מגמות בבלוגים עסקיים

מגמות של סוף 2017 בבלוגינג עסקי

אני מתה על בלוגים עסקיים, זו האמת. כנראה שהטובים בהם פשוט מוכיחים לי שהשילוב בין רגש, יצירתיות ועסקים אפשרי.

אני גם מתה על לימודים. כל החנניות שיש בי, ולא העזה לצאת החוצה בתקופת לימודי בטכניון, פשוט מתפרצת ממני עם הלמידה על בלוגים. הכי אני אוהבת? את הפוסטים שמהם אני לומדת המון. אלו שגורמים לי לרוץ ולספר גם לקוראים שלי על התגליות!

הלמידה לא נגמרת אף פעם. החלטתי שאת תקופה החגים, שהצטרפה לה באלגנטיות לחופש הגדול, אני אקדיש בעיקר ללימודים וחשיבה מדויקת של יחסיי עם הבלוגים לאן.

במסגרת הלימודים, לאחרונה לקחתי קורס און ליין של בלוגרית אמריקאית על כתיבת בלוג, וגיליתי כמה אין לנו במה להתבייש, כאן בארץ. כמעט כל הנושאים שהיא מדברת עליהם כבר מוכרים לי, ועל רובם אפילו כתבתי. ובכל זאת, היא גם נותנת לי רעיונות על הצורך שיש בהעברת הידע הזה הלאה.

במסגרת החומרים שאני קוראת, נתקלתי במאמר הזה ב HUBSPOT והייתי פשוט חייבת להביא גם לכם חלק מהנתונים המדהימים שמצאתי פה.

מה חדש בבלוגים העסקיים?

  • הזמן שמשקיעים בכתיבת תוכן התארך משמעותית במהלך שלוש השנים האחרונות. ב 2015, בממוצע, בלוגרים השקיעו כשעתיים ביצירת פוסט. ב 2016 הם כבר השקיעו קצת מעל 3 שעות. זה מעיד בעיני על לקיחת כל עניין הכתיבה בבלוגים יותר ברצינות.
  • הפוסטים נעשו ויזואלים יותר, מושקעים יותר. השימוש בתמונות ואינפוגרפיקס גדל. מצד אחד, הקוראים קודם כל "סורקים" את הפוסט כדי להעריך האם הוא שווה קריאה, ומצד שני הם מצפים שהפוסט ייראה טוב, יהיה נעים לעין ויסביר להם בצורה מסודרת ובהירה את הנושא. זה אומר קצת יותר השקעה במראה הפוסטים. עוד על יצירת פוסטים "סריקים" כאן.
  • הפוסטים התארכו. וזו כנראה התשובה למי שטוען שאנשים כבר לא קוראים. משנת 2015 יש מגמת עליה בקריאת פוסטים של למעלה מ 2000 מילים. כן, קראתם נכון. 2000 מילים. ומה זה אומר? שאנשים קוראים כשנותנים להם ערך של ממש, וספירת המילים פחות רלוונטית.
  • ומה קורה בשנת 2017, עד כה? עסקים מעידים על יצירת תוכן בבלוגים שלהם כחשובה עד כדי שהיא במקום השני במאמצי השיווק הדיגיטלי. הנה תראו:

מקור הנתונים – כאן

עוד מקורות מעניינים על המגמות ב 2017:

ומהן המסקנות שלי מכל הנתונים הסופר מעניינים האלה?

  • עקביות והתמדה הן מילות המפתח. נתקלתי לצערי בלא מעט עסקים, קטנים כגדולים, שלא ראו את התוצאות מהבלוג בשנה הראשונה, ופשוט זנחו אותו לאנחות. חבל. בלוג כאסטרטגיה שיווקית הוא ארוך טווח, והתוצאות שלו הן חמקמקות אך מעניינות – יצירת קשר רגשי, שיחה חיובית ואהדת לקוחות אולי קשה למדוד, אבל הם יקרים כל כך! יש דברים שאנחנו יכולים לראות רק לאחר שנים. הערכים המוספים של בלוג לעסק הם כל כך רבים – החל מהקשר עם הלקוחות וכלה במיקוד ובמיתוג האישי של בעלי העסק.
  • האורך פחות חשוב מאשר הערך של הפוסטים עצמם. כשהפוסט מעניין ובעל ערך רב לקוראים, הם יקראו אותו גם אם הוא מכיל 1,200 מילים. לעומת זאת, אם אתם יכולים לומר את כל מה שיש לכם ב 500 מילים, אין סיבה שתכתבו 1000. הרעיון שוב הוא נתינת ערך וראיית הקוראים.
  • חשיבות הויזואל – אנחנו כל כך מוצפים היום במידע, שאנחנו חייבים לברור מה שווה את הזמן שלנו ומה לא. אחת השיטות לברור היא פשוט לבצע סריקה מקדימה של הפוסט, כדי להעריך האם הוא שווה קריאה או לא. מראה הפוסט בעצם מספק לקוראים הצצה למה שיהיה בו – האם הוא כולל נקודות, רשימות, סיפור? האם יש בו המון מלל (כלומר זה הולך להיות מעייף) או גם תמונות? וידאו? ככל שהפוסט מסודר יותר ונעים יותר לעין, יש סיכוי רב יותר שאנשים יקראו אותו. הם רוצים לעבוד פחות קשה, ולקבל יותר ערך. עוד על יצירת פוסטים נעימים לעין, כאן.
  • גיוון – עם תמונות, וידאו, אינפוגרפיקס. תמונה אחת שווה אלף מילים, וכשאנחנו מוצפים בהמון המון מידע, לפעמים אנחנו מעדיפים לשמוע, לראות, לקרוא תמצית של הדברים. כל אמצעי הויזואל יכולים לתת לנו מענה נהדר ותומך לטקסט. זה לא רק עושה נעים בעיניים של הקוראים, זה גם מאפשר להם לנוח קצת כשהם מתעייפים מהקריאה, ואז להמשיך.
  • רצינות. אנחנו חייבים להתייחס את הבלוג שלנו כחלק ממאמצי השיווק, ולהשקיע בו זמן, אנרגיה. ללמוד יותר, כי העולם הזה משתנה כל הזמן. רק כך נצליח לשפר אותו עוד ועוד. לקחת את הבלוג ברצינות גם אומר להשתמש במחקר, להשקיע קצת יותר בכל פוסט, להתאים ויזואל וכד'.
  • הפצה – תוכן איכותי דורש שיתייחסו אליו. על מנת שאנשים יתקלו בתוכן שלנו בבלוגים, אנחנו צריכים לגרום להם לראות אותו. זה אומר שימוש במדיות חברתיות, בפלטפורמות הפצת תוכן (כמו טאבולה ואאוטבריין למשל), שימוש בניוזלטר וכד'. הרעיון הוא לתת מקום לא רק למכירות – אלא להתייחס את הקוראים והלקוחות שלנו בכבוד, ולתת להם תוכן שנותן להם משהו. זה הרעיון של שיווק באמצעות תוכן, הרי.
  • לצאת מעצמינו ולהתקרב לקהל. כי בתוך ים המידע שקיים שם, אנשים יבואו ויקראו רק אם ניתן להם משהו שהם רוצים, נענה על צורך או נפתור להם בעיה. אמרתי את זה אלף פעמים וכנראה אגיד לפחות אלף נוספות: אנחנו חייבים לדבר על הקוראים ולא על עצמינו, כדי שהתוכן באמת יעבוד. זה לא אומר שלא נהיה אישיים או אותנטיים, אבל זה אומר שהמיקוד שלנו הוא בנתינה החוצה.

המגמות האלו עושות אותי אופטימית (כל אחד והשריטה שלו, אני מניחה). אני רואה שמתייחסים לבלוגים יותר ברצינות, וכך גם לתוכן. מה שיוצא מזה – שהלקוחות מקבלים יחס אחר, והמכירה הופכת להיות הרבה יותר עדינה ומכבדת. אם פעם אף אחד לא דיבר על מערכת יחסים בין לקוחות לעסק, היום זה כבר חלק מהשפה. ומערכות יחסים הן מעניינות יותר מאשר מכירות ושיווק. נכון?

2 תגובות

  1. תודה גיל על פוסט מעניין וחשוב. הערה ובקשה:
    לגבי אורך הפוסט – כשהנתונים מחו"ל מדברים שם על אורך פוסטים של 2000 מילה, חשוב לזכור שכשכותבים בעברית המשפטים יותר קומפקטים, ואותו מסר עובד בשני שליש של היקף. לכן בעברית אפשר לומר דברים בצמצום ועדיף להצטמצם…
    והבקשה: אם את יכולה לפרט על הפלטפורמות של הפצת התוכן והניוזלטרים. מידע חשוב שחסר לי.
    ממשיכה לעקוב. שתהיה שנה נהדרת.

    1. תודה רבה עפרה! כן, עברית מתנהגת שונה. גם מבחינת השפה וגם מבחינת המגמות. הן נוטות להגיע אלינו קצת יותר מאוחר. כאן די נדיר לראות פוסטים של מעל 1,000 מילים.
      כשאפשר לצמצם – עדיף. בכל שפה, אגב.
      לגבי הפלטפורמות – נתת לי רעיון לפוסט נוסף! אז תודה. אתחיל לעבוד על זה 🙂
      שנה נפלאה!

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)