איך כותבים לדור ה Y?

אז בואו נדבר רגע על דור ה Y. מה הם מחפשים ואיך אפשר לתת להם את זה.

הטיפ הכי חשוב – אל תכתבו להם שהם דור ה Y, וגם אל תקראו להם מילניאלס. עכשיו כשהסדרנו את זה, אפשר להמשיך.

מי הם בכלל המיליניאלס, או בני דור ה Y?

המיליניאלס הם מי שנולדו בין השנים 1980 ל 2000 (ויש הטוענים שהגבולות מטשטשים כבר משנת 1976 לערך). הם ילדים לבני דור ה X, או הבייבי בומרס. הם נולדו לתוך עולם טכנולוגי, משתנה, מהיר.

למה זה חשוב להבין מי הם?

במהלך שנות ההתבגרות שלהם, חלו כל כך הרבה שינויים באופן שבו אנחנו קוראים, לומדים, צורכים, נהנים. על מנת לדבר אל בני דור ה Y חשוב להבין שהם מתנהלים בצורה שונה מבני הדור הקודם להם, יש להם דרישות גבוהות, וכמעט אפס סבלנות.

בני דור ה Y צורכים תוכן בצורה אחרת. קחו למשל את הטלוויזיה. אם בני הדור הקודם היו יושבים ורואים תכניות בזמן קבוע, הרי שהיום אנחנו רואים את מה שאנחנו רוצים, באיזה מכשיר שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים. אם פעם היינו חשופים לפרסומות בלית ברירה, הרי שהיום אנחנו יכולים לבחור מתי ואיך, אם בכלל, לצרוך אותן. וזה אומר שהמדיה המסורתית של הפרסום לא כל כך עובדת עליהם. זו עוד אחת מהסיבות ששיווק באמצעות תוכן התבססה כשיטת השיווק המובילה היום.

המילניאלס צורכים תוכן בכל מקום אפשרי, קונבנציונלי או בלתי קונבנציונלי

יש טענה כזו שהמילניאלס לא קוראים, אבל מסתבר שדווקא ממוצע קריאת הספרים עלתה בדור שלהם, לפחות בארה"ב. הם קוראים, אבל הם גם מוצפים בהמון מידע ותוכן שאנחנו, בני הדור הקודם, לא נחשפנו לו – מדיה חברתית, בלוגים, אימיילים, וכמובן רשתות חברתיות, ציוצים למיניהם והודעות וואטסאפ לרוב. ולכן, הם חייבים לברור את התוכן שלהם.

או במילים אחרות – הם חייבים לבצע בחירה חכמה למה להקדיש את הזמן שלהם. הם רוצים לצרוך תוכן שיתן להם ערך, אחרת הם יעברו לדבר הבא – הודעת הוואטסאפ, הסרטון, הפודקאסט או פשוט שיטוט חסר תכלית ברשת חברתית זו או אחרת. חשוב לדעת זאת, כי אם אנחנו רוצים שהתוכן שלנו יגיע אליהם, הוא חייב להיות מהיר, מדויק, רלוונטי אליהם ובעל ערך.

למה חשוב להתאים את התוכן בפרט, ואת השיווק בכלל, לפי דורות? כאן.

למי הם מאמינים? מה הם אוהבים ומעריכים?

  • המילניאלס מאמינים קודם כל לחברים שלהם. זו הסיבה שהמלצות חברים עובדות טוב יותר מאשר כל פרסומת, וגם המשווקים החלו להבין את זה.
  • בדומה, הם מאמינים לאנשים כמותם. שילוב של חוות דעת באתר, בגוגל או בפייסבוק עובד בדיוק על זה.  
  • גם משפיעני הרשת, ובעיקר מיקרו משפיענים, שהם אנשים כמונו (ולא סלבריטאים) פונים בדיוק לצד הזה.
  • הם אוהבים אותנטיות, שקיפות ואמינות. בעולם בו כל המידע זמין ואם אתה לא מגלה משהו על החברה שלך, מישהו אחר כבר יגלה את זה ויגרום לזה לככב תחת כל אתר רענן, שקיפות ואמינות עדיפות על כל ניהול מוניטין שיש.
  • הם מחפשים משמעות בכל מה שהם עושים. זה נכון גם לגבי מה שהם קונים. זו אולי הסיבה שהטרנד של צרכנים אקולוגיים (Eco-Customers)  פורח. יש להם מצפון, והם יעדיפו חברה שערכיה תואמים לשלהם, גם אם הם ישלמו יותר.
הם סומכים על החברים שלהם! צודקים.

איך זה בא לידי ביטוי בצריכת התוכן שלהם?

  • הם בוחרים! אף אחד לא יכתיב להם איפה, מתי ואיך לצרוך את התוכן שלהם. במובייל, באמצע התור, עם אזניות, בלי קול, בוידאו, בפודקאסט תוך כדי ריצה, בכל שעה הזויה של הלילה.
  • הם מעדיפים תוכן אותנטי על מסחרי. המשווקים כבר הבינו את זה והתחילו לשלב אנשים במידות נורמליות במקום דוגמניות, סיפורים קטנים ואנושיים במקום מסרים מותגים, וכד'.
  • חוויות – על כלכלת חוויות שמעתם? אם לא, כדאי שתשמעו. המילניאלס מחפשים חוויות בכל מקום, גם בתוכן. לכן ככל שהתוכן חווייתי, ויזואלי, מערב חושים ומעביר אותם ממצב למצב, כך יש יותר סיכוי שיצרכו אותו. וזה מעביר אותנו היישר לסעיף הבא:
  • גיימיפיקציה – משחקים, שאלונים, חידונים והגרלות. זה עובד מעולה! הנה דוגמא לשימוש חכם בטרנד הזה.

למה חשוב לשים לב כשאתם מייצרים תוכן ורוצים שהם יצרכו אותו?

  • רלוונטיות – הצפת המידע גורמת לנו לברור בקפידה את פיסות התוכן. לכן התוכן חייב להיות רלוונטי הן לקהל היעד והן למוצר או לשירות שאנו מציעים. אין להם זמן לבזבז ולכן כדאי שתהיו מדויקים.  
  • ריבוי נכסים – כדאי לפגוש את צרכני התוכן במקומות שהם נמצאים בהם, והם נמצאים בכל מקום. זה אומר לא לשים את כל הביצים בסל אחד – להשקיע כמובן בנכסים משלכם- כמו אתר או בלוג ורשימת תפוצה, ולפעול גם ברשתות החברתיות כדי לפגוש את המילניאלס איפה שהכי נוח להם להיות. אה, והם גם נמצאים בקהילות און ליין, אז שווה לבדוק איך להיות גם שם.
כותבים למילניאלס? זה חייב להיות מותאם למובייל. שם הם צורכים את רוב התוכן.
  • מהירות ותגובתיות  – אין להם זמן לבזבז, ורצוי שנבין את זה. הם מצפים לתגובה מהירה, גם אם הם שלחו לנו מסר ברשתות חברתיות (מבחינתם זהו ערוץ תקשורת לגיטימי ורשמי לכל דבר). רוצים לדעת מהו זמן הממוצע המצופה בכל אחת מהרשתות? בואו לכאן.
  • התאמה למובייל – הבייסיק של הבייסיק. הם שם, מחוברים כל הזמן ולא ישאירו כמעט פוסטים, מייל או הודעות לזמן שבו הם יושבים מול המחשב. לכן כל התוכן צריך להיות מותאם לצריכה דרך הנייד.
  • מתן ערך – אומרים עליהם שהם מרוכזים בעצמם. אז שיגידו. מה שנשאר לכם לעשות זה לתת להם להמשיך להיות עסוקים בעצמם. או במילים אחרות – לספק להם תוכן שנותן להם ערך.
  • אותנטיות ואמינות – הם יודעים לזהות זיוף גם על גבי הרשת. פשוט אל תהיו שם. דיברנו כבר על שקיפות, והם יעריכו אתכם על זה. תציצו כאן ותבינו למה כדאי מאוד להצטרף לטרנד הזה של השקיפות.
  • אישיות – אל תפחדו להיות שונים, מעניינים, אחרים. בתוך ים המידע והנוכחות ברשת, מקסימום תבלטו.
  • תפתיעו, תרגשו, תדברו איתם – הם אוהבים חוויות, ריגושים, תקשורת. אז תדברו איתם בגובה העיניים (טון רשמי לא עובד ברשתות החברתיות), תגיבו להם, תשלחו להם הפתעה קטנה.
תכתבו, תרגשו, תפתיעו, תדברו בגובה העיניים. פשוט, לא?

מה אתם צריכים לעשות כדי לכתוב להם ולהשיג את תשומת ליבם?

  • ערך זה כל הסיפור – כלל האצבע שלי הוא פשוט לא לפרסם אף פיסת תוכן שעונה רק על צרכי האגו שלכם. אם בפוסט אין ערך אמיתי ללקוחות שלכם, מקומו במגירה. עוד על תוכן בעל ערך, כאן.
  • יצירת תוכן "סריק" – עומס המידע גורם לנו לברור, ולכן לפני שאנחנו משקיעים את הזמן היקר לנו בקריאה, צפייה או הקשבה לתוכן, אנחנו רוצים לדעת שהמאמץ ישתלם. כשמדובר בפוסטים טקסטואלים, הקוראים קודם כל יסרקו את הפוסט ורק אז יחליטו אם לקרוא. לכן חשוב מאוד להקפיד על מראה מושך. איך יוצרים פוסטים סריקים? כאן.
  • אל תוותרו על הויזואל – העין שלנו קולטת ויזואל פי 60,000 מהר יותר מטקסט. השתמשו בויזואל לא רק כדי לרווח את הכתוב, אלא גם כדי למשוך קוראים, לתת להם מסר בצורה אחרת.
  • שימוש בסטוריטלינג – בדומה לתמונות, סיפורים מעבירים מסרים בצורה רגשית, זכירה יותר ובעיקר אנושית יותר. השתמשו בכוחם של סיפורים להניע אנשים, לרגש אותם, להעביר מסרים. עוד על סיפורים, כאן.
  • הקפדה על הפרטים הקטנים – שגיאות, מידע לא מדויק (תמיד יהיה מי שישים לב לסטטיסטיקה הלא מדויקת שנתתם), פוסט מרושל וכד' – הם רגילים לצרוך תוכן ולכן בררניים. עשיתם שגיאה? הם פשוט ידלגו לדבר הבא, הטוב יותר, המעניין יותר.

רוצים לכתוב טוב יותר? להתאים את הטקסטים שלכם לקהל היעד? דברו איתי ואשמח לסייע.

רוצים ללמד את העובדים שלכם לכתוב בצורה מתאימה יותר לצעירים? יש לי סדנאות שמלמדות בדיוק את זה.

יש לכם דוגמאות לטקסטים שעובדים? שתפו אותי 🙂

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)