BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלים לעסקים קטנים / פתיחת דף פייסבוק לעסק קטן

פתיחת דף פייסבוק לעסק קטן

12 באפריל 2016 by גיל מרטנס Leave a Comment

פתיחה וניהול דף פייסבוק

אני יודעת שעסקים קטנים רבים נרתעים מהקמת דף פייסבוק לעסק שלהם. אני נתקלת בהם כמעט כל יום.

אנחנו רוצים שקט במערכת, רוצים לנהל את העסק באמת ולא את הנלווה לו, רוצים לשווק כמו פעם. אבל לצערינו, הלקוחות לא מתנהגים כמו פעם.

מתי בפעם האחרונה חיפשתם עסק בדפי זהב (ולא האינטרנטי)? מתי ירדתם קומה כדי לשאול את השכן על המכולת החדשה שנפתחה בשכונה? הרי גם אתם, כשאתם מחפשים מוצרים או שירותים, פונים לאינטרנט לעזרה. ולכן, אם אתם רוצים שימצאו את העסק שלכם, אתם צריכים להיות שם.

כבר כתבתי למה עסק קטן צריך נוכחות דיגיטלית.  בפוסט הזה אתמקד בנוכחות בפייסבוק.

 

אז למה לי לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

  1. אנשים מחפשים שירותים ועסקים גם בפייסבוק (ממילא אנחנו שם כל הזמן).
  2. פייסבוק מנסה לעודד עסקים להשתמש בשירותיה, ולכן מפתחת כל הזמן שירותים לעסקים.
  3. עפ"י חוקי פייסבוק, זה לא חוקי לבצע פעילות עסקית דרך החשבון האישי.
  4. כי בדף העסקי יש הרבה יותר אפשרויות (אין הגבלה על כמות אוהדים, ניתן להוסיף אפליקציות, קישורים לאתר ועוד).
  5. כי זה מעיד על רצינות.
  6. כי פייסבוק מספק לנו המון מידע על הגולשים, הקוראים, האוהדים של הדף העסקי. מדובר בפידבק חשוב (ואפילו בחינם).
  7. בגלל הפרסום הממומן, שלמעשה נותן לך לקדם את העסק שלך בסכומים לא גבוהים.
  8. דרך דף הפייסבוק אנחנו יכולים להתחיל לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות. מערכת יחסים הבנויה על הכרות, שקיפות, אמון (אנשים רוצים לקנות ממי שהם סומכים עליו). ברגע שמערכת היחסים הזו בנויה, אפשר גם להציע להם שירותים ומוצרים שלנו.
  9. כי כולם שם (למען הדיוק – 13% מכל אוכלוסיית העולם נמצאים שם. בעיקר גילאי 35 ומעלה)!

 

האם דף עסקי בפייסבוק מתאים לעסק שלי?

  1. מי הקהל שלך? האם הוא נמצא בפייסבוק? מבחינת גילאים, תחומי עניין וכד'. דיוק הקהל גם מבהיר לנו למי אנחנו כותבים, למי מבקשים לתת ערך (למשל – אם הקהל מקצועי לגמרי, אולי כדאי להעדיף נוכחות בלינקדאין? אם מדובר באוכלוסייה צעירה – אולי אינסטגרם?). אם הקהל שלך מתאים לפייסבוק, כדאי שתהיה שם.
  2. מהם המטרות שלך? האם הן מתאימות לפייסבוק? כשהמטרות שלנו ברורות, ניהול הדף שלנו יתבצע בצורה אחרת.

 

איך בדיוק זה עובד?

פייסבוק מתנהל כמו מסיבה גדולה ופרועה עם המון, אבל המון, אנשים. והמון אנשים משמעותם – המון גירויים, המון מידע. לכן עם הזמן, פייסבוק "נאלץ" לברור עבורינו מהם התכנים שנראה ומהם אלו שפחות. איך הוא עושה זאת? ע"י למידה של התכנים שמעניינים אותנו – למה הגבנו, מה אהבנו, איפה נעצרנו ואחרי מי אנחנו עוקבים באופן קבוע.

מה זה אומר לגבי דפים בפייסבוק? שגם אותם ואת התכנים שבהם לא תמיד רואים. למעשה, כשאנחנו מפרסמים סטטוס, תמונה או לינק בדף שלנו, רק כ 16% מהאנשים שעוקבים אחר הדף שלנו, יראו אותו.

ולאחר האופטימיות הזו, בואו עבור לפרקטיקה. רוצים לפתוח דף בפייסבוק ולא יודעים איך? יש לכם דף ואין לכם מושג איך לתחזק אותו ומה לעשות שם? הכנתי עבורכם מדריך פשוט ומרגיע, עם הסברים ראשוניים. תוכלו לראות מה יש בו ולרכוש אותו כאן. 

בהצלחה!

 

עוד קצת באותו עניין

  • למה דף פייסבוק לעסק לא מספיק?למה דף פייסבוק לעסק לא מספיק?
  • שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?
  • נכס דיגיטלי – מה זה ולמה אני צריכה את זה?נכס דיגיטלי – מה זה ולמה אני צריכה את זה?
  • השיווק מסתתר בכל מקוםהשיווק מסתתר בכל מקום
  • איך מתחילים לעבוד על בלוג עסקי?איך מתחילים לעבוד על בלוג עסקי?
  • נדבקתי באיטיותנדבקתי באיטיות

Filed Under: כלים לעסקים קטנים, עסקים מקומיים Tagged With: דף עסקי בפייסבוק, דף פייסבוק, עסק קטן, עסקים קטנים, פתיחה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb