BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / כלים לכתיבה / איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?

איך עובדים על יצירתיות בכתיבה?

12 ביוני 2016 by גיל מרטנס 4 Comments

פרויד- -אם המוזה לא באה אלי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך- (1)

ביום חמישי האחרון קיימתי אצלי סדנא לבעלות עסקים קטנים, ובה המון רעיונות לחדשנות בעסק.

החלק שלי היה על רעיונות לכתיבה און ליין. כיום, בעלי עסקים חייבים גם לכתוב  – באתר, בפייסבוק, בניוזלטר, בבלוג. ובכל מקום כזה הם אמורים לחדש, כלומר- להיות יצירתיים.

כשהתחלתי לדבר על יצירתיות, ואיפה מוצאים אותה – ראיתי את המבטים, השאלות המתהוות. ואז באו גם הערות כמו: "אבל את יצירתית כל כך", "זה בא לך בקלות", "יש לך את זה" וכד'.

סיפרתי להן שזה לא נכון! אני עובדת על היצירתיות הזו. כל הזמן. וזו עבודה לא פשוטה, אבל כל כך מתגמלת. מילת הקסם היא כנראה נחישות. מילת הקסם השנייה היא התמדה.  

אז איך אני עובדת על היצירתיות שלי בכתיבה? הנה כמה דרכים:

  • ידע, ידע ועוד קצת ידע – ספרים מקצועיים, ספרי עיון, רומנים סוערים, בלוגים, הרצאות (יש המון הרצאות און ליין בחינם לגמרי, או במחיר ממש סמלי). אי אפשר לדעת מתי משהו מתוך מה שאנחנו קוראים או שומעים יצמיח רעיון.
  • כתיבה. מה שעובד עבורי הכי טוב אלו דפי בוקר. אבל בכלל – לכתוב את הרעיונות, המחשבות, אפילו את התסכולים. זה מסדר את המחשבות, יוצר פעולה ראשונית ולא רק מחשבות אמורפיות. כמעט כל הרעיונות שלי עולים לי במהלך דפי הבוקר. מבחינתי מדובר בכלי ממש עוצמתי.
  • הקשבה – לאחרים. קוראי הבלוג מספקים לי לא פעם חומר לפוסט הבא, פשוט בשאלות או בתגובות שלהם. אנשים ששואלים אותי שאלות, מספרים לי סיפור, מתייעצים – מראים לי מה הצרכים של הקוראים, של הלקוחות. הם בעצם נותנים לי מתנות בצורת רעיונות!
  • הקשבה לקולות בראש שלי – למדתי לתת קצת יותר כבוד לרעיונות שעולים לי בראש. במקום ישר לעבור לסדרת השאלות הספקניות כמו "מי יקרא את זה?", "אבל יש כבר מלא כאלה", "איך אעשה זאת?" – אני עוברת לכתיבת הרעיון, שיחה עם מישהו וכד'. כלומר- אני מקדמת את הרעיון לשלב הבא מיד ומשקיטה קצת את הספקות שיכולים להרוג כל חלקת רעיונות טובה.
  • הקדשת זמן שבועי להשראה וקבלת רעיונות – במדיה חברתית (פינטרסט למשל הוא כר פורה), במוזיקה, במנועי חיפוש, בספרים על אנשים מעניינים (השראה), בשיחה עם חברה וכד'. כל רעיון שעולה – מיד נרשם (אחרת אני שוכחת). כך אני מאמנת את עצמי להעלאת רעיונות והתייחסות אליהם.
  • זו אולי הנקודה הכי חמקמקה, ואני מתקשה להגדירה. מדובר בלתת לעצמך רגעים של חוסר שליטה, של שקט, של פשוט הוויה. לפעמים הרעיון הכי יפה (ואולי הכי יצירתי) עולה בבהייה חסרת תכלית בים, בזמן התמסרות למוזיקה, בזמן שמביטים ביופי. בקיצור – כשעוזבים לרגע את המסכים ואת המילים, מגלים יופי של יצירתיות. לפעמים הכי קשה לאפשר לעצמינו את הרגעים האלו, אבל היצירתיות מאוד אוהבת אותם.

 

אל תשכחו לרשום כל רעיון שעולה לכם! יש להם נטייה להיעלם.

אם עדיין לא שכנעתי אתכם, ממליצה בחום לקרוא את הספר הנפלא "כוחה של נחישות" של קרול ס' דווק.

 לסיכום, יצירתיות היא בעיני משהו שעובדים עליו. ולמוזה, כפי שאמר פרויד, לא תמיד מחכים.

אז איפה אתם פוגשים את המוזה שלכם?

זקוקים לעזרה במציאתה ובבניית הרגלי כתיבה ואסטרטגיית תוכן? אני פה.

עוד קצת באותו עניין

  • דומה מושך דומה, גרסת הבלוגיםדומה מושך דומה, גרסת הבלוגים
  • מה קורה לנו במוח כשאנחנו כותבים?מה קורה לנו במוח כשאנחנו כותבים?
  • איך לייצר יותר רעיונות?איך לייצר יותר רעיונות?
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכןלהראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?
  • רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.

Filed Under: כלים לכתיבה, עסקים מקומיים Tagged With: יצירתיות, כתיבה, מוזה, רעיונות

Comments

  1. נורית מלאכי says

    12 ביוני 2016 at 11:00

    מקסים.
    אני הייתי בסדנא בחמישי, וחייבת לומר שמאז
    א. חזרתי לדפי בוקר
    ב. קוראת את הספר שהמלצת
    ג. והכי חשוב- אני לא מפסיקה לכתוב!!!

    תודה יקירה על סדנא מעשירה ומלאת השראה ותובנות💖

    הגב
    • גיל מרטנס says

      12 ביוני 2016 at 11:04

      יה, זו התגובה הכי משמחת שיש!! נורית יקרה- את ממש מרגשת אותי. מקווה שתמשיכי. נשיקות!

      הגב
  2. שגית says

    13 ביוני 2016 at 7:23

    מסכימה עם כל מילה.
    להקשיב לעצמך ובלי הרבה חשבונות – להוציא על הכתב את כל מה שיש בך.
    גיל, את נהדרת.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      13 ביוני 2016 at 8:07

      תודה ואת לגמרי צודקת 🙂 <3

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb