חיפוש

כל הדרכים מובילות לבלוג עסקי

איך בלוג עסקי נולד? מתוך תשוקה לנושא או מתוך צורך שיווקי? דוגמאות והסברים לשני הסוגים.

יש שני סוגים עיקריים של בלוגים עסקיים. בסופו של דבר הם יכולים להיראות מאוד דומים, אבל אופן היווצרותם שונה, ואני חושבת שכדאי להכיר את הדרך שכל אחד מהם עבר, עד שהגיע למה שהוא.

אם אתם מתלבטים לגבי בלוג קיים או בלוג עתידי, שני הסוגים יכולים לתת לכם כיוון ורעיונות להמשך.

הראשון הוא בלוג שקם לעסק קיים. כביכול דמות מוכרת בעולם הווירטואלי. בלוג כזה הוא פלטפורמה מושלמת לשיווק באמצעות תוכן: להעלות את המודעות למותג או לעסק, לתת ידע, לחנך, לעורר השראה וכד'. או בקיצור- לתת לקוראים ערך וכך לחבר אותם רגשית אל העסק, במטרה שלבסוף זה ישתלם כלכלית והם יהפכו ללקוחות.

את התוכן המיוצר בבלוגים האלה ניתן וכדאי למנף בפלטפורמות השונות המשמשות לשיווק העסק – מדיה חברתית, ניוזלטרים, פלטפורמות לקידום תכנים כמו OutBrain ו Taboola, וכד'. הרעיון הוא לייצר קשר עם קוראים מבלי למכור להם. לפחות לא בשלב הזה. התוכן מאפשר לעסק לייצר שיחה חיובית סביב המותג שהיא לא מכירתית ואגרסיבית, אלא נעימה, ומגיעה אל הקורא בזמן ובאופן שמתאים לו (בניגוד לפרסום קלאסי שתופס אותו בכל מקום, בין אם הוא מעוניין בו או לא).

מה אוהבים הלקוחות שלכם? מה אתם רוצים לתת להם?

הנה כמה דוגמאות לבלוגים כאלה, שמייצרים תכנים בעלי ערך ללקוחות קיימים ופוטנציאליים:

  • הבלוג של חברת האופנה המדליקה Free People מספק המון ידע שקשור לבריאות, אורח חיים, השראה, אוכל, מוזיקה, ספורט ועוד. כמעט לא תמצאו שם פוסטים על בגדים. האמת? מהלך מבריק.
  • גם הבלוג של חברת פטגוניה (בגדי טיולים וספורט) מלא בתכנים על ספורט, אוכל, קיימות וטבע. תענוג.
  • הבלוג של חברת GE נחשב כבר שנים לאחד המובילים בתעשייה. מלא בתכנים שונים, מקצועיים ויומיומיים כגון חידושים במדע, בריאות, תוכנה. כל מה שהחברה נוגעת בו, מתובל בסיפורים אנושיים ומעניינים (הנה דוגמא).
  • הבלוג של דיסני מלא בחידונים, סרטונים, מוזיקה, ידוענים ובקיצור- כיף מצויר וצבעוני. הכי דיסני שיש.
  • הבלוג של חברת המזון הבריא Whole Foods Market מלא בסיפורים על מקורותיו של צמח זה או אחר, מתכונים בריאים, קיימות, זכויות בעלי חיים ועוד. יותר בריא מזה?
  • הבלוג של אטסי הוא חגיגה אמיתית לחובבי היופי. אמנות, עיצוב, סקירת חנויות, טרנדים ועוד. אוצרות במיטבה.

עוד דוגמאות לבלוגים מוצלחים של חברות ומותגים, כאן.

יש לכם תשוקה לנושא מסוים? אולי זה סוג הבלוג שמתאים לכם.

הסוג השני הוא בלוג שנולד מתוך עניין בתחום מסוים, תשוקה בוערת לנושא, או צורך להעמיק וללמוד. המטרה שלו, לפחות בתחילה, היא לא עסקית, אבל סביבו לאט לאט נרקם עסק.

כך התחיל למעשה הבלוג הזה. רציתי לתת כלים לבלוגריות המקומיות ולעסקים מקומיים, ופשוט התחלתי לכתוב על זה. ככל שכתבתי יותר, למדתי יותר. מה שקורה לאנשים שאוהבים ללמוד, כמוני, הוא שברגע שהם מעבירים את הידע הלאה, הם מחויבים ללמוד יותר, להתקדם, להעמיק, לחקור. ברמת התיאוריה זה פשוט תענוג ענק לחובבי לימודים.

ברמת המעשה, אנחנו יוצרים מומחיות סביב נושא מסוים, לאט וביסודיות, תוך כדי העברתו הלאה. מה הפלא שפעמים רבות סביב נושא כזה מתהווים מוצרים ושירותים? זה טבעי לגמרי שאדם שלמד, חקר והתמחה בדרכו האוטודידקטית, ימנף את הידע כדי לתת אותו גם לאחרים.

אם אתם קוראים אותי כבר זמן מה אתם בטח יודעים שאני מאמינה גדולה בנתינה. את כל הידע שאני אוספת (ואני אוספת, האמינו לי. הקינדל שלי עמוס ספרי בלוגינג, כתיבה און ליין, שיווק דיגיטלי ועוד נפלאות), אני רוצה מיד לרוץ ולשתף את העולם. או לפחות את העסקים המקומיים. מבחינתי, הענקת הידע מעניקה משמעות נוספת ללמידה האהובה עלי כל כך.

לפעמים מתוך תשוקה וחקירה מתהווים מוצרים ושירותים

הנה כמה דוגמאות לבלוגים שקמו בצורה הזו:

  • https://techcrunch.com/ – בלוג טכנולוגי שמטרתו הראשונית היתה לחקור סטארטאפים חדשים שקמו בתחום האינטרנט. כיום, למייקל ארינגטון, שהקים אותו לאחר שנה של חופש מהעבודה ועל מנת למצוא ידיים ורגליים במה שקרה בהיעדרו, יש את אחד הבלוגים הכי מצליחים, רווחיים ומשפיעים בעולם.
  • http://www.caradvice.com.au/ – בלוג על מכוניות שהחל מתוך תשוקה ענקית של בחור אחד למכוניות. כיום מדובר בעסק ענקי, שחלקו נמכר למשקיעים רציניים.
  • http://www.humansofnewyork.com/ – אחד הבלוגים היפים ומעוררי ההשראה, שנזכרים שוב ושוב בספרי הבלוגינג החביבים עלי. בלוג שהחל מתשוקתו של צלם בשם ברנדון סטנטון למה שקורה סביבו בניו יורק, ובעיקר לסיפורים מאחורי האנשים שהוא פוגש. התמונות עלו לבלוג, שהפך עם הימים לסוג של מותג, ספר ועוד. כיום ברנדון משוטט בעולם וממשיך לצלם אנשים ולתעד את סיפורם. רוצו לראות.
  • https://goinswriter.com/ – הבלוג של ג'ף גוינס שהחל מתוך התשוקה שלו לכתיבה, והוקם בעודו מחזיק במשרה מלאה. לאור הצלחת הבלוג, הוא כתב ספר בשם The art of work (מומלץ מאוד, אגב. כך הכרתי את הבלוג שלו), וכיום הוא עובד במשרה מלאה בלתת לאנשים ידע וכלים לכתיבה.
  • https://justagirlandherblog.com – הבלוג של אבי החל כמקום משלה לכל מיני יצירות, והיא היתה בטוחה שאף אחד לא יקרא אותו. היום גם היא וגם בעלה עובדים בבלוג במשרה מלאה, ומספקים פתרונות לארגון וסידור של כמעט כל דבר בחיים ובבית.

יש לכם תשוקה לעניין מסוים? אוהבים לחקור וללמוד? יש סיכוי שבלוג יתן לכם את התירוץ המושלם ללמידה מתמדת. ומי יודע? אולי גם תקבלו כיוון נוסף להתפתחות מקצועית בחיים?

ואיך אתם התחלתם את הבלוג שלכם? האם יש לכם אחד כזה? ואם לא – למה אתם מחכים? צריכים עזרה בזה? אני פה, דברו איתי ואסייע לכם.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)