BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / אותנטיות בכתיבה

אותנטיות בכתיבה

6 בספטמבר 2017 by גיל מרטנס 2 Comments

אותנטיות בכתיבה

בסדנת הכתיבה און ליין האחרונה, התפתחה שיחה ביני לבין כמה יזמים על השאלה האם להיצמד לנוסחאות כתיבה, האם להשתמש ברגש בכתיבה, האם לכתוב "אנחנו" אם יש לנו עסק של אדם אחד, ועוד. נראה לי שכל שאלה כזו תהפוך לפוסט ביום מן הימים.

אחת התשובות שלי שחזרו שוב ושוב היא "תהיו אותנטיים".

ניסיתי לחשוב איך הייתי מגדירה אותנטיות. ההגדרה הכי מדויקת שמצאתי היא בספר הנפלא של ד"ר ברנה בראון, "מושלמים כמו שאנחנו": "אותנטיות היא הניסיון היומיומי להרפות ממי שאנחנו חושבים שאנחנו אמורים להיות ולקבל בברכה את מי שאנחנו".

כותבת על אותנטיות
בתמונה: עובדת על רעיון לפוסט חדש… גם בחופש זה קורה 🙂

 

אני מאמינה גדולה באותנטיות, בחיים בכלל ובבלוגים בפרט. אנסה להסביר למה כדאי תמיד להיות אותנטיים:

  1. אנשים מריחים זיוף מקילומטרים. כן, גם אם הוא וירטואלי. תנו קרדיט לקוראים שלכם. לאחרונה קראתי מצגת של מיזם חדש, וכל הזמן הרגשתי מן כאב בטן לא ברור. בתום המצגת הבנתי שאני פשוט לא קונה את כל מה שקראתי. המשפטים היו ריקים, הטקסט גדוש בססמאות. מה שהרגשתי היה פשוט זיוף. זה לא עבר ולא עבד. לא הצליחו לשכנע אותי. אני בטוחה שזה קורה גם לכם.
  2. השוואות הן כל כך מיותרות. יש לכם זמן מיותר? הקשיבו למוזיקה, תחלמו בהקיץ, למדו משהו חדש או קראו ספר. אבל בבקשה אל תבזבזו אותו על השוואה לאחרים. לפני כמה שנים נתנה לי חברה את אחת העצות הכי שוות "לעולם אל תשווי את מאחורי הקלעים שלך לבמה של אחרים". בעידן הפייסבוק שבו כל אחת ממלאה סדנא בקלי קלות, התוכן זורם לכולן והלקוחות גודשים את העסק, זה נעשה ממש לא פשוט. אבל האם זו באמת התמונה המלאה? האם אתם יודעים כמה זמן לקח לה למלא את הסדנא הזו? וכמה סדנאות היא ביטלה עד הנוכחית כי לא היו נרשמים? האם אתם ערים לעובדה שהפוסט הזה שנכתב עבר עריכה שוב ושוב? כשאנחנו אותנטיים באמת, ההשוואות הופכות להיות פשוט מיותרות. זוכרים את ההגדרה היפה שמצאתי לאותנטיות?
  3. מציאת הקול הייחודי. אם לא תהיו נאמנים לעצמכם, איך תמצאו את הקול הייחודי שלכם? מציאת הקול האישי בכתיבה לא תמיד קורית מיד. מדובר בתהליך מעניין אבל כזה שלוקח זמן. אם לא תהיו נאמנים למי שאתם, מציאת הקול שלכם תיקח הרבה יותר זמן ותהיה מתסכלת. האותנטיות שלכם תגרום לתהליך הזה להיות הרבה יותר מדויק. או כמו שאמר אוסקר ווילד: "Be Yourself. Everyone else is already taken"
  4. משיכת הקוראים שבאמת מתאימים לכם. אם מישהו מחפש חברת ענק ואתם עסק קטן, הוא ממילא לא מתאים לכם. אל תחפשו אותו. אם הוא יגיע אליכם, סביר שתיגרם עוגמת נפש לשני הצדדים. לא חבל? נתקלתם ב"אודות" של חברה ובה כל הזמן כתוב "אנחנו", ואז גיליתם שמדובר באדם אחד בלבד? איך הרגשתם? האם זה הרשים אתכם? אני לא מבינה למה אנשים מתביישים בהיותם עסק קטן או זעיר. אני, עם אהבתי לעסקים מקומיים ולמגשימי חלומות, דווקא מעדיפה בדיוק את אלו שאין מאחוריהם מכונה משומנת ומנופחת, אלא אותנטיות ונתינה, ויחס לכל לקוח. כשבעל עסק לא עומד מאחורי התוכן שלו, ולא חשוב אם הוא שיווקי או אישי, מה זה בעצם אומר עליו?
  5. הבטחות שמתקיימות. מה יקרה כשאנשים יגלו את האמת? איך הם ירגישו כשיבינו שמדובר באדם אחד ולא חברה, לאחר שקראו שכתבתם "אנחנו" ולא "אני"? האם הפער הזה יועיל לכם? ולהם? למה שלא, מלכתחילה, תבטיחו משהו שאתם יכולים לקיים? אם תהיו אותנטיים, אין סיבה שזה לא יקרה.
  6. והבונוס? אני מאמינה שכשאנחנו אותנטיים, אנחנו יכולים להיות בנתינה אמיתית לקוראים שלנו, ללא הצורך להראות משהו שאין לנו, להעמיד פנים או להתיימר להציג שירות או מוצר שהוא לא שלנו. באותנטיות מלאה, אנחנו עומדים מאחורי מי שאנחנו ומה שיש לנו לתת, וזה עובר הלאה. נסו את זה.

כתיבה אותנטית

בספר מעניין שקראתי לאחרונה נכתב על מושג הזמן. הזמן הוא המשאב הכי יקר שיש לנו כאנשים, כי הוא היחיד שאף פעם לא יחזור. כשאנשים נותנים לכם את הזמן שלהם, מדובר בכבוד גדול ובמתנה ענקית. אם הם בחרו להשקיע את הזמן בקריאת הפוסטים שלכם, תנו להם את הקול הייחודי שלכם, את האני האותנטי, כי זו הסיבה שהם בחרו לבוא אל הבלוג שלכם מלכתחילה.

ולסיום, אני ממליצה בחום על אחת ההרצאות המרגשות, כזו שאני חוזרת אליה אחת לכמה חודשים, על פגיעות וכוחה של אותנטיות, של ד"ר ברנה בראון. האישה המרתקת הזו מוכיחה שוב ושוב שדווקא ההשלמה עם הצדדים הפגיעים שבנו היא זו שעושה אותנו מעניינים, אותנטיים, ואפילו מאושרים יותר.

להיות אותנטיים לא אומר להיות באובר חשיפה, ולספר לכל חבר בפייסבוק על כל רגע קשה שיש לנו. זה בטח לא אומר להציג את כל הצדדים האפלים ולהוציא את כל שדי הספק מן הארון הוירטואלי לעיני כל. אבל זה כן אומר להכיר בינינו לבין עצמינו בחלקים האלו ולא להציג תמונה שיש בה צבע אחד בלבד. אנחנו הרבה יותר מורכבים מזה, הרבה יותר מעניינים. הרבה יותר אותנטיים.

המלצות חמות לקריאה נוספת על אותנטיות:

"מושלמים כמו שאנחנו" – ד"ר ברנה בראון

"כנות" – רועי (אשר) בן יוסף כנף.

מתלבטים האם אתם מצליחים להיות אותנטיים? צריכים עזרה בזה? אני פה.

 

עוד קצת באותו עניין

  • הקשבה בלוגיתהקשבה בלוגית
  • למה לנו לכתוב? על נפלאות הכתיבה.למה לנו לכתוב? על נפלאות הכתיבה.
  • איך להפסיק לפחד מהכתיבה?איך להפסיק לפחד מהכתיבה?
  • איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?
  • טעויות בכתיבה עסקית און לייןטעויות בכתיבה עסקית און ליין
  • איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה Tagged With: אותנטיות, בלוגים, כתיבה, עסקים

Comments

  1. חני סער says

    9 בספטמבר 2017 at 9:23

    הפוסטים שלך תמיד כל כך אותנטיים בעיניי.
    באת לי בדיוק בזמן עם הפוסט המדויק הזה, וברנה בראון היא אחת ההשראות הגדולות שלי.
    חיבוק.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      9 בספטמבר 2017 at 11:49

      חני יקרה, תודה רבה! חיממת לי את הלב עוד קצת!

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • איך למקסם את התוכן שלכם ל SEO
  • איך נשתמש במדיה החברתית בצורה בריאה וחכמה יותר?
  • קהילות בתחום הבְּרִיאוּת
  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • איך למקסם את התוכן שלכם ל SEO
  • איך נשתמש במדיה החברתית בצורה בריאה וחכמה יותר?
  • קהילות בתחום הבְּרִיאוּת
  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb