BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / כלים לכתיבה / הכתיבה כאקט חתרני

הכתיבה כאקט חתרני

3 במאי 2018 by גיל מרטנס Leave a Comment

בכנס בנושא שיווק דיגיטלי בו נכחתי לאחרונה, דובר על זמן הקשב המתקצר ומתקצר (לאן עוד יש לו להתקצר, לעזאזל?). עפ"י הרצאתה של אחת מנשות פייסבוק, רק ב 10% מהזמן, בעודנו מתרווחים בכסא, אנחנו בנויים לצרוך תוכן איכותי, עמוק וארוך. ומהו אותו תוכן איכותי על פי אותה מרצה? וידאו פרסומי שמגלם בתוכו סוג של סיפור, ונמשך – שימו לב – 15 שניות שלמות! היא גם הציגה דוגמאות. עומק? לא מצאתי שם. איכות? אפשר לדבר על זה, אבל לא בטוח שנסכים. אורך? נו באמת…

תוכן איכותי? נדמה לי שאני מגדירה את המושג בצורה קצת שונה

יש מצב שאני אחרונת הדינוזאוריות עלי אדמות? כשאני מדברת על תוכן איכותי, עמוק וארוך, יש לי משהו אחר בראש. משהו יותר טקסטואלי, שמעורר למחשבה, רגש או ידע חדש. משהו שלא תמיד קל לעיכול, ולא תמיד לוקח כמה שניות, אבל בהחלט יש לו ערך.

ואם זמן הקשב שאוטוטו יימדד בננומטרים לא מספיק, הרי שמתווספת לו מגמה נוספת, מדאיגה לא פחות, לפיה יותר ויותר טקסטים ותכנים נכתבים ע"י בוטים ולא ע"י אנשים.

ואם גם זה לא הספיק לכם, הרי שאוסיף לכם את אימת הבלוגרים: האנליטיקס. מדדים שמאפשרים לנו למדוד כל קריאה, כניסה או סטטיסטיקה עליה חלמנו או לא, וגורמים לנו להסתכל על הבלוגים והתוכן שלנו כיוצרי המרות, מחוללי לידים או פשוט פלטפורמות לטראפיק. כבלוגרית לא מעט שנים, אני יכולה לומר לכם, שהמדדים האלו מעניינים, מתסכלים, מלמדים, אבל בעיקר גורמים לנו לשכוח שמאחורי כל מספר יש קורא – אדם עם צורך, בעיה או תחום עניין. אדם עם רגשות.

כולם מקטרים ומתלוננים על זמן הקשב ההולך ומתקצר מחד, ועל הטכנולוגיה המאיימת להשתלט עלינו מנגד, והנה אני רוצה להציע סוג של מחאה שקטה לטרנד הזה. בואו נתחיל לקרוא ולכתוב טקסטים איכותיים. בואו נקפיד על מתן ערך, ידע  או השראה, ולאו דווקא על גימיקים כאלה או אחרים בתוכן שלנו, גם אם הוא שיווקי. מה דעתכם?

כתיבה היא אחת הדרכים להכניס יותר אנושיות בעולם הדיגיטלי

כתיבת תוכן איכותית ומושקעת משיגה כמה דברים, עבורכם ועבור הקוראים שלכם:

  • הכתיבה מסדרת לנו דברים בראש הכאוטי, ומלמדת אותנו לחשוב מתודולוגית, להתנסח בצורה קוהרנטית ונקיה, ומגדילה את יכולות התקשורת שלנו.
  • הכתיבה מאפשרת לקוראים להתחבר אלינו רגשית. אנחנו נותנים להם ערך, והם? פשוט מקבלים אותו. על הדרך למדנו מהי נתינה, והשקענו באנרגיה שלה.
  • האקט של הכתיבה והקריאה, מדיטטיבי, שקט ונקי בעולם מלא הסחות דעת, מאפשר לנו ולקוראים דקות יקרות של שקט מהעולם הכה מהיר, תזזיתי ומלא גירויים.
  • תוכן איכותי מאפשר אינטראקציה אחרת, חיבור בינינו לבין הקורא – כזה שאין לו זמן מדיד או רגש ברור שניתן לסמן באימוג'י. אינטראקציה שהיא קצת יותר מורכבת מהעולם הסופר לינארי ומדיד של הלייקים.
  • וכמובן – תוכן איכותי ממתג אתכם, הכותבים, כבעלי ידע, כרציניים, כאוטוריטה בתחומכם.

עוד על נפלאות הכתיבה, כאן.

אנחנו יכולים לכמת עד מחר את הגולשים, ולהתעסק עד סוף ימינו בביג דאטה. אבל בסופו של דבר, ההחלטות המשמעותיות שלנו, וגם של הקוראים והלקוחות שלנו, נובעים מרגשות. תוכן איכותי עשוי לעורר את הרגשות האלו.

לעורר מחשבה, רגש, הזדהות או עניין. את כל אלה ניתן לעשות דרך כתיבה אנושית

כשאנחנו כותבים תוכן מותאם לקהל ספציפי, תוכן שיש בו כוונה אמיתית לתת ערך, לעורר לפעולה או מחשבה, להעביר ידע או לעורר השראה, אנחנו מחייבים את עצמינו לעבור מהראש שלנו לזה של אחרים, כלומר- להתחבר.

הכתיבה היא אולי אחד הדברים האחרונים האנושיים שנותרו בעולם הסופר דיגיטלי הזה, בו כל רגש מקבל סימול, כל קול אנושי עובר עיבוד, וכל מופע הופך לגימיק. בואו נשמור עליה אנושית, איכותית ונקיה, כזו שיכולה לבוא מהלב, ולהגיע ללב אחר, גם אם מדובר בידע מקצועי בלבד.

מה אתם אומרים?

עוד קצת באותו עניין

  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?
  • רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.
  • איך כותבים לדור ה Y?איך כותבים לדור ה Y?
  • ההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"טההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"ט
  • איפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוקאיפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוק
  • 10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.

Filed Under: כלים לכתיבה Tagged With: איכותי, כתיבה, תוכן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb