתי לעצמי "120 אנשים עצרו הכל, לחצו על לינק ובאו לקרוא את הסיפור שלי. 120 אנשים. זה מדהים! הם השקיעו בי את הזמן הכל כך יקר שלהם. וואו. מדובר בשפע!" בשנייה הרגשתי בת מזל כל כך. זוכרים את נפלאות ה"כן" שלי? זה עובד גם כאן.
  4. בהמשך לנקודה 2, מסתכלים על הטראפיק לא כעל מספר, אלא כעל אנשים אמיתיים. כאלו עם חלומות, פחדים, בעיות ואהבות. כאלו שאולי הצלחנו לתת להם ערך בפוסטים שלנו.
  5. בוחרים לאפיין את הקורא האידיאלי שלנו (אם לא עשיתם זאת עד היום) – מי הקורא שאנחנו רוצים שיגיע לבלוג, יקבל ממנו ערך, יעשה משהו עם הידע שנתנו לו? הרעיון הוא לייצר טראפיק איכותי, קהילה מעורבת, קוראים נאמנים, או אם מדובר בבלוג עסקי – לקוחות פוטנציאליים. ברגע שנבין קצת יותר את הקוראים, נדע איזה ערך נוכל לתת להם, וזה אולי הדבר הכי חשוב לטראפיק איכותי.
  6. לאחרונה צצות המלצות סותרות למה שהתרגלנו – במקום למלא את האתר בתוכן עוד ועוד, להעדיף פחות תוכן אבל איכותי במיוחד. ניל פאטל דיבר על כך בוובינר ששמעתי לא מזמן, וקראתי על כך בעוד כמה מאמרים, למשל כאן.
  7. לצאת ללמוד ולחקור את מאפייני הטראפיק שכבר יש לנו, או לאתרים דומים. להשתמש באנליטיקס ובכלים נוספים הנותנים לנו מידע על הגולשים, העדפותיהם, מילות החיפוש שלהם וכד'.
  8. אחת השיטות עליהן קראתי כבר מזמן, ואני עדיין נתקלת (ואוהבת) – אופטימיזציה של פוסטים ישנים וטובים. אם פוסט עבד טוב, אין סיבה שהוא לא ימשיך לעבוד טוב. כדאי לעשות רשימה של כאלה, ולשפר אותם מבחינת SEO, תוכן וכד'.
  9. ניסוי וטעיה. לארח כותבים, להתארח אצל אחרים, ליצור שיח סביב פוסטים ולהשתתף בקבוצות רלוונטיות, לייצר קשרים ונטוורקינג, לספק ידע בחינם ועוד. הספרות והמאמרים עמוסי שיטות להעלאת טראפיק. מנסיון, לא כולם יתאימו לכם. אבל רק הניסיון ילמד מה מתאים לכם ולקהל שלכם. אין כמו בלוג להתנסות בו.
  10. להתחבר חזרה לתשוקות שלנו ולקוראים שלנו, ולנסות לחבר בין השניים. המפגש הזה יוצר יופי של פוסטים ומוצרים. זה הזמן להיות יצירתיים.

 

המסקנה שלי? גם במקרה של טראפיק, מדובר בשיפור מערכת היחסים שלנו עם הקוראים. שיפור תמידי.

טוב, יצאתי לבדוק קצת מדדים ולהתחבר חזרה לתשוקות. ואתם?

עוד קצת באותו עניין

  • הקשבה בלוגיתהקשבה בלוגית
  • איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?
  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • עידן השקיפותעידן השקיפות
  • הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערךהצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך
  • דווקא עכשיו – בלוגינג עסקידווקא עכשיו – בלוגינג עסקי

Filed Under: Be Local, בלוגינג עסקי Tagged With: בלוג, בלוגים, טראפיק

Comments

  1. עפרה says

    22 בפברואר 2017 at 17:29

    מאוד מעניין, תודה גיל.
    ההערות חשובות ועם זאת המסר, האמת, גם קצת מעציב. לפי מה שראיתי בסרטוני ההדרכה שקישרת, מדובר בצורך להתנהלות טכנית ושימוש בטכניקות של כתיבה מחושבת לצורך קידום הטראפיק. המודעות לעניין מאוד חשובה והמיומנות בוודאי עוזרת ולכן תודה על המידע שחלקת, אבל נראה לי שלדגש על כתיבה כזו יש מחיר מסוים, במיוחד אם הבלוג אינו למטרה כלכלית. לא בטוחה שאני בסיפור הזה כרגע.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      23 בפברואר 2017 at 7:50

      אני מסכימה לגמרי. בכל פעם שאני קוראת את המאמרים ה"סופר טכניים" האלו משהו מתכווץ לי בבטן…
      זו הסיבה שאני ישר קופצת למסקנה ששוב יש טעם להתחבר לתשוקות 🙂

      הגב
  2. חגית נובק says

    23 בפברואר 2017 at 21:35

    הי גיל. אני חגית. זו הפעם הראשונה שלי אצלך בבלוג. הגעתי כי חברה שלי שיתפה את הפוסט הזה בפייסבוק. בעיני אין תחליף לתוכן איכותי ורלוונטי שנובע היישר מהתשוקה של מי שכתב אותו. שום טכנולוגיה או מדיניות של רשתות חברתיות לא יכולה להתחרות בווייב המדוייק והנקי הזה. המון תודה על פוסט מצוין.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      24 בפברואר 2017 at 16:14

      הי חגית, נעים מאוד. כיף שאת פה 🙂
      אני מסכימה איתך לגבי התוכן, כי חיבור לתשוקה ולקוראים הוא הסוד. לצערי, גם בתחום היותר "טכני" יש איך לעזור לנו – אבל מודה שגם אני עוד לא שם…

      הגב
  3. יסמין says

    1 במרץ 2017 at 22:14

    תודה רבה גיל. למדתי עוד דברים חדשים. אין עלייך!

    הגב
    • גיל מרטנס says

      2 במרץ 2017 at 18:28

      תודה יקירתי. שמחה לשמוע 3>

      הגב

להגיב על גיל מרטנס לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb