BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / צעד אחורה, שניים קדימה, גרסת הבלוגים

צעד אחורה, שניים קדימה, גרסת הבלוגים

26 באוקטובר 2016 by גיל מרטנס 4 Comments

 

זה קרה לי לפני כמה שבועות. טלפון אחד שהפך לי את הבטן וגרם לי למחשבות האלו שמגיעות בערך אחת לחודש: מה אני בכלל עושה? למה דווקא בלוגים? האם זה בשבילי? מה יש לי לתת? מכאן ועד המחשבה לסגור את כל הבלוגים ולחפש לעצמי קריירה חלופית. הפעם המערבולת היתה קשה מתמיד.

אני כבר רגילה לריטואל הזה, המגיע אחת לזמן מה, מערבב טוב טוב את הקוקטייל הזה שרקחתי לעצמי בשנים האחרונות, ומסתיים במבט קדימה. האם לפעמים אנחנו זקוקים לטלטול הזה, כדי להתקדם?

האם נדרש לפעמים לקחת צעד אחורה, כדי להתקדם שניים קדימה?

tango

כנראה שכן, בתנאי שנדע לנתב את זה למקומות הנכונים.

אותה שיחת הטלפון שלחה אותי למחקר אישי שארך שלושה ימים, ובו גיליתי שאני לגמרי בכיוון הנכון. ביליתי שלושה ימים בשיטוט במאות פוסטים בבלוגים עסקיים, והבנתי שאני לא לבד. יש עוד המון בלוגרים שחושבים כמוני, שמאמינים במדיה הזו, שיש להם מה לספר ויודעים שכאשר התוכן מדויק, יש מי שיקרא.

בתום הטלטלה הקצרה הזו, גיליתי את המסר שלי, בתור בלוגרית. דייקתי אותו רק לאחר כמה לילות ללא שינה. כשהוא הגיע זה היה רגע מכונן!

אבל לא חייבים לא לישון כדי לדייק את ה"למה" שלנו. הנה כמה דרכים שעזרו לי ויכולים לעזור גם לך:

  1. לכתוב. את ההתלבטויות, את השאלות, את אי הדיוקים, את התסכולים. בשלב הראשון אני נוהגת פשוט להוציא אותם החוצה (דפי הבוקר שלי סובלים הכל!), ובשלב השני לסדר אותם. לאחר מכן אני יודעת קצת יותר טוב עם מה יש לי עסק.
  2. מתוך הכתיבה, להבין מה ה"אני מאמין שלי". על מה אני לא אסכים להתפשר, מהי הדרך שלי. איפה הקווים האדומים. לסמן אותם היטב.
  3. לצאת וללמוד. לעשות מעין מחקר על התחום שלנו. לראות מה יש ומה חסר, מה חושבים אחרים. אני מאמינה בללמוד מגדולים ומתקדמים ממני. היום זה גם נעשה כל כך קל! פותחים מחשב וצוללים לתוך ים של ידע. לא לשכוח לכתוב מה למדנו (אני כבר לא סומכת על הזיכרון שלי. אז כל דבר חייב להיות מתועד). הנה דוגמא לחלק מהדברים שלמדתי מהמחקר שביצעתי באותה אפיזודה חולפת ומטלטלת.
  4. סיעור מוחות עם בלוגרים אחרים, אנשי מקצוע, יועצים או חברים. כי לפעמים רק המילה המדוברת מצליחה להוציא החוצה את מה שמתחולל לנו בראש. ושוב לכתוב את התובנות.
  5. לעשות אינטגרציה של כל השלבים הקודמים – ידע מקצועי, האני מאמין שלי, והדברים שעלו בשיחות עם אחרים. זה יכול להיות במסמך, מצגת, פוסט או כל מה שיעזור לכם לסדר את העניינים.
  6. אם יש מה לעשות, לבנות "תכנית פעולה". אני נעזרת בטבלת אקסל שבה יש תוצאות שמתורגמות למשימות ואז לפעולות ברמה הכי בסיסית, כולל תאריכי יעד וסטטוס (אני נעזרת בשיטה מהספר "לגרום לדברים לקרות"). זה עוזר לי לעשות סדר.
  7. ואז – לשחרר את התלות בתוצאה. להבין שעשית הכי טוב שיכולת, שלמדת, שהבנת. ושהתוצאה הנכונה מכל אלו פשוט תגיע. נפלאות היקום וכד'.
  8. לחזור לישון בלילה.

חשוב להבין, גם אם בדיעבד, שהטלטלות האלו הן לעיתים בדיוק מה שהיינו צריכים.

קרה לכם? שתפו. אשמח לשמוע שאני לא לבד 🙂

עוד קצת באותו עניין

  • דברים שלמדתי מ TOPSHOP ו -H&Mדברים שלמדתי מ TOPSHOP ו -H&M
  • כל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא העזתם לשאולכל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא העזתם לשאול
  • עידן השקיפותעידן השקיפות
  • כל הדרכים מובילות לבלוג עסקיכל הדרכים מובילות לבלוג עסקי
  • הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערךהצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך
  • על תחרות, הצלחה ושיתופי פעולהעל תחרות, הצלחה ושיתופי פעולה

Filed Under: Be Local, בלוגינג עסקי Tagged With: בלוג עסקי, בלוגים, ייאוש, ללמוד, נסיגה

Comments

  1. שגית says

    26 באוקטובר 2016 at 10:06

    יאאאאא. וזה מבלי שדיברנו ממש. אני מרגישה אותך ומרגישה את עצמי. זה כל כך אני. המילים בראש לא מצליחות לצאת. נערמות אחת על השנייה ולא מתחברות למשפט כתוב. בעסה. שתעבור כבר, נו!!!!

    הגב
    • גיל מרטנס says

      26 באוקטובר 2016 at 10:08

      אבל תראי, יצאו מזה יופי של דברים… 🙂

      הגב
  2. דקל עירית says

    26 באוקטובר 2016 at 22:41

    כתוב מעניין מאוד והרבה מעבר לכתיבת בלוג אלו הנחיות רחבות מאוד לגבי כתיבה בכלל.תודה גיל

    הגב
    • גיל מרטנס says

      27 באוקטובר 2016 at 5:58

      תודה רבה עירית! כן, זה כנראה נכון גם מעבר לבלוגים 🙂

      הגב

להגיב על דקל עירית לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb