BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / אובר חשיפה. יש דבר כזה?

אובר חשיפה. יש דבר כזה?

12 באוגוסט 2017 by גיל מרטנס Leave a Comment

מכירים את התיירים האלו שמגיעים לארץ, לא רגילים לשמש הים תיכונית הנהדרת שלנו, שורצים שעות בחוף הים, ובערב נראים כמו לובסטרים מבריקים?

זה מה שנקרא אובר חשיפה. מסתבר שזה קורה גם בבלוגים. אז האם אתם באובר חשיפה?

אני חושבת על כך לא מעט לאחרונה. יש גבול מאוד ברור, בעיני, בין חשיפה אישית ובין נתינת ערך באמצעות תוכן. תוכן משתף ובעל ערך לא אומר שאנחנו צריכים לחשוף את החיים האישיים שלנו! נתינה היא לא חשיפה. יותר מדי בלוגרים חוצים את הגבול הזה די בקלות, והם חושבים שע"י חשיפת החיים האישיים שלהם הם מועילים לקוראים.

חשיפה אישית בבלוגים

אחת הסיבות בגינן אני כל כך אוהבת בלוגים, היא כי הפלטפורמה שלהם מאפשרת לנו שיווק מבלי לדבר על עצמינו יותר מדי. שיווק באמצעות נתינת ערך לאחרים ותוכן מעניין. תוכלו לקרוא קצת על שיווק באמצעות בלוגים כאן. כשאנחנו מתרכזים בתועלות ללקוחות או לקוראים, אנחנו לא רק משווקים נכון, אנחנו גם לא זקוקים לחשיפה האישית. אני כמובן מדברת בעיקר על בלוגים מקצועיים, או כאלה שמקדמים אג'נדה, ולא על בלוגים אישיים. חשיפה בבלוגים אישיים היא נושא לפוסט בפני עצמו כנראה, והיא מורכבת עוד יותר.

סיפורים עובדים מעולה בבלוגים. בסיפורים מקובל מאוד לשלב את הפן האישי, ויש בכך המון הגיון. סיפורים זכירים יותר, מפעילים יותר חלקים במוח מאשר נתונים ומערבים רגשות של הקוראים. על מנת לספר סיפור אישי, אנחנו משתפים בדברים אותנטיים שקרו לנו (ומוטב שנדבר רק על דברים שאכן קרו לנו). אבל כתיבה אישית, מקורית ומתוך ניסיון לא אומרת חשיפה אישית. אפשר וכדאי לספר סיפור אישי מבלי לחשוף יותר מדי.

למה לא כדאי לחשוף את עצמנו בפוסטים שלנו?

  1. קודם כל, אני אומר את זה בצורה הכי בוטה שיש – כי אנחנו לא מעניינים אף אחד! תצאו מזה. אנשים יקראו את התוכן שלכם אם יצא להם משהו מזה, לא כי אתם מעניינים אותם, אלא אם מדובר בחברים הקרובים שלכם. והם, מה לעשות, לא תמיד קהל היעד שלכם.
  2. בעולם הוירטואלי שלנו, אנחנו נחשפים גם כך ליותר מדי מידע, על יותר מדי אנשים. בתוכן שלכם, תנסו לתת מידע שישמש את הקוראים ולא את האגו שלכם!
  3. מה שנראה לכם מתאים היום, יכול להיות לגמרי לא מתאים מחר. ותזכרו- כל מה שהעליתם לרשת, ימשיך להתקיים בה, כך או אחרת. לעולם אל תחשפו משהו שאתם, הילדים שלכם או היקרים לכם, עלולים להצטער עליו בשלב זה או אחר.
  4. בכל זאת החלטתם לחשוף משהו אישי? עצרו רגע ושאלו את עצמכם: האם החשיפה באמת משמשת ומשרתת את הקורא? אם הסיפור הסופר אישי שלכם יכול לגרום למישהו אחר לזוז, לעשות מעשה או להבין שהוא לא לבד, כנראה יש לו מקום בבלוג שלכם. אם לא, כתבו למגירה והשאירו זאת שם.

סיפור אישי בבלוגים

באמנות, ובעצם בכל צורת ביטוי אישי, ניתן להעביר כל כך הרבה מבלי לחשוף את עצמינו. נכון, זה דורש עבודה, איפוק, הבנה ולא פעם גם טעם טוב.

גם לנו כקהל יש יד בדבר. לא פעם נתקלתי בקריאות "וואו" לעבר אנשים ששיתפו משהו סופר אישי. בבלוגים, על הבמה, ביצירות אמנות. אני אישית נוטה להתכווץ בכסא כשזה קורה. זו לא בהכרח אמנות, זו חשיפה. ופעמים רבות היא מיותרת.

לא מזמן כתבתי פוסט על פוסטים שנויים במחלוקת. הנה אחד שאולי אומר משהו משהו שפחות נעים לנו לשמוע. אבל היי, זה האני מאמין שלי, ואני עומדת מאחוריו. בתור מישהי שעוסקת גם באמנות, וכזו שבה חשיפה אישית היא לא רק לגיטימית, אלא גם יכולה לשרת את אופן ההגשה של היצירה, אני יכולה לומר לכם שהקו הזה נוח וקל לחצייה, ואני מוצאת את עצמי לא פעם תוהה איפה להעביר אותו.

אם יש לכם סיפור אישי שהחשיפה שלו יכולה לסייע לאחרים, אני מבינה שיש בה טעם. אבל אם לא, בבקשה תחסכו מאיתנו, הקוראים, את המידע הזה. תנו לנו משהו שישמש אותנו, ולא את יצר המציצנות שלנו.

עוד קצת באותו עניין

  • איך לכתוב כותרות טובות לפוסטים?איך לכתוב כותרות טובות לפוסטים?
  • למה לנו לכתוב? על נפלאות הכתיבה.למה לנו לכתוב? על נפלאות הכתיבה.
  • איך לייצר יותר רעיונות?איך לייצר יותר רעיונות?
  • איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?
  • מי מפחד מרגש בעסקים?מי מפחד מרגש בעסקים?
  • על התמדה, בלוגים והשקעה בשכר לימודעל התמדה, בלוגים והשקעה בשכר לימוד

Filed Under: בלוגינג עסקי Tagged With: בלוג, חשיפה, חשיפה אישית, סיפור אישי

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb