BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלכלה מקומית / הסיפור של בריקסטון – סיפור של השראה

הסיפור של בריקסטון – סיפור של השראה

20 בפברואר 2016 by גיל מרטנס Leave a Comment

בריקסטון היא עיר מחוז בצפון לונדון, שאופייה הייחודי ריגש אותי. זו הסיבה שהחלטתי שמגיע גם לכם לקרוא עליה.

בריקסטון היתה עיר רגילה למדי, עם קהילה מגוונת, שוק תוסס והיסטוריה מקומית עשירה. ואז היא הפכה לעיר – טרנזישן (בעברית – עיר מעבר), ומאז היא משמשת דוגמא למקומות רבים בעולם. היא לא היחידה באנגליה, אבל גם אם נצליח לקחת מבריקסטון רק את האפשרות ופתיחת התודעה לאן אפשר להגיע, הרווחנו.

יוזמת הטרנזישן קמה במטרה לשפר את חוסן הקהילה, בדגש על מקומיות. הרעיון הוא ליצור קהילה שיכולה לצרוך את עצמה ולהקטין את התלות בגורמים חיצוניים, בעיקר במחשבה עתידית על עיתות משבר (למשל משבר אנרגיה). אני התחברתי ליוזמה בגלל האופטימיות, בגלל הדגש על כלכלה מקומית ובגלל שמסתבר שאפשר.

בואו לקרוא עוד קצת על היוזמה, בפוסט אישי מעניין של יואב אגוזי בבלוג הקיימות "בידיים".

ונחזור לעיר המעבר, בריקסטון, כדוגמא. בשנת 2009 החלו להשתמש בבריקסטון פאונד, מטבע מקומי חלופי. כ 80 בתי עסק מקומיים הביעו נכונות לקבל אותו. כיום יש מעל 250 בתי עסק כאלו. המטבע המקומי נועד כמובן לעודד תושבים ועסקים להשתמש בשירותים מקומיים. אגב, על השטר של 10 בריקסטון פאונד מופיע דיוויד בואי, שנולד בבריקסטון. הנה אתר ובו ניתן לראות איפה אפשר להשתמש במטבע המקומי. 

כ 50 מעובדי מועצת העיר מקבלים חלק משכרם במטבע המקומי. ראש עיריית בריסטול (עיר נוספת ובה מטבע מקומי) מקבל 100% מהמשכורת שלו במטבע המקומי. וואו. אותי זה מרגש. אני יודעת שיש גם כמה מקומות בארץ ששוקלים להשתמש במטבע מקומי, כגון שכונת פלורנטין בתל אביב.

עוד אנקדוטה מעניינת – בבריקסטון השתמשו במימון המונים כדי לגייס כסף לשיפור המקום. הנה עוד דרך מיוחדת לתת לתושבים לתרום לחיזוק הקהילה. דרך שאני חושבת עליה כבר כמה חודשים, וכמה אני שמחה שמצאתי שאני לא היחידה!

ולמה בכלל אני מספרת לכם על יוזמות והשראות מרחבי היקום? כי אני חושבת שתודעה יכולה להתרחב. וככל שהיא תתרחב, אנחנו נתחיל לשים לב יותר ויותר אצל מי אנחנו קונים, האם אנחנו בוחרים להשאיר את הכסף בתוך הקהילה או להוציאו מחוצה לה, האם יש לנו עוד דרכים לתמוך בקהילה המקומית שלנו? ומהי בכלל הייחודיות של הקהילה שלנו? אני יודעת שבעקבות הידע על כלכלה מקומית, קהילות, עסקים קטנים ובעיקר מפגש אמיתי יומיומי עם אלו, אני משנה לגמרי את בחירותיי הצרכניות. ואם אני יכולה, תאמינו לי, כולם יכולים.

ומה אתם לוקחים מהסיפור של בריקסטון? האם גם אתם מחפשים לחזק עסקים מקומיים? את הקהילה שלכם? איך? אשמח לשמוע.

רוצים ללמוד עוד על התנועה? בואו לכאן. 

הידעתם ש – Electric Avenue נמצאת בבריקסטון?

עוד קצת באותו עניין

  • לשנות את החשיבה – לחשוב מקומילשנות את החשיבה – לחשוב מקומי
  • חלומה של בלוגרית מקומיתחלומה של בלוגרית מקומית
  • השראה מקומית מרחבי היקוםהשראה מקומית מרחבי היקום
  • צעדים לשיפור הכלכלה המקומיתצעדים לשיפור הכלכלה המקומית
  • מחשבות על השקעות מקומיותמחשבות על השקעות מקומיות
  • מהי כלכלה מקומית או: איך כלכלה עוזרת לי להרגיש מקומית? פוסט אורח מאת יעל אברמן טאוביןמהי כלכלה מקומית או: איך כלכלה עוזרת לי להרגיש מקומית? פוסט אורח מאת יעל אברמן טאובין

Filed Under: כלכלה מקומית, עסקים מקומיים Tagged With: transition town, בריקסטון, בריקסטון פאונד, דיוויד בואי, כלכלה מקומית, מטבע מקומי, עיר טרנזישן, עיר מעבר, תנועת הטרנזישן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb