BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / 10 תובנות מכנס דיגיטל – ואיך זה קשור לבלוגים?

10 תובנות מכנס דיגיטל – ואיך זה קשור לבלוגים?

5 ביולי 2016 by גיל מרטנס 2 Comments

אתם כבר יודעים שאני מתה על כתיבה. זו הסיבה שלכל מקום אני מגיעה עם מחברות עמוסות דפים, קשקושים והגיגים. גם לכנס הדיגיטל (כנס שמדבר על עבודה עם נתונים) הגעתי, אני והמחברת הכל כך לא דיגיטלית שלי, ורשמתי תובנות.

דיגיטלית או לא דיגיטלית, היא עשתה את העבודה. יש סיכוי לא רע בכלל שרוב מי ששהה איתי באותו אולם קלט דברים אחרים, אבל מעולם לא נתתי לעובדות לבלבל אותי. כרגיל, יוצא מזה פוסט ובו תובנות מהכנס (כבר דיברנו על יצירתיות, נכון? אז כמעט בכל מקום יש לי השראה לפוסט!):

  1. עד היום חשבתי שקראתי את האנליטיקס, אבל תאכלס? רק קראתי. לא ממש השתמשתי. כמעט לא הבנתי כלום. בקיצור- עבודה רבה לפני, אבל יש לי תקוות לפצח את האנליטיקס הזה. תאחלו לי בהצלחה. שנה שנתיים ואני שם.
  2. אחת הבעיות היא (ולזה כל כך התחברתי, ראו הפוסט הקודם שלי) – אנחנו חושבים על "משתמשים" או "קוראים" ולא על "אנשים". חייבים להוציא מהלקסיקון את "המשתמש הממוצע". מה זה ממוצע? זה לא מעניין ולא מוביל אותנו לשום מקום. לכן השלב הבא הוא פרסונליזציה. ולא, לא מדובר רק על פרסומות מותאמות לתוצאות החיפוש, אלא על הרבה מעבר לזה. איך לוקחים את לבלוגים? יש לי עוד הרבה על מה לחשוב.
  3. יש הבדל גדול בין משתמשים שמגיעים מחיפושים (מגיעים בצורה ישירה), לבין אלו ש"נתקלו" בבלוג או באתר שלנו במקרה. אנחנו רוצים יותר משתמשים (או לאור הסעיף הקודם, יהיה נכון יותר לומר – אנשים) מהסוג הראשון, כי יש להם נטייה להיות יותר פעילים באתר. הם ממוקדי מטרה, יודעים מה הם רוצים, ולא סתם "משוטטים". כדאי לחשוב על האנשים האלה כשאנחנו מציעים להם עוד תוכן. איך עושים את זה? רעיונות?
  4. בשלב שדיברו על ההבדלים בין מוח ימין למוח שמאל, סוף סוף הבנתי על מה מדברים! המילה אמוציות הגיעה, ואני נשמתי לרווחה. זה היה כמובן זמני. אנחנו, כבעלי אתרים או בלוגים, חייבים להבין האם אנחנו מציעים מוצר/ערך שהוא נחמד (בשפה המקצועית זה נקרא Nice to have) או משהו פונקציונלי. כשמדובר במשהו פונקציונלי – מי שמחליט הוא ההגיון כמובן. כשמדובר על משהו נחמד, אנחנו חייבים לדבר אל הרגש של האנשים. זה היה החלק הכי מעניין בכנס, כי נפלו לי כל מיני אסימונים. זה מה שקורה כשאני שומעת את המילה "רגש" כמה פעמים. זה פותח לי את צ'אקרות היצירתיות והתובנות. מה זה אומר עלי כמשתמשת, אגב?
  5. כשיש עושר של מידע, יש דלות של תשומת לב. אהבתי מאוד ושיננתי. מתבקש שהסעיף הזה יהיה קצר וקולע.
  6. לכן חשוב לפעמים לתת מידע לא מילולי, קצר וקולע. למשל – אפשרות להשתמש בצבעים שמדברים בפני עצמם בעיצוב. זה מה שנקרא Color Psychology וישר מתחשק לי ללמוד עוד על זה. מזל שניתן בלחיצת כפתור להוריד ספר. עושר מידע?
  7. לתת תשומת לב מיוחדת למשתמשים (אנשים, אנשים) שכבר פעילים. לקוחות, מגיבים, משתפים. אותם צריך לעודד, לצ'פר, לערב אותם עוד יותר. מיד חשבתי על כוס קפה עם קוראי הבלוג המקומי שלי. איך בא לי.
  8. היו כמה הרצאות שבהן הראש שלי ברח למקומות אחרים. זה לא האנגלית או המרצים (שהיו אחד אחד מקסימים ומעניינים), זה פשוט היכולת המוגבלת שלי לשמוע נתונים טכניים. המקומות האחרים היו, אגב, לא פחות מעניינים מהכנס. אבל זה כבר חומר לפוסט אחר. או שלא.
  9. מה שקרה בחוץ היה לא פחות מרתק ממה שקרה בפנים. מינגלינג זה כנראה אחד הבונוסים הכי שווים מהכנסים האלו. תשאלו את הבריסטות.
  10. לא חשוב מאיפה נסתכל על זה, המסר הכי ברור בכנס הזה היה – זה הכל סביב המשתמשים, הקוראים. אני אוהבת את המסר הזה ומתחברת אליו מאוד. ואיזה יופי שיומיים לפני הכנס כתבתי פוסט על הקוראים שלנו.

(הנה קישור לאתר הכנס).

השאלות הנשאלות עכשיו הן – למי כתבתי את זה (חוץ מלעצמי כדי לסדר את המחשבות)? האם יש כאן עומס מידע? והאם ידעתי לקרוא נכון את הנתונים שקיבלתי בכנס? 

הייתם גם? אשמח לשמוע תובנות שלכם…

עוד קצת באותו עניין

  • טרנספורמציה דיגיטלית וקורונהטרנספורמציה דיגיטלית וקורונה
  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • מה למדתי מכמעט שש שנים של בלוגינג?מה למדתי מכמעט שש שנים של בלוגינג?
  • קניות און ליין שעושות טוב גם לנו וגם לעסקים מקומייםקניות און ליין שעושות טוב גם לנו וגם לעסקים מקומיים
  • איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?
  • האם הקהילות הדיגיטליות יכולות לעזור לנו להיות פחות בודדים?האם הקהילות הדיגיטליות יכולות לעזור לנו להיות פחות בודדים?

Filed Under: בלוגינג עסקי Tagged With: 2016, alldata2016, דיגיטל, כנס, תובנות מכנס

Comments

  1. עירית דבי says

    14 ביולי 2016 at 3:39

    ראשית , אוהבת את הדרך שבא את מעבירה את הדברים .
    שנית , למה שנה שנתיים, נראה על פניו שאת הדברים החשובים הבנת ומעבירה הלאה, מאיר עיניים ומםיל אסימונים למקום, תענוג

    הגב
    • גיל מרטנס says

      14 ביולי 2016 at 8:37

      יה, תודה רבה עירית…
      כיף לשמוע 🙂

      הגב

להגיב על גיל מרטנס לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb