BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?

איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?

24 באוגוסט 2016 by גיל מרטנס 4 Comments

 

אחת השאלות הכי נפוצות שבעלי עסקים שואלים כשאני מדברת איתם על בלוג לעסק שלהם, היא "אבל על מה אני אכתוב?"

אני יודעת שהחלק הקשה ביותר הוא ההתחלה. נניח שכבר החלטתם להקים בלוג לעסק שלכם, או למלא את האתר שלכם בתוכן (כי אתם כבר מבינים מה קידום באמצעות תוכן יכול לעשות לעסק שלכם). ונניח שאפילו פתרתם את שלל העניינים הטכניים. עכשיו אתם יושבים מול המסך, או המחברת, ותוהים על מה לעזאזל יש לכם לכתוב?

או אז מגיע הספק הזה ומכרסם כל חלקה טובה של תקווה ואופטימיות שעוד נשארה ברעיון שלכם. ואיתו מגיעות עוד כמה שאלות זדוניות, כמו "מי בכלל יקרא את זה?", את מי זה מעניין?" ואז אתם עוזבים את הרעיון המקורי.

רגע! לפני שזה קורה, עצרו ותקראו!

 

-על מה לכתוב (1)

כדי שיהיה לכם קל יותר להתחיל, החלטתי לספק תשובה לשאלה הזו.

5 רעיונות לתוכן ראשוני לאתר העסקי שלך:

  1. השתמשו בשאלות שמעניינות כבר עכשיו את הלקוחות שלכם. רשמו אותן ותתחילו לייצר להן תשובות. כל שאלה כזו יכולה להפוך לפוסט מפורט. חשוב להבין ששאלות שאנחנו נשאלים על העסק שלנו, או על התחום בכלל, מלמדות אותנו מה מעניין אנשים.
  2. ראיונות עם אנשי מפתח או מומחים בתחום. אני אוהבת במיוחד לתת במה לאחרים. השתמשו בידע שלהם ותוך כדי תפרגנו גם לקוראים שלכם וגם למומחים עצמם. זה עושה המון טוב לכל הצדדים.
  3. ספקו הצצה אל מאחורי הקלעים שלכם – ספרו איך הקמתם את העסק, מה היו ההתלבטויות והקשיים, איך התגברתם עליהם (או לא), מה האתגר הבא שלכם וכד'. אנשים אוהבים סיפורים שגורמים להם להזדהות. ויש משהו כל כך אנושי בהתחלות ובחלומות שלנו. שתפו אותם ותגרמו לקוראים להבין ולאהוב אתכם יותר.
  4. חפשו את הסטטיסטיקות מאחורי העסק או התחום שלכם. מאחוריהן יכולים להסתתר יופי של סיפורים או מידע מעניין. שתפו אותן בצורה של גרפים, נקודות או סיפור. תתפלאו כמה אנשים אוהבים מידע כזה.
  5. סקרו חדשות הקשורות לתחום שלכם, חברות מעניינות, אפליקציות חדשות, ספרים או מוצרים. אנשים אוהבים להישאר מעודכנים, אז בואו נעזור להם. הקוראים מבינים שאתם יודעים מה שקורה סביבכם כשאתם מסקרים אירועים הקשורים לעסק שלכם. אל תשכחו להוסיף משהו משלכם לסיקור, כדי שלא יהיה כתוב בצורה "יבשה". אל תפחדו להביע דעה!

כל פוסט כזה אמור להיכתב בשפה פשוטה ולא מקצועית, בגובה העיניים ובקול האישי שלכם. שימו בכל פוסט את טביעת האצבע הייחודית שלכם. אל תהססו להביע עמדה ודעה, ותנו בנדיבות מהידע שצברתם. זה ישתלם לכם.

מה עוצר אתכם מלספק תוכן לאתר או לבלוג שלכם?

ועל מה אתם מתחילים לכתוב?

זקוקים לעזרה בדרך? דברו איתי ואסייע לכם.

עוד קצת באותו עניין

  • אומרים לנו שיש שיווק אחר. וקוראים לו בלוג.אומרים לנו שיש שיווק אחר. וקוראים לו בלוג.
  • מה ההבדל בין כתיבה בפייסבוק ובין כתיבה בבלוג/אתר?מה ההבדל בין כתיבה בפייסבוק ובין כתיבה בבלוג/אתר?
  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?
  • רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.
  • איך כותבים לדור ה Y?איך כותבים לדור ה Y?
  • ההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"טההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"ט

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לעסקים קטנים Tagged With: אתר, בלוג, כתיבה, עסקי, עסקים קטנים, קידום באמצעות תוכן, תוכן

Comments

  1. רויטל 2 בחצר says

    24 באוגוסט 2016 at 8:59

    תודה , כמה פשוט

    הגב
    • גיל מרטנס says

      24 באוגוסט 2016 at 9:10

      תודה רויטל 🙂 זה באמת פשוט!

      הגב
  2. שגית says

    27 באוגוסט 2016 at 21:48

    פשוט וקל. רק לשבת ולהתחיל לכתוב.
    תודה

    הגב
    • גיל מרטנס says

      28 באוגוסט 2016 at 8:40

      לגמרי 🙂 השלב הכי קשה… וגם הכי כייפי.

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb