BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך

הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך

6 בדצמבר 2017 by גיל מרטנס 4 Comments

פוסט איכותי

פוסטים שיש בהם ערך הם לא רק תענוג לעיניים ולראש, הם גם ממשיכים לעבוד עבורינו הרבה אחרי שפרסמנו אותם. פוסטים כאלה, שנקראים ירוקי עד, יביאו קוראים גם לאחר שנים, כי הם נותנים ידע או מידע שרלוונטי תמיד. אם את בעלת חנות פרחים ואת כותבת על איך לשמור על זר הפרחים רענן כשבועיים, סביר שהפוסט יהיה רלוונטי היום וגם עוד 3 שנים. אם אתה מדקר סיני, הגיוני שהטיפים שתתן לעונת האביב יהיו רלוונטיים באביב הקרוב וגם בזה שיגיע עוד כמה שנים.

הפוסטים האלה חשובים לא רק מבחינת SEO והבאת טראפיק, הם גם ממתגים אותנו כאוטוריטה בתחומינו, הם ממשיכים לעבוד עבורינו גם שנים לאחר כתיבתם, ומביאים קוראים חדשים לבלוג שלנו.

פוסטים ירוקי עד הם בדרך כלל יותר מושקעים, ואחד הדברים שכדאי לעשות מדי כמה חודשים, הוא לבדוק שוב האם הם מעודכנים, האם הלינקים בהם עובדים כהלכה, האם מותאמים לתקופה הנוכחית וכד'. קראתי בלא מעט מאמרים על טראפיק שאחת האסטרטגיות להגדלת טראפיק היא אופטימיזציה של פוסטים ירוקי עד, או פוסטים שכבר קיבלנו הוכחה שעובדים עבורינו.

איך נדע שהפוסט שלנו כתוב כמו שצריך?

 

כתבת את הפוסט ירוק העד. הנה 10 דברים שכדאי לבדוק לפני שלוחצים על כפתור הפרסום, כדי לוודא שהוא באמת יעשה את העבודה:

  1. כללי – למה, למי ומה?
  • מהי המטרה של הפוסט הספציפי? האם ברור לנו מהי? האם הוא צפוי להשיג את המטרה? איך אנחנו רוצים שהוא ישיג את המטרה? וכמובן – איך נמדוד את ההצלחה שלו?
  • מהו המסר האחד שנרצה להעביר? האם הוא עובר? אני ממליצה לנסות לנסח אותו במשפט אחד. לא מצליחים? זה יכול להיות סימן שיש יותר מדי מסרים בפוסט. מומלץ שלכל פוסט יהיה נושא אחד ומסר אחד, אחרת הקורא, הטובע גם כך בים המידע, ילך לאיבוד.
  • למי הפוסט נכתב? האם ברור לנו למי כתבנו את הפוסט? האם השפה מותאמת לאותו קהל היעד? האם התייחסנו לבעיות ולצרכים הספציפיים של הקורא שלנו?
  1. מתן ערך
  • מהו הערך הייחודי שלנו בפוסט הספציפי? האם אנחנו רוצים לתת ידע? השראה? האם לעורר את הקורא רגשית?
  • האם הערך מותאם לקהל שלנו? נניח שכתבנו פוסט על 5 הדרכים לבזבז מיליון שקלים ביום אחד. האם לקוראים שלנו, אלו שבאים אלינו כדי ללמוד על התנהלות פיננסית נכונה, זה יהיה בעל ערך?
  • האם הערך שנתנו בפוסט באמת עונה על הצרכים והבעיות של הקוראים שלנו?
  • האם האמצעי שבחרנו (וידאו, אינפוגרפיקה, טקסט וכד') באמת מתאים להעברת המסר הזה?
קחו רגע לחשוב על הפוסט שלכם.
  1. מיתוג
  • האם הנושא והמסר תואמים את החזון, הייעוד ומטרת העל שלנו? האם הפוסט הספציפי הזה תורם למיתוג שלנו ומחזק אותו?
  • האם עשינו שימוש בנתונים, מחקר וכד'? מחקר יכול לחזק את הטענה שלנו ולחזק את האמינות והאוטוריטה שלנו בעיני הקורא. עוד על שימוש במחקר בפוסטים, כאן.
  • האם הקול האישי שלנו בא לידי ביטוי בפוסט? זה נחמד לשלב המון נתונים ולינקים, ולאצור ידע מכל מיני מקומות, אבל מה שמייחד את הפוסט הוא טביעת האצבע שלנו, הדעה האישית, אופן סידור המידע וכד'. אל תפסחו על החלק הזה, זה מה שגורם לאנשים לקרוא אתכם ולא אחרים.
  1. פלטפורמה
  • האם הפלטפורמה שבחרנו היא אכן המתאימה ביותר להעברת המסר לקורא הספציפי? אם נרצה לקרוא לקוראים שלנו שיצרפו תמונות מאירוע מסוים, אולי הקבוצה בפייסבוק מתאימה יותר מאשר פוסט בבלוג? ואולי בכלל הניוזלטר החודשי הוא הבמה המתאימה למסר? עוד על הבמות לכתיבה, כאן.
האם הפוסט נמצא בפלטפורמה המתאימה לו?
  1. שפה
  • האם השפה מותאמת לקורא שלנו? אם כתבנו בשפה מקצועית מאוד אבל קהל היעד שלנו הוא לקוחות ולא אנשי עסקים, איך אנחנו מצפים שהם יקראו?
  • האם השפה מותאמת למיתוג ולאישיות שלנו? אם אנחנו ממתגים את עצמינו כעסק מדליק וצעיר, ולפתע נכתוב בשפה מעונבת ורשמית, הקוראים יתבלבלו. וכשקוראים היום מתבלבלים, הם בורחים. מהר.
  • האם היא מתאימה למסר, לנושא ולערך שנרצה לתת? אם למשל כתבתי פוסט על כתיבה פשוטה והשתמשתי במילים גבוהות, ז'רגון מקצועי ומשפטים מסורבלים, האם זה יעבוד?
  • האם היא פשוטה מספיק? אף אחד עוד לא התלונן שגרמתם לו להבין משהו, נכון? כנראה שגם לא יתלונן. כתיבה פשוטה היא כתיבה שמתחשבת בקורא ורוצה לתת לו להבין דברים בקלות. עוד על כתיבה פשוטה, מדוע היא חשובה ולמה כדאי לשים לב, כאן.
  • האם השפה נכונה ומדויקת? שגיאות כתיב, פיסוק, זכר-נקבה ושאר נפלאות העברית. תמיד יהיו קוראים שמעידה בעברית תעביר אותם על דעתם והם ינטשו את הפוסט ברגע שיתקלו בה. חבל לפספס אותם. השקיעו עוד כמה דקות ותקנו אם צריך.
  1. מבנה הפוסט
  • האם לפוסט יש מבנה? למשל האם קיימת פסקת פתיחה, גוף ופסקת סיום? האם השתמשנו בכותרות משנה שעוזרות לקורא להתמצא בטקסט?
  • האם המבנה של הפוסט תואם את המסר והנושא? אם בחרנו לדוגמא בפוסט הכולל רשימה – האם היא מסודרת מספיק? האם עונה על הצרכים של הקורא?
  • האם המבנה מתאים לקוראים? אם הקוראים שלכם נוהגים לרפרף על הפוסטים ולצרוך בעיקר וידאו, יכול להיות שהפוסט בעל 2000 המילים, הבנוי כסיפור ארוך ואיטי, לא ממש מתאים להם.
  • זרימה – האם קריאת הפוסט זורמת? האם המבנה תומך בקריאת הפוסט? מומלץ לבדוק זאת ע"י קריאה בקול רם.
קחו עוד לגימה מהקפה וחישבו – האם המבנה שבחרתם תואם את המסר?
  1. הנעה לפעולה
  • האם קיימת הנעה לפעולה? האם היא ברורה מספיק? האם הקורא אמור להבין מיד מה אנחנו מצפים ממנו לעשות? וכן, גם לחשוב, להגיב או לחייך זו פעולה. לא כל פוסט אמור להסתיים בהרשמה לרשימת התפוצה או מכירה של מוצר.
  • האם ההנעה לפעולה תואמת את מטרת הפוסט?
  • האם ההנעה לפעולה מתחשבת בקורא ובשלב בו הוא נמצא? אם הקורא רק הגיע אלינו באמצעות הפוסט הזה, האם זה הגיוני לבקש ממנו כבר עכשיו לרכוש מאיתנו משהו?
  1. כותרת
  • האם הכותרת מעניינת ומושכת?
  • האם הקורא נמצא שם? האם ברור מהכותרת למי מיועד הפוסט? האם הקורא מבין שבפוסט הזה יש ערך עבורו?
  • האם היא מעידה על הכתוב? האם הפוסט מקיים את ההבטחה שבכותרת?
  • האם הכותרת ברורה? רצוי שלא יהיה בה שימוש במילים מסורבלות, ז'רגון מקצועי וכד'.
איך הפוסט נראה? הטוב בעיניכם?
  1. מראה הפוסט
  • האם הפוסט נראה מושך מבחינה ויזואלית? האם האמצעים הויזואלים בהם השתמשנו (תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה וכד') מושכים את העין? האם הם ברורים?
  • האם הפוסט "סריק"? האם בסריקה ראשונית של הפוסט הקורא נלחץ או מעריך שכדאי לו לקרוא? חישבו מה קורה לכם כשאתם נתקלים בטקסט עמוס שלא מחולק לפסקאות? נכון, אנחנו כמעט תמיד נבהלים ובורחים. כדי שלא נבריח את הקורא כדאי שהפוסט יעמוד בסריקה הראשונית הזו. איך ליצור מראה סריק לפוסט? כאן.
  1. ועוד כמה דברים אחרונים שמוטב לא להסתבך איתם
  • זכויות יוצרים – האם נתנו קרדיט לכל התמונות, הציטוטים והלינקים? האם השתמשנו בתמונות שמותרות לשימוש?
  • האם הזכרנו מישהו או משהו שיכול לסבך אותנו? מומלץ תמיד לבדוק מראש אם המרצה שציטטנו מסכים לציטוט בהקשר הזה, למשל.
  • האם הפוסט הזה עלול להיות שנוי במחלוקת? אין לי שום דבר נגד פוסטים שנויים במחלוקת, אבל אני חושבת שאם אתם כותבים אחד כזה, אתם צריכים להיות מוכנים מראש לתגובות ולתוצאות. עוד על פוסטים כאלה, כאן. והנה דוגמא קטנה משלי לפוסט כזה.
  • שגיאות – לא רק שגיאות בעברית, אלא גם: האם בדקנו את הנתונים? האם הסטטיסטיקה באמת מהימנה? האם המקור ממנו לקחנו כמה נתונים אמין? והאם ציטטנו את הסופר האהוב עלינו במדויק? תמיד יהיו כאלה שישימו לב לשגיאות וטעויות, ולכן מוטב לבדוק מראש.

עוד על מהו תוכן בעל ערך, כאן.

זה הזמן לגזור ולשמור, ולהציץ בפעם הבאה שאתם כותבים פוסט בעל ערך. האם יש לכם עוד תוספות? אשמח לשמוע.

רוצים לייצר יותר תכנים בעלי ערך? מוזמנים לפנות אלי. נשב יחד על כוס קפה ונגרום לתוכן שלכם להפיץ אור!

עוד קצת באותו עניין

  • טעויות בכתיבה עסקית און לייןטעויות בכתיבה עסקית און ליין
  • אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?
  • דווקא עכשיו – בלוגינג עסקידווקא עכשיו – בלוגינג עסקי
  • מסתבר שלכתוב פשוט זה בכלל לא פשוטמסתבר שלכתוב פשוט זה בכלל לא פשוט
  • מי מפחד ממחקר?מי מפחד ממחקר?
  • בחזרה ללימודיםבחזרה ללימודים

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה, תוכן דיגיטלי Tagged With: בלוגים, ירוק עד, ערך, פוסט, תוכן

Comments

  1. אשירה כהן says

    9 בדצמבר 2017 at 20:13

    כתבת ירוק עד כדוגמה לפוסט ירוק עד😄
    הוא בהחלט בקטגוריה של לגזור ולשמור!!
    תודה❤️
    שבוע טוב וחג חנוכה שמח (אוטוטו)

    הגב
    • גיל מרטנס says

      10 בדצמבר 2017 at 17:24

      תודה רבה אשירה! איזה כיף לשמוע 🙂

      הגב
  2. רוית says

    11 ביולי 2019 at 16:25

    חייבת להגיד שזה מידע מאד מועיל, ונתת לי רעיונות רבים!!

    הגב
    • גיל מרטנס says

      12 ביולי 2019 at 6:27

      תודה רבה, רוית 🙂

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb