למה גם עסקים קטנים ומקומיים צריכים נוכחות און ליין?

לקוחות מחפשים עסקים אונליין. ולכן גם עסקים קטנים חייבים להיות ברשת. חייבים נוכחות.

רוב העסקים הקטנים עדיין מוכרים באותו אופן כמו שמכרו לפני 20 שנה, אבל הצרכנים היום מחפשים עסקים באופן שונה, אפילו בהשוואה ללפני חמש שנים. מתי בפעם האחרונה חיפשתם אתם שירותים או מוצרים בדפי זהב? בואו נודה בזה, כולנו מחפשים היום יותר ויותר שירותים או מוצרים באינטרנט.

אם כולם נמצאים באינטרנט, כדאי שגם העסק שלך יהיה שם. אני יודעת, אתה בטח חושב שעסק קטן ומקומי לא צריך נוכחות אינטרנטית.

הנה כמה נתונים מעניינים:

  • 41% מהחיפושים של עסקים במנועי חיפוש כוללים שם מקום.
  • 73% מכל הפעילות און ליין קשורה לחיפושים מקומיים (בהרצאה ששמעתי לאחרונה נטען שאפילו מעל 75%).
  • 82% מהחיפושים הלוקאליים מסתיימים בהגעה או בהרמת טלפון לעסק.
  • 43% מהחיפושים הלוקאליים און ליין מטרתם לרכוש מוצר או שירות באופן פיזי (אוף ליין).

לצרכנים יש שלב, לפני רכישה, שנקרא "שלב הלמידה". ככל שצרכן הוא פחות אימפולסיבי (או שהמוצר/שירות פחות מתאים לרכישה אימפולסיבית), כך השלב הזה ארוך יותר. 95% מהאנשים שמחפשים משהו באינטרנט נמצאים עדיין בשלב הזה, בו הם מחפשים ידע, מידע ותשובות בחינם. אז למה שלא תספק להם אותם?

אני יודעת שמדברים המון היום על SEO (אופטימיזציה של מנועי חיפוש). כבר שמעתי על עסקים קטנים (ומקומיים) שהשקיעו עשרות אלפי שקלים בSEO. אז רגע לפני ההוצאה הזו, אני רוצה לתת לכם לחשוב על משהו. SEO נועד למקם אתכם בליגה של הגדולים – בגוגל. האם אתם באמת יכולים להתחרות בחברות ענק? האם היתרון שלכם לא נעוץ ביחס האישי, במיקום, בחיבור לקהילה, במומחיות? לכן, אני ממליצה על בלוג שבו תוכלו לפרוס לעיני לקוחות פוטנציאלים את הידע שלכם. כשלקוחות אלו יחפשו מוצר או שירות במקום המגורים שלהם, הם יתקלו בידע שלכם, יכירו אתכם, ויוכלו גם להגיע אליכם.

ההבדל העיקרי בין פרסום און-ליין לאוף-ליין הוא שבפרסום מסורתי, אתה "דוחף" את המידע עליך ללקוח, ללא התחשבות בשלב בו הוא נמצא (פליירים, פרסומות, שלטים וכד'), ואילו בפרסום און ליין, אתה יוצר מידע זמין כדי שהלקוח ימצא אותו בזמן, בקצב ובשלב המתאים לו (שלב הלמידה, כנראה). בפרסום כזה היוזמה היא של הלקוח. פרסום כזה הוא גם כמעט בחינם.

רוצים לדעת עוד על הקמת בלוג לעסק קטן ומקומי? בואו לכאן.

רוצים להתייעץ איתי על הקמת בלוג לעסק שלכם? צרו קשר.

רוצים להבין עוד יותר מהן האפשרויות שלכם ואיך מתחילים? הכנתי מדריך מפורט ומרגיע כדי להתחיל. בואו לכאן לפרטים נוספים ורכישה.

ותמיד תוכלו לחפש את הבלוג המקומי באזור מגוריכם, ולתת לו לכתוב עליכם, ולעשות לפחות חלק מן העבודה עבורכם.

 

תגובה אחת

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)