BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / תוכן דיגיטלי / אוצְרוּת תוכן

אוצְרוּת תוכן

26 ביוני 2018 by גיל מרטנס 2 Comments

 

רוב הסיכויים שאם אתם קוראים את הפוסט הזה, אתם כבר אוצרי תוכן בעצמכם.

יש לכם חשבון או דף פייסבוק? חשבון פינטרסט פעיל? אני מניחה שמפעם לפעם אתם משתפים תכנים שאתם מאמינים שיש בהם ערך גם לאחרים, נכון? ובכן, הרשו לי לברך אתכם – אתם אוצרים תוכן, לפחות ברשתות החברתיות. מה דעתכם להרחיב את זה לעוד מקומות? בואו נלך יחד, צעד אחר צעד, כדי להבין מה היא אוצְרוּת תוכן, ולמה אנחנו צריכים אותה בחיים שלנו?

אוצְרוּת תוכן – תהליך שמתחיל בליקוט תוכן מרחבי הרשת.

קודם כל – כי תוכן הוא המלך. אבל איזה תוכן?

מצד אחד, הוא כבר הוכרז כמלך הבלתי מעורער של הדיגיטל. אבל מצד שני, העולם כולו הבין זאת, ובעיקר המותגים הגדולים – והיום אנחנו טובעים בתוכן. בכל רגע נתון מתפרסמים כל כך הרבה תכנים. קחו לדוגמא את טוויטר – בכל דקה נכתבים 481,000 ציוצים. אולי אחד מהם הוא תוכן בעל ערך עבור הקוראים שלנו?

חלק ממתן הערך לקהל ספציפי יכול לכלול הבאת תכנים מעניינים עבורו, גם אם הם אינם מקוריים שלנו. וזה מוביל אותנו הישר לזרועות אוצְרוּת התוכן.

מה זה בכלל אוצְרוּת תוכן?

ממש כמו במוזיאון, אוצְרוּת של תוכן אין משמעותה ייצור של תוכן מקורי, אלא איסוף של תוכן מרחבי הרשת, על מנת להביא אותו בצורה עקבית, מסודרת ומלאה בערך לקהל הספציפי שלנו.

התהליך של אוצְרוּת התוכן כולל בחינה ומיפוי של חומרים בנושא מסוים ברחבי הרשת, והגשה של המוצלחים שבהם לקוראים שלכם.

עוד על מהי אוצְרוּת תוכן, כאן.

 

למה שווה להשקיע באוצרות תוכן? קודם כל כי זה חוסך זמן…

למה זה טוב לעסק שלכם?

כבר כתבתי על קהילה כאוצרת תוכן, אבל למעשה כל עסק או מותג יכול לשמש כאוצר תוכן עבור הקהל הספציפי שלו. דמיינו לעצמכם שאת התכנים שמעניינים אתכם מישהו יאסוף, יבחן, יברור ויגיש לכם בצורה נעימה ונגישה? איך תרגישו כלפי אותו עסק או מותג שייתן לכם ערך שוב ושוב?

בדיוק באותו האופן בו אני ממליצה לכתוב, כדאי להסתכל על אוצְרוּת תוכן – כל פיסת תוכן שיכולה לתת ערך ללקוחות שלכם, הפוטנציאליים והקיימים, ראויה להיכנס לתוך מערך התוכן שאתם מגישים ללקוחות שלכם.

ויש גם ערך מוסף – כשאנחנו בוחרים תכנים איכותיים ובעלי ערך ללקוחות שלנו, אנחנו ממתגים את עצמינו כנדיבים, כנותני שירות מצוין ורוחבי וכמובן על הדרך פרגנו לכותבים נוספים.

כמובן שהרעיון של אוצְרוּת תוכן גם פוטר אותנו מלייצר את כל התכנים בעצמינו. התכנים האיכותיים נמצאים כבר ברשת? שתפו אותם והנגישו אותם לקוראים שלכם. הם עדיין לא קיימים? זה הזמן לייצר אותם.

איפה ניתן לשתף את התכנים שאנחנו אוצרים?

תכלס? בכל מקום.

תוכלו לייצר רשימות של תכנים מעניינים בבלוג שלכם או באתר. תוכלו להמליץ על קריאה נוספת בניוזלטר שלכם, וכמובן תוכלו לשתף אותו בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות – בקבוצות ובדפים שאתם מנהלים, בלוחות שאתם יוצרים, וכד'.

לא פחות חשוב מהפלטפורמה עליה אתם משתפים את התכנים שאצרתם – חישבו איך אתם מגישים אותם. תוכן איכותי שיש בו ערך ומוגש בצורה נעימה, מסודרת ונגישה לקהל שלכם יכול לעשות פלאים!

בניגוד לתהליך ייצור תוכן, באוצְרוּת תוכן מניחים לרגע את המחברת ומחפשים תכנים מעניינים

איך מתחילים?

בואו נבין מהם מרכיבי אוצְרוּת התוכן:

  1. בחירה של תכנים ראויים – העולם, כפי שבטח שמתם לב, טובע בתוכן. לכן, אם אתם רוצים להנגיש תוכן בעל ערך בנושא מסוים, עליכם קודם כל לברור את התכנים הטובים ברשת. חשוב מאוד לשים לב למקור התוכן (בחרו מקורות מהימנים ואיכותיים. הם ממתגים אתכם בקרב הקוראים שלכם). אני מניחה שעם הזמן תוכלו להצביע על מקורות ספציפיים מהם אתם ניזונים יותר. אני משתמשת בניוזלטרים של מקורות כאלה כדי למצוא תכנים איכותיים, בחיפושים יזומים בנושאים ספציפיים, וכמובן בשירותים כמו Google Alerts כדי להישאר מעודכנת כל הזמן.
  2. עריכה, שיפור או העשרה של התכנים – למה שהקוראים או הלקוחות שלכם יבואו דווקא אליכם לצרוך את התוכן? אם תדעו איך להנגיש אותו – באיזה פורמט, תוך שימוש בויזואל וכמובן בשילוב טביעת האצבע הייחודית שלכם – זה לא רק יעשה לקוראים חיים קלים, זה גם ימתג אתכם כמומחים בתחומכם. מצאתם פוסט מעניין על גידול כלבי דוברמן? שתפו והוסיפו כמה מילים מניסיונכם בתור מאלפי כלבים. זה מה שינכיח את המומחיות שלכם. הטאצ' האישי שלכם חשוב – אל תוותרו עליו.
  3. שיתוף – כפוסט נפרד או רשימה של קישורים, בניוזלטר החודשי או בקבוצת הפייסבוק שאתם מנהלים. כשאתם משתפים את התכנים חשוב מאוד לתת קרדיט, לצרף קישורים מלאים וכמובן לא לפגוע בזכויות היוצרים של כותבי התוכן. לעולם אל תעתיקו תכנים ותציגו אותם כשלכם. זה ממש לא אוצְרוּת תוכן.
אוצְרוּת תוכן תמתג אתכם היטב.

לסיכום, היתרונות של אוצְרוּת תוכן:

  • באמצעות תכנים איכותיים של אחרים אתם יכולים לייצר נוכחות מצוינת ברשתות החברתיות, בניוזלטר ובבלוג/באתר, מבלי לשבור את הראש מדי יום על מה לכתוב.
  • באמצעות תכנים איכותיים שמונגשים לקוראים שלכם, אתם ממתגים את עצמכם כמומחים ונדיבים שחושבים על הלקוחות ורוצים לסייע להם.
  • אתם מפרגנים לכותבים אחרים.
  • אתם לומדים ומתעדכנים כל הזמן.

וטיפ קטן לסיום – כמו כל דבר טוב, גם אוצְרוּת של תוכן היא אישית וקשורה לאותנטיות. אל תפחדו להוסיף את הטאצ' האישי שלכם – אנשים באים לצרוך תכנים אצלכם בזכות איך שבחרתם והנגשתם אותם, וכמובן בזכות המילים שבחרתם להוסיף להם.

אז מה אתם אומרים? מתחילים?

הנה המלצה על כמה כלים שיכולים לשמש אתכם כאוצרי תוכן.

רוצים לשדרג את התוכן שלכם? פנו אלי ואסייע לכם.

 

עוד קצת באותו עניין

  • קהילה כאוצרת תוכןקהילה כאוצרת תוכן
  • עידן השקיפותעידן השקיפות
  • איך בונים אסטרטגיית תוכן לקהילה?איך בונים אסטרטגיית תוכן לקהילה?
  • הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערךהצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך
  • טובעים בתוכן. או איפה הכל השתבש?טובעים בתוכן. או איפה הכל השתבש?
  • מי מפחד ממחקר?מי מפחד ממחקר?

Filed Under: תוכן דיגיטלי Tagged With: אוצרות, עסקים, תוכן

Comments

  1. מעין אלכסנדר says

    28 ביוני 2018 at 15:47

    אוצרות תוכן היא מיומנות חשובה לאנשי תוכן דיגיטלי, תודה על הפוסט החשוב הזה.
    כשבונים שלבי עבודה, אני בדרך כלל מתחילה מבחירת מקורות המידע, אותם סורקים באופן שיטתי (או נרשמים כמנויים), לשם ליקוט מידע איכותי ממנו אפשר לבחור ולאצור.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      28 ביוני 2018 at 16:53

      תודה רבה מעיין. מסכימה לגמרי 🙂 ואיזה כיף שאת חולקת איתי את האהבה לתחום הזה!

      הגב

להגיב על גיל מרטנס לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb