BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / טעויות בכתיבה עסקית און ליין

טעויות בכתיבה עסקית און ליין

1 ביולי 2017 by גיל מרטנס 4 Comments

 

אני עוקבת אחרי בלוגים, מאמרים ופוסטים במדיות חברתיות של עסקים מכל מיני סוגים. קטנים, גדולים, בינוניים, זעירים וכאלה שרק השם שלהם אומר הכל.

חלק מהכתוב מקסים, חלק מרגיז, חלק מרחיק אותי רגשית מהמותג, ואילו חלק מדליק לי את כל הצ'אקרות ועושה לי חשק. למה זה קורה? מתי זה עובד?

הפעם החלטתי לבחון דווקא את אלו שהצליחו לעצבן, להרחיק ולגרום לי לתהות האם העסק שמע דבר או שניים על שיווק, כתיבה או נתינת ערך?

טעויות הבלוגינג העסקי

הנה 10 טעויות בסיסיות בכתיבה און ליין של עסקים, בבלוגים ובפייסבוק:

  1. הם משתמשים בשפה מקצועית. כשאנחנו כותבים למישהו, ורוצים שהוא יבין ויתחבר, אנחנו חייבים לדבר אליו בשפה שלו. וזה אומר ללא שפה מקצועית, ללא ז'רגון. יש עדיין כנראה אנשים שחושבים שדיבור בשפה של דוח הביטוח האחרון מעידה על רמה גבוהה. תצאו מזה, זה לא עובד ולא עובר. היום, במיוחד באון ליין, אנשים מצפים למצוא מידע פשוט וברור, אחרת הם יוכיחו לנו שמשך הזמן שהם מבלים עם הטקסט שלנו הוא אפילו פחות מה 8 שניות הידועות לשמצה. אם לומר זאת בפשטות – אף אחד עדיין לא התלונן שהטקסט היה פשוט להבנה. וזה מוביל אותנו לנקודה הבאה.
  2. הם לא שמים את הקורא/לקוח במרכז. עם כל הכבוד, אנחנו, בעלי העסקים, לא מעניינים אף אחד. קוראים יגיעו אל התוכן שלנו כי יוצא להם משהו מזה. אם ניתן להם ערך, הם ימשיכו לבוא וירגישו רגשות חיוביים יותר כלפינו. ערך יכול להיות ידע, השראה, התרגשות, הזדהות ועוד.
  3. הם כל הזמן מוכרים משהו. לצערי, אני נתקלת בזה יותר מדי, בעיקר במדיה החברתית. פוסט אחר פוסט בדף העסקי מוביל לרכישה. התגובות מתחת לא ממש חיוביות, ומה הפלא? מי רוצה שימכרו לו כל הזמן? מצד אחד, מנהלי שיווק מקבלים תקציב כדי לפרסם במדיות האלה, והם צריכים להראות שהתקציב מוביל לרכישות. מצד שני, בטווח הארוך, מדובר בנזק תדמיתי, כי לקוחות שעוקבים אחרי מותגים או עסקים, מהר מאוד מאבדים עניין ואפילו גרוע מכך – מתחילים שיחה שלילית על המותג. בפעם הבאה שהם יתקלו בחנות, מוצר או פרסום של העסק – הם יעברו הלאה במקרה הטוב, או ירגישו סלידה במקרה הרע.
  4. הם רוצים להיות מיוחדים, אבל עושים בדיוק מה שכולם עושים. כמה פעמים אפשר לראות עוד וידאו תדמיתי, עוד ניוזלטר עם משפט שאלה, עוד דף נחיתה שנראה בדיוק כמו זה שראיתם אתמול? זה נכון שרבים מהעסקים נשענים על מה שעובד לאחרים, אבל בתור צרכנים, אנחנו מתעייפים מהר מאוד מלראות אותם מסרים. חברה אמרה לי פעם שחשוב לה להרגיש "שייכת" לקהילה של מומחים כמוה, ולכן חשוב לה לקבל כלים שעובדים לאחרים. יש בזה משהו. ועדיין, אם חשוב לכם להראות ולהרגיש מיוחדים, זה חייב לבוא לידי ביטוי גם במה שאתם עושים.
  5. הם לא כנים. מבחינתי, חברה שאומרת "שיחתכם חשובה לנו" ואז נותנת לכם להמתין חצי שעה על הקו, אומרת משהו אחד, אבל עושה משהו אחר. מכירים את הביטוי – walk the talk? מי שכותב למשל "אנחנו" כשמדובר בעסק של אדם אחד, מאבד את האותנטיות שלו. ומי רוצה לקנות מעסקים שאינם אומרים את האמת? זיוף מריחים מקילומטרים, כן, גם כשהוא אונליין.
  6. הם לא מקדמים את התוכן בעל הערך, אלא דווקא את זה המכירתי. לא מעט עסקים שיש להם בלוגים, ובהם תוכן בעל ערך, מקדמים בפייסבוק דווקא את המוצרים. חבל. הם היו יכולים לייצר שיחה חיובית ותדמית הרבה יותר נעימה אילו היו בוחרים לגוון קצת.
  7. הם לא עקביים. פה ושם מאמר, כאן פוסט, ואז לאחר חודשים עוד אחד. יצירת תוכן איכותי ובעל ערך אמורה להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית ארוכת הטווח. זה לא זבנג וגמרנו. התמדה היא מילת מפתח.
  8. הם מצפים לתוצאות מהירות. זה לא שגוגל חיכה שנים ונשם לרווחה ברגע שפתחתם בלוג! נדרשים פה ותק, התמדה, עקביות והבנה של הקוראים. קחו נשימה ארוכה – מדובר בריצה למרחקים ארוכים. אבל היא משתלמת!
  9. הם לא מפתחים דיאלוג עם הקוראים. לא תמיד יש מקום לתגובות, לא תמיד מתייחסים אליהן. וכן, אתם אמורים להתייחס לכל התגובות! זה יעודד אחרים להגיב, זה יתן להם תחושה אישית. מי לא רוצה יחס? מה גם שתגובות קוראים מספקות לנו המון מידע חשוב. מדובר בפידבק תמידי על איך שלקוחות תופסים את העסק שלנו, את התוכן וכד'. מתוך תגובות הקוראים ניתן גם למצוא המון רעיונות לפוסטים נוספים.
  10. הם לא עוקבים אחרי מדדים ומנסים להשתפר כל הזמן. זה לא רק אנליטיקס, זה גם התגובות של הקוראים, הטרנדים החדשים, האלגוריתמים שעובדים או לא עובדים בגוגל, הנראות במדיה החברתית. נכון, מדובר בהמון עניינים טכניים בלתי מעניינים בעליל, אבל הם נותנים לנו ביקורת ואינדיקציה על מה שאנחנו עושים, ואם אנחנו רוצים להשתפר, כדאי שנלמד להתיידד איתם.

אז אילו טעויות אתם עושים? באילו אתם נתקלים וזה מוציא אתכם מדעתכם? אשמח לשמוע.

רוצים להמנע מטעויות? דברו איתי ואעזור לכם להקים או לתחזק את הבלוג הכי טוב של העסק שלכם.

 

עוד קצת באותו עניין

  • איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?
  • למה לי לכתוב? האם אני חלק מהעדר הדיגיטלי הזה? ומה בכלל יש לי להגיד?למה לי לכתוב? האם אני חלק מהעדר הדיגיטלי הזה? ומה בכלל יש לי להגיד?
  • מסתבר שלכתוב פשוט זה בכלל לא פשוטמסתבר שלכתוב פשוט זה בכלל לא פשוט
  • איך להפסיק לפחד מהכתיבה?איך להפסיק לפחד מהכתיבה?
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכןלהראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה Tagged With: און ליין, בלוג עסקי, טעויות, כתיבה

Comments

  1. לנה אוסלנדר says

    4 ביולי 2017 at 13:08

    תודה גיל! בהחלט חומר למחשבה.
    את ללא ספק נמצאית בקטגוריה של walk the talk!
    כיף לקרוא את הפוסטים שלך שכתובים בצורה עניינית, פשוטה ומעוררת מחשבה. וכל זה באופן עקבי.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      4 ביולי 2017 at 15:33

      תודה יקירה. איזה כיף של תגובה. ואיזו עקומת למידה 🙂

      הגב
  2. טלי says

    14 בדצמבר 2017 at 22:47

    תודה רבה גיל, כתבת לא מעט נקודות למחשבה. חג שמח.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      15 בדצמבר 2017 at 15:59

      חג שמח טלי! ותודה 🙂

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb