BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / האקדמיה ללשון העברית, או איך לפעול נכון ברשתות

האקדמיה ללשון העברית, או איך לפעול נכון ברשתות

17 בנובמבר 2019 by גיל מרטנס Leave a Comment

בכיתה י' עברתי את בחינת הבגרות בלשון. זה היה ספתח מעולה לבגרויות, בציון שלא הצלחתי לשחזר באף אחד מהמקצועות. לא ברור למה בכל זאת, אחרי עינויי הפיזיקה והמתמטיקה, עדיין בחרתי ללמוד הנדסה, אבל את זה נשאיר לפוסט אחר, אולי.

כך או כך, אהבתי לשפה העברית רק מתחזקת עם השנים. אולי זה בגלל שאני לא כותבת מאז ומתמיד, אבל כן מאמינה ביכולת שלנו ללמוד, להשתפר ובעיקר להנגיש גם שפה בצורה אותנטית, יומיומית ומכבדת. זו הסיבה שאני שמחה כל פעם מחדש לגלות עוד פנינה של השפה היפה שלנו. אולי זה בגלל שאני כל כך אוהבת לקרוא? ואולי גם בגלל שאני חננה במהותי, חובבת לימודים וחידושים ומבינה תמיד שיש לי המון מה ללמוד! אבל גם את זה נשאיר לפוסט ההוא.

בהרצאות שלי על כתיבה ועל סטוריטלינג, וכמובן בקורסי הבלוגינג, אני מדברת על כבוד לשפה, כמו גם על מתן ערך דרכה. כמה חשוב לספק לקוראים ערך אמיתי ולא לדבר על כמה אנחנו נהדרים, מוצלחים, מצטלמים היטב ומהממים. וכמה כיף לעשות זאת בעברית.

זה לא אומר להשתמש בשפה מליצית, ז'רגון מקצועי או משלב בגובה השמיים. זה כן אומר שימוש נכון בשפה והתאמתה לקוראים וכמובן לפלטפורמה בה אנחנו פועלים.

אחת הדוגמאות לחדשנות, התאמה ומתן ערך מגיע מאחד המוסדות שלאו דווקא מזוהים עם המילה חדשנות, אבל עושים ברשת עבודה שגורמת לי לרצות להסיר את הכובע שאין לי, שוב ושוב.

מה עושה האקדמיה ללשון העברית ברשתות ולמה זה עובד כל כך טוב?

הם מלמדים ונותנים ידע – זו המהות שלהם:

והם עושים את זה עם המון כבוד לקוראים ולשפה.

הם מצחיקים (אותי, לפחות):

View this post on Instagram

יאללה, הפעם בלי הקדמות. 😅 . המילה יַאללַה הגיעה אל העברית מן הערבית המדוברת. מקורה בביטוי "יא אללה" – "הו אלוהים!". . מרתק לראות כמה משמעויות שונות, ולפעמים גם מצחיקות ומשונות הצליחה המילה יאללה לצבור לעצמה בעברית המדוברת. . בהשראת תמונה משעשעת במיוחד שנפוצה ברשתות החברתיות, כינסנו עבורכם כמה פירושים אפשריים ליאללה גם בעברית מליצית וגם בעברית שבין חברים… 😉 . שתפו ותייגו חבר שיגיד "יאללה יאללה, יכולתי לכתוב את זה לבד!" וחבר שיגיד "יא-אללה, איזה חידוש!" ואל תגלו להם מי זה מי! . . #עברית #יאללה

A post shared by האקדמיה ללשון העברית (@hebrew_academy) on Nov 6, 2019 at 2:37am PST

הם נגישים (כמה קל לבדוק באתר שלהם איך אומרים או כותבים נכון בעברית) ויש להם אפילו סטוריז נהדרים!

איך אומרים בעברית

הם מחברים נושאים שונים לעברית, לשורשים:

הם מוכרים מוצרים, אפילו און ליין:

פנקסים

הם מתאימים את המסר לפלטפורמה, ולקהל היעד הנמצא בה. כך נראה מסר בפייסבוק, שלא עלה בפלטפורמות אחרות, למשל:

הם הופכים את השימוש בשפה לדבר הכי קול שיש!

View this post on Instagram

ממשלת אחדות? אוהבי העברית – מתאחדים! 👍🏻 . בואו נתגייס שוב למאבק: בגוף ראשון בזמן עתיד האות התחילית היא אל"ף – לא יו"ד! . לא אוטמים יותר אוזניים למשפטים דוגמת "אני ימליץ על אחד מן הבנימינים להרכיב את הממשלה הבאה", "אני לעולם לא ישב לידו במזנון הכנסת", "אני ישמור לך מקום לידי בהופעה של הספייס גירלז", "אני יצבע את השלכת בירוק". . בכוחנו המשותף ברשתות החברתיות – יחד נשים להרגל הזה סוף! . . כמו שאומרים, שתפו ותייגו בכל הכוח! 💪😎 . . #עברית

A post shared by האקדמיה ללשון העברית (@hebrew_academy) on Sep 22, 2019 at 1:29am PDT

הם עדכניים! הם מגיבים מהר למה שקורה.

הנה דוגמה למה שעלה באינסטגרם בבוקר האחרון בו שוגרו אלינו טילים:

View this post on Instagram

מה ההבדל בין המילים התרעה, התראה והרתעה? אזעקה או הזעקה? אזהרה או הזהרה? . 👈 התרעה – אזהרה מפני סכנה מתקרבת. לדוגמה: 'התקבלו התרעות על ירי טילים'. כך גם הפועל התריע (על): 'המבקרת התריעה על היעדר תוכנית לשעת חירום'. . 👈 התראה – איום או הודעה על עונש הצפוי לאדם שאינו פועל לפי החוק, לדוגמה: "לפני העיקול תישלח התראה". בעברית בת ימינו התפתחה משמעות נוספת למילה התראה: 'הודעה (מוקדמת)', כגון 'הם הגיעו לביקור בלי התראה (מוקדמת)'. . 👈 הרתעה – המילה הרתעה וכן הפועל הרתיע משמעם איום על צד אחר כדי שיימנע מלעשות פעולה כלשהי. לדוגמה: 'נשק גרעיני מרתיע מפני התקפה'; 'קנסות גבוהים אולי ירתיעו נהגים עבריינים'. . 👈 אזעקה – צליל שמופק על ידי מנגנון ומופעל בשעת סכנה. אזעקה בשעת ירי טילים היא צפירה עולה ויורדת. . 👈 הזעקה – שם הפעולה של הפועל הזעיק, כגון 'הזעקת המשטרה למקום האירוע'. . 👈 אזהרה והזהרה – שתי המילים תקניות ומשמשות באותה המשמעות. ‍‍‍‍‍‍‍‍. . שנדע ימים שקטים יותר! 🙏

A post shared by האקדמיה ללשון העברית (@hebrew_academy) on Nov 12, 2019 at 1:38am PST


לסיכום, האקדמיה – מוסד שנחשב לא פעם למיושן ולא רלוונטי, הצליח לעשות מהפך ברשתות (בדומה למה שעשתה הטלוויזיה החינוכית) – הם נותנים המון ערך, הם נשארים רלוונטיים מאוד, הם מתאימים את עצמם לפלטפורמה ולקהל, והם מחדשים כל הזמן! הם מנגישים ידע לא פשוט בצורה קלילה ונעימה, והם מחזירים את הכיף לשפה. כל ניוזלטר שלהם הוא פנינה לאוהבי השפה ולמי שרוצה להעשיר את ידיעותיו. כך נותנים ערך אמיתי. שאפו ענק.

מוזמנים לעקוב אחריהם, ולקבל גם אתם טונות של ערך: בפייסבוק, באתר, באינסטגרם ויש להם אפילו ערוץ ביוטיוב.

אהבתם? מוזמנים להירשם לניוזלטר החודשי ולקבל עוד ממתקים ממני:

עוד קצת באותו עניין

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכןלהראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?
  • רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.
  • איך כותבים לדור ה Y?איך כותבים לדור ה Y?
  • תיאורי משרה – לא מה שחשבתםתיאורי משרה – לא מה שחשבתם
  • איך לסכם שנה באמצעות כתיבה?איך לסכם שנה באמצעות כתיבה?

Filed Under: שיווק באמצעות תוכן, תוכן דיגיטלי Tagged With: כתיבה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb