חיפוש
כבר הבנו שהתוכן הוא המלך והוא זה שיקרב אלינו לקוחות וימתג אותנו. אבל על מה כותבים? הנה המקורות שלי לרעיונות.

מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?

בעולם שעסוק כל כך הרבה במיתוג או יצירת תדמית אישית ומקצועית, התוכן עושה את העבודה בצורה הכי נקייה שיש. במקום לספר על עצמנו – כמה אנחנו מוצלחים, מוכשרים ומקצועיים, אנחנו מייצרים תוכן שמעיד על אותה מקצועיות, מבלי לדבר על עצמנו ולעייף את הקוראים.

שיווק באמצעות תוכן היא שיטת השיווק הכי אחראית ואלגנטית שאני מכירה. אני אוהבת להסתכל על התוכן שאנחנו מייצרים כמו על פגישה ראשונית עם לקוח פוטנציאלי. סוג של בליינד דייט. אם באותו הדייט נדבר על עצמנו עד בלי די, נעייף את מי שיושב מולנו. אבל אם נסקרן אותו, ניתן לו מידע וידע שיעזור לו, נעורר אותו לחשיבה או נספק לו השראה, הרי שהוא ירצה להיפגש איתנו שוב.

אז כבר הבנתם שעליכם לייצר תוכן שיקרב אליכם לקוחות וימתג אתכם היטב, ועכשיו אתם ניגשים לייצור התוכן. ופה לצערי, הרבה בעלי עסקים נתקעים. על מה נכתוב? מה מעניין את הלקוחות שלנו? או – מאיפה נמצא רעיונות לכל כך הרבה תוכן?

החלטתי לשתף אתכם במקורות שלי לרעיונות. הפוסטים שלי נובעים מהמעיין הבלתי נדלה הזה, שכולל:

  • צורך שעולה מהשטח – כשמזמינים אצלי הרצאה, סדנה או קורס וחסר לי מידע או ידע, אני ניגשת לכתיבת פוסטים. הרי ממילא אני פונה לידע ואוספת אותו, כל מה שנדרש הוא לסדר אותו והנה הוא גם הופך לפוסט. לגישה הזו יש יתרונות מובהקים: תיעוד בבלוג של הנושאים עליהם אני מרצה, העברת הידע לאנשים נוספים וסדר במחשבות. כשהפוסט מוכן, קל לי הרבה יותר להכין ממנו הרצאה – כי למעשה כל איסוף ולימוד החומר כבר נעשה (למשל הפוסט על צריכת חדשות דרך מדיה חברתית נולד כך). באותו האופן אני ניגשת לכתיבת פוסטים בהמשך לצרכים שעלו מלקוחות שאני מייעצת להם (הפוסט הזה על תכנים בקהילות מקצועיות נולד כשבניתי אסטרטגיית תוכן לקהילה עבור לקוחות).
  • הקשבה ללקוחות ותיעוד השאלות שלהם – זו הגישה שלי לבניית אסטרטגיית תוכן (תוכלו לקרוא על כך כאן). כל שאלה שלקוח אי פעם שאל היא הקרקע הכי פוריה ובטוחה לפוסט בבלוג. אני יוצאת מנקודת ההנחה ששאלות שמעניינות לקוחה יעניינו עוד לקוחות. אלה למעשה הפוסטים הכי "בטוחים" – כי לבטח יהיו בהם מתעניינים. אל תשכחו לתעד כל שאלה שלקוחות שואלים אתכם. גם אם הרעיונות שלכם לתוכן יתבססו אך ורק על הגישה הזו, כנראה שלא יחסר לכם לעולם על מה לכתוב.
  • מגמות – אנשים מאוד אוהבים לדעת מה חדש בתחום העניין שלהם, או במה שמעסיק אותם כרגע (בעסק או בחיים), והם גם אוהבים באזז וורדס וטרנדים חמים. כשאנחנו מגישים ללקוחות שלנו את הטרנדים החמים בתחום שלנו אנחנו משיגים גם את העניין שלהם וגם מיתוג כבעלי עסק שנמצאים כל הזמן עם היד על הדופק, מתקדמים ומתפתחים, פתוחים לעולם ולמה שקורה בו. כדי להיות תמיד בעניינים אני נרשמת לניוזלטרים של מובילי דעה, אתרים חשובים באקוסיסטם, מורידה דוחות שנתיים, קוראת המלצות על ספרים חדשים בתחום, ועוקבת אחרי סטטיסטיקות חשובות בתחום. הפוסט הזה, על מיתוג אישי דרך תוכן הוא דוגמה לפוסט כזה. כשהבנתי שמיתוג אישי הוא נושא חם מאוד, החלטתי להתייחס אליו מהזוית המקצועית שלי, של תוכן.   
  • חיפוש אקטיבי – מפעם לפעם אני ניגשת לבדוק מה אנשים מחפשים, רוצים, או חסר להם, גם אם אני לא מכירה אותם אישית. אני בודקת על מה אנשים מדברים, מה השאלות שהם שואלים ואיזה מידע הם מחפשים. אם אני יכולה לספק את אותו מידע בבלוג, מה טוב.

כדי לגלות מה אנשים מחפשים, אני נעזרת ב:

    • מנועי חיפוש – כל כלי מילות המפתח למיניהם.
    • אתרי שאלות ותשובות כמו QUORA.
    • אתרים שמסייעים לנו להכנס לראש של הגולשים. האהוב עלי הוא Answer the public – בו תוכלו לכתוב את התחום שלכם ולגלות מה אנשים שואלים בהקשר אליו. מדובר באוצר של שאלות (תוכלו גם להוריד את השאלות לקובץ אקסל ולשלב באסטרטגיית התוכן שלכם).
    • קהילות מקצועיות וקבוצות פייסבוק – תוכלו פשוט לבצע בהן חיפוש לפי מילה או צמד מילים, או אפילו חיפוש לפי מילים כגון "מי יודע, עצה, מחפשת, שאלה" וכד' ולגלות מה אנשים שואלים ואיזה מידע חסר להם.
  • עניין אישי – לפעמים, כשיש לי נושא שממש מעניין אותי, ואני מתחילה לחקור עליו – החקירה מסתיימת בפוסט או סדרת פוסטים. זה קורה כשאני מניחה שהנושא יכול לעורר מודעות (למשל הפוסט הזה על קבלת ההחלטות שלנו), לסייע לעוד אנשים, לתת להם כוח או פשוט לעניין אותם. מעניין שחלק גדול מאותם פוסטים הופכים עם הזמן להרצאות. אנשים נתקלים בהם, מתעניינים ואז מזמינים אצלי הרצאה בנושא. אלו כמובן ההרצאות האהובות עלי.
  • ידע שאני צורכת ומרגישה צורך להעביר כי אני מניחה שהוא חשוב לעוד אנשים. מקור הידע האהוב עלי הוא ספרים, אבל אלה יכולים להיות עבורכם גם הרצאות, סדנאות, פודקאסטים או בלוגים. כשאני נתקלת בידע שמשפיע עלי, אני מיד רוצה להנגיש אותו גם לאחרים כדי שיהנו. כך קרה לי למשל עם הידע על מופנמים. הוא הבהיר לי כל כך הרבה דברים על עצמי שגרמו לי להרגיש טוב יותר עם מי שאני, שמיד רציתי לתת לעוד אנשים להרגיש טוב עם עצמם. בכל מקרה אני מנסה לחבר את הנושא לתחום העיסוק שלי. כך נולד הפוסט (ובעקבותיו הרצאות) על שיווק למופנמים, או הפוסט על אי חשיבות קוסמית.
  • פעילות יצירתית – מפעם לפעם, בעודי עוסקת בפעילות יצירתית שלא קשורה בכלל לעסק שלי, עולים לי רעיונות לפוסטים. זה קורה לי במהלך כתיבת דפי בוקר, תוך בהייה בים, באמצע מדיטציה או תרגול יוגה או אפילו במהלך עיסוק במוזיקה. כשמגיעים אלי רעיונות באופן הזה אני יודעת שיש איזו סיבה נסתרת אך מדויקת להגעתם, ואני משתדלת להקשיב וליישם. חלק מהפוסטים האלה מגיעים לבלוג האישי שלי ולא למקצועי, אבל מפעם לפעם אני מוצאת שיש לנושאים האלה מקום גם פה. כך למשל הגיע אלי הרעיון לפוסט הזה על חשיבותן של שאילת שאלות והטלת ספק.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)