BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלים לעסקים קטנים / שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?

שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?

31 באוגוסט 2016 by גיל מרטנס 4 Comments

בעל/ת עסק קטן? מתי בפעם האחרונה שמעת את המילה "שיווק"? אני מניחה שזה היה ממש לא מזמן.

אני לא יודעת איך זה אצלך, אבל אותי המילה הזו מצליחה להלחיץ. הבטן שלי מיד עוברת למצב מכווץ כשהיא שומעת את המילה המאיימת הזו. ולמי בכלל יש זמן לעבוד על שיווק כשאנחנו עסוקים כל הזמן בניהול העסק?

אני רוצה להציע לך, במידה ויש לך עסק קטן ומקומי, לחשוב קצת אחרת.

העסק הקטן והקהילה המקומית

כשאת פותחת עסק קטן ומקומי, או ממשיכה לנהל עסק כזה, גם אם העסק הזה הוא רק את, את שייכת לקהילה המקומית. כשאתה מנהל עסק משך שנים, אתה בטח כבר מכיר את תושבי האזור, את העסקים סביב, את הקהילה. הרעיון הזה הביא אותי לחשוב על רעיון חדש ולפיו עסקים קטנים לא משווקים בקהילה המקומית שלהם, אלא עוסקים בלפתח מערכת יחסים איתה.

מה ההבדל בעצם?

ברגע שאנחנו זורקים את המילה "שיווק", אנחנו כבר מתייחסים לקהילה שלנו כשווה בין שווים ולא כמומחה, מורה או עסק מול לקוח. אנחנו מסתכלים על האנשים בקהילה כשותפים. וכשותפים, אנחנו רוצים לתת להם ולקבל מהם. זו למעשה מערכת יחסים.

אתן כמה דוגמאות, מהקהילה הקרובה והמקומית שלי:

  • בית הקפה הכי שכונתי שיש – מטילדה, בשכונת מעוז אביב, הפך כבר מזמן לחלק מהקהילה המקומית. אחת הדוגמאות לכך היא השתתפותו בסבב של פרויקט "סירי לידה" השכונתי. כלומר, בתור בית קפה, הוא כבר חלק מהקהילה המקומית, כשווה בין הנשים המשתתפות בפרויקט.
  • הסניף המקומי של קפה לואיז הקים, בשותפות עם בית הספר הצמוד, חוות קומפוסט. פרויקט מקסים וקהילתי שריגש אותי מאוד.

(על שני הפרויקטים תוכלו לקרוא כאן).

  • הבר המקומי שלנו מארח הופעות של אמנים מהאזור, הרצאות של תושבים, ואפילו מארח פורום ובו אנשי ציבור מגיעים לפגוש את התושבים המקומיים ולדבר איתם בגובה העיניים.

כל אחד מהמקומות האלה, קושר קשר עמוק וחזק עם הקהילה המקומית, תומך בתושביה ולמעשה עושה לעצמו שיווק בצורה הכי יפה וחכמה שיש. אשה שמקבלת הביתה סירים עם אוכל טעים מיד לאחר הלידה, אמא שבנה מספר לה על הקומפוסט שהכין באמצעות מוצרים מהקפה, ותושב מקומי שקיבל במה על הבר, הם לקוחות מהסוג הטוב ביותר, כי הם לא רק לקוחות.

עסקים קטנים מסייעים בכל כך הרבה דרכים לקהילה, והקהילה מצדה, מחזירה להם. זו מערכת יחסים בריאה שמשפיעה ומחזקת את הפרטים בה ואת הכלכלה המקומית.

עוד דרכים בהם עסקים קטנים מסייעים לקהילה, תוכלו למצוא כאן.

מה קורה בקהילה המקומית שלכם? איך אתם מפתחים מערכת יחסים עם הקהילה המקומית שלכם? האם הייתם רוצים לפתח ולא יודעים איך? אשמח לשמוע ולסייע.

https://www.youtube.com/watch?v=tfD4fe48BW4

עוד קצת באותו עניין

  • לוח וגיר, הגרסא המקומית.לוח וגיר, הגרסא המקומית.
  • פתיחת דף פייסבוק לעסק קטןפתיחת דף פייסבוק לעסק קטן
  • מהי כלכלה מקומית או: איך כלכלה עוזרת לי להרגיש מקומית? פוסט אורח מאת יעל אברמן טאוביןמהי כלכלה מקומית או: איך כלכלה עוזרת לי להרגיש מקומית? פוסט אורח מאת יעל אברמן טאובין
  • איך עסקים קטנים מסייעים לקהילה?איך עסקים קטנים מסייעים לקהילה?
  • מעורבות בקהילותמעורבות בקהילות
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגריםקהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים

Filed Under: כלים לעסקים קטנים, כלכלה מקומית, עסקים מקומיים Tagged With: מערכת יחסים עם הקהילה, מקומי, עסק קטן, עסקים קטנים, קהילה

Trackbacks

  1. מה אני יכולה לעשות בשבילכם? הגיב:
    11 בדצמבר 2016 בשעה 17:51

    […] בניית מערכת יחסים עם הקהילה המקומית – כי אני מאמינה ששיווק מקומי אמיתי וטוב מתחיל בבניית מערכת יחסים עם קהילה ולא רק התייחסות אליה כאל לקוח. עוד על הרעיון הזה, כאן. […]

    הגב
  2. והסיפור ממשיך – איך הבלוג המקומי משפיע על הקהילה? הגיב:
    8 באפריל 2017 בשעה 16:29

    […] נכון, הוא מעצים הן את העסק והן את התושבים. אני קוראת לזה מערכת יחסים, ולפעמים היא צורת שיווק כל כך מרגשת! אני מתכוונת להרצות […]

    הגב
  3. שיווק לקהילה המקומית הגיב:
    17 ביוני 2017 בשעה 16:00

    […] כתבתי לא מעט על שיווק מקומי, בין השאר כי אני מאמינה ששיווק מקומי הוא בכל זאת קצת שונה. כשהעסק רואה את הקהילה, ומחליט לפתח איתה מערכת יחסים, ולא רק להתנהל כמוכר מול קונה, משהו יכול להשתנות. זה יכול להשפיע לטובה לא רק על העסק, אלא גם על הקהילה. עוד על כך, תוכלו לקרוא כאן. […]

    הגב
  4. 10 דברים אופטימיים לשנה הקרובה הגיב:
    20 בספטמבר 2017 בשעה 17:16

    […] העסקים המקומיים יבינו שהקהילה המקומית היא המנוע של העסק, ויפעלו למענה. אולי הם אפילו יחליפו את המילה שיווק לקהילה המקומית, במערכת יחסים עם הקהילה. […]

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb