חיפוש
איך נוכל לשפר את ביצועי האתר שלנו מבחינת SEO? קטה מוניץ בפוסט אורחת מפורט, שיקח אתכם צעד צעד בדרך לקידום אורגני במנועי החיפוש.

איך למקסם את התוכן שלכם ל SEO

פוסט אורחת מאת קטה מוניץ - בונה, משפצת ומקדמת אתרים פרקטיים

קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא למעשה ביצוע של אופטימיזציית האתר שלכם כדי שיתאים לסריקה מיטבית על ידי מנוע החיפוש. אופטימיזציה זו מאפשרת לאתר שלכם להופיע בגוגל בהתאם לתוכן הקיים בו ולשאילתות (מילות מפתח) שהגולשים מחפשים.  

אופטימיזציית האתר כוללת מספר פרמטרים:

  1. מבנה טכני של האתר – איך האתר בנוי ועד כמה הוא מאפשר למנוע החיפוש לסרוק אותו ביעילות. לדוגמה ההתאמה שלו למובייל ומהירות האתר.
  2. כל מה שקורה מחוץ לאתר– כמה האתר שלכם מקושר על ידי אתרים אחרים (שאינם רשתות חברתיות), איך התנועה מגיעה לאתר שלכם ועד כמה היא איכותית.
  3. אופטימיזציית פנים האתר– אסטרטגיה של שימוש במילות מפתח, כותרות, תיאורי מטא וכל רכיבי האתר שמאפשרים ללקוח לקבל תוכן איכותי וחווית משתמש חיובית.
  4. תוכן – כל התוכן של האתר שלכם שבסופו של דבר יבטיח ללקוח שהגיע למקום והמידע המדויק שהוא חיפש. בהירות, אמינות, רלוונטיות ועדכניות התוכן יכנסו לסעיף זה.

הדעה הרווחת בקרב הרבה בעלי אתרים היא שצריך לדאוג להרבה תוכן ולהשתמש בהרבה מילות מפתח. לכן הם נמנעים הרבה פעמים מלעסוק בכלל באופטימיזציית האתר שלהם ומפספסים פוטנציאל לא ממומש בעזרת הכלים והתוכן שכבר יש ברשותם. 

הפוסט הזה בא לעשות לכם סדר ולתת לכם כמה טיפים – איך אפשר לשפר את ביצועי האתר שלכם בעזרת מה שיש באתר כרגע, כל מה שיעזור לכם להתברג במנוע החיפוש.  כשתרצו לשפר את הביצועים ולעשות קידום אקטיבי – היסודות כבר יהיו ויקלו על תהליך הקידום.

בדקו שהאתר שלכם מאונדקס בגוגל

הדרך הכי טובה להתחיל היא להבין האם האתר שלכם בכלל מקבל תנועה (כלשהי, גם אם מועטה כרגע) מגוגל. אם כן, אז האתר בהחלט נסרק על ידי גוגל ואם לא – זה הדבר הראשון שתרצו לטפל בו בהקדם.

איך עושים את זה? באמצעות שני כלים: גוגל אנליטיקס ו google search console. גוגל אנליטיקס תוכל לסייע לכם להבין כמה כניסות מגיעות מגוגל ביחס לכל התנועה שמגיעה לאתר שלכם והקונסול יאפשר לכם לבדוק שהאתר נסרק היטב על ידי גוגל: שאין שגיאות קריטיות המפריעות לסריקת האתר, באיזה ביטויי מפתח אתם עולים במנוע החיפוש ובאיזה מיקום.

עדכון תוכן

אחד הפרמטרים החשובים לגוגל הוא מידת עדכניות ורלוונטיות התוכן שלכם. כלומר שהתוכן שלכם מתעדכן ונשאר רלוונטי. מי שמחזיק בלוג באתר ודואג לייצר הרבה תוכן יודע כמה זה נפוץ שהפוסטים הוותיקים שלנו נשכחים אי שם מאחור, אבל לא רק בפוסטים בבלוג. הרבה פעמים התוכן באתר שלנו נשאר סטטי ומפספס את המטרה העיקרית: לספר ולשתף את הגולשים במידע אודותינו ולהניע אותם לפעולה (רכישה, הרשמה לרשימת תפוצה, יצירת קשר ועוד). 

אז מה עושים? קודם כל חוזרים לעדכן את העמודים הראשיים באתר שלכם:

  • עמוד האודות– האם הוא עדכני ביותר וכולל את המידע האינפורמטיבי המדויק ביותר עבור מי שאתם היום?
  • עמוד הבית– האם כל התוכן הרלוונטי שחשוב לכם לשים עליו זרקור מופיע בו?
  • עמוד "בתקשורת" ודומיו– מי שמחזיק בעמוד כזה לרוב כותבים עליהם הרבה, הם מתראיינים, כותבים לאתרים אחרים ועוד. אז אם יש לכם עמוד כזה בדקו האם כל התוכן הרלוונטי האחרון שהתפרסם אודותיכם נמצא שם. וטיפ לפעם הבאה: אם התראיינתם, כתבתם או ביקרתם בכל פלטפורמה אחרת: דאגו להשאיר מאחוריכם לינק לאתר. זה יעזור לקהל לאתר אתכם בקלות אבל גם יתרום לקידום האתר שלכם בגוגל.
  • תיק עבודות- מחזיקים בתיק עבודות? זה הזמן לבדוק האם כל העבודות המופיעות שם הן העדכניות והרלוונטיות ביותר למה שאתם רוצים לשדר ללקוחות שלכם ולסוג הפרויקטים שאתם רוצים לקבל. תיק עבודות מפורט ובנוי היטב יאפשר לגולשים גם למצוא את האתר שלכם כשמחפשים מידע שקשור ללקוחות שלכם.
  • עמוד שירותים – אם אתם נותנים יותר מסוג שירות אחד, תנו לו את הכבוד הראוי והקדישו לכל שרות – עמוד נפרד. זה יאפשר גם לגולשים להבין יותר טוב מה אתם מציעים להם בכל שרות, מה אתם עושים ומה היתרון שלכם בכל אחד מהתחומים. בנוסף זה יאפשר לגוגל להבין טוב יותר את תחומי העיסוק שלכם ולאנדקס את האתר תחת ביטויי המפתח הרלוונטיים והמתאימים.
  • ובסוף: פוסטים ישנים – אחרי שעדכנתם את עמודי הליבה של האתר שלכם בואו נציץ במה שקורה בבלוג שלכם. לניהול וכתיבת בלוג יש חשיבות רבה באין סוף פרמטרים עסקיים: שיווק, ביסוס ידע, קידום בגוגל ועוד. אבל לתחזק בלוג ולכתוב פוסטים חדשים זו ממש לא מלאכה פשוטה. היתרון היא שגוגל אוהבת ומקדמת תוכן טוב לאורך זמן בתנאי שהוא איכותי, בעל ערך ועדכני. לכן, לפני שאתם רצים לכתוב תוכן חדש לבלוג שלכם, או סתם כועסים על עצמכם ששוב לא כתבתם פוסט החודש, ההמלצה שלי היא לחזור ולעדכן את הפוסטים הישנים באתר שלכם: להוסיף לינקים רלוונטיים, מידע רלוונטי (או להסיר מידע לא רלוונטי), להוסיף מספרים ונתונים ובעיקר לוודא שהתוכן שלכם עדיין עדכני ורלוונטי.

קישורים פנימיים

אחד הפרמטרים שמשפרים את המיקום שלנו בגוגל הוא חווית המשתמש של הגולשים באתר שלנו. אבל חווית משתמש מאוד קשה למדוד, כי מישהו יכול להיות באתר שלכם זמן רב ולכעוס על למה לעזאזל האתר לא זז ואיפה לעזאזל המידע שחיפשתם (תחשבו על אתרים של שירותים ממשלתיים או עירוניים שאתם מכירים ומהי חווית המשתמש בהם). חווית משתמש לא טובה יכולה להימדד על ידי זמן שהייה קצר באתר, שהייה בעמוד אחד בלבד ועוד.

סוגייה נוספת שכדאי לקחת בחשבון – לרוב גולשים לא יגיעו דווקא לדף הבית שלכם אלא לעמודים פנימיים שתואמים את מה שהם חיפשו ברשת (אלא אם חיפשו אתכם ישירות). 

אז מה עושים? שלבו קישורים פנימיים ונסו למקסם כל עמוד ועמוד באתר שיוכל לעמוד בפני עצמו, לספק מספיק מידע, להיות אטרקטיבי ולעודד את הגולש לרצות לקבל עוד מידע מהאתר שלכם. אלה יכולים להיות פוסטים קשורים, מוצרים משלימים, שירות שאתם נותנים ועוד.

בחנו כל עמוד באתר בעין  ביקורתית ובדקו עד כמה הוא מעודד את הגולש להישאר עוד באתר ומה אפשר לשפר. המלצה נוספת: אל תסמכו על התפריט העליון והתחתון באתר שלכם, זה נוח ונחמד שיש אותו אבל מרבית האנשים לא מתעמקים בתפריט אלא רק במה שהם צריכים בדיוק באותו רגע לכן מנפו ובדקו כל עמוד ועמוד בפני עצמו.

תנועה לאתר

הסעיף הזה הוא יותר בגדר שינוי גישה. חשוב שתבינו שלתנועה לאתר יש הרבה משמעות והשפעה על כיצד האתר שלנו נתפס כבעל ערך ולגיטימי על ידי מנוע החיפוש. בהתחלה עלינו לעבוד על להביא יותר תנועה לאתר שלנו באופן אקטיבי, אבל עם הזמן ועם עבודה נכונה האתר יתחיל לקבל כניסות ממנוע החיפוש ויותר עוקבים ולידים רלוונטיים. 

אז מה עושים?

  1. כתבתם\צילמתם תוכן לרשתות חברתיות? תעלו אותו גם לאתר שלכם והפנו את הגולשים לקריאה נוספת והרחבה באתר. עוד על כך באיך מנהלים תוכן ברב ערוציות.
  2. החלו לעבוד על להגדיל את רשימת התפוצה והנרשמים לקבלת עדכונים מהאתר.
  3. בונים דף נחיתה? עשו זאת באתר שלכם ואל תתפתו לפלטפורמות חיצוניות לדפי נחיתה.
  4. מפרסמים הרצאה, סדנה או כל שירות אחר? עשו זאת בתוך האתר, מרחב בו כדאי להציג את כל המידע על מנת לשכנע את הגולשים לרכוש מכם את המוצר.

בשורה התחתונה חשוב להבין שהאתר שלכם הוא נכס גדול ומשמעותי והוא צריך לפעול ביחד עם כל ערוצי השיווק שלכם על מנת שיוכלו לפתח זה את זה ולא לגזול מכם משאבים זה על חשבון זה.

עדכון מטא טייטלס

תיאורי המטא זה המידע שהגולש יראה (לרוב) כשהוא מחפש ביטוי מסויים במנוע החיפוש. הוא יראה את כותרת העמוד ותיאור קצר שלו. לכל אחד מהעמודים שלנו נדרש להזין תיאורי מטא. 

עדכון כותרות ותיאורי מטא לכל התוכן באתר שלכם הוא קריטי מכיוון שזה נושא שבעלי אתרים רבים מזניחים ואז במקרה הלא טוב תוספי הSEO פשוט לוקחים שורה אקראית מהתוכן שלכם לתיאור העמוד, במקרה הרע האיזור הזה פשוט נשאר ריק ואתם מפספים כניסות רבות מגוגל לאתר שלכם! 

גוגל אומנם יכולה להשתמש בתיאור חלופי בחלק מהמקרים, אבל לרוב היא תציג את התיאור שאנחנו כתבנו.

התיאור למעשה לא רק עוזר לגוגל להבין במה התוכן שלנו עוסק אלא יהיה זה שיכריע האם הצלחנו בשתי שורות קצרות להזמין את הגולש להקליק ולהיכנס לאתר שלנו. לכן, הקפידו על תיאור אינפורמטיבי, מדוייק ומזמין. 

צ'ק ליסט איפה לבדוק שיש לכם תיאורי מטא:

  1. בכותרת ובתיאור של כל עמוד באתר
  2. בתמונות (שם הקובץ ותיאור התמונה)
  3. בכותרות ותיאור של כל הפוסטים בבלוג
  4. אתרי איקומרס – כותרות, תיאור מטא ותמונות של כל אחד מהמוצרים שלנו באתר

עדכון לינקים

גם למבנה ושמות הקישורים שלכם יש משמעות רבה על הקידום של האתר. לכן כדאי להקפיד על איך נראים הקישורים שלכם. ברוב הפלטפורמות של בניית אתרים ברירת המחדל היא שהלינק נגזר משם העמוד שלכם, כאן כדאי להקפיד שלא נשארתם עם שמות של עמודי טיוטה לעמודים (שהפכו מטיוטה לקבועים).

לדוגמה:  https://www.sitename.com/test2495198465  או  https://www.sitename.com/סקיצה-מספר-אלוהים-יודע-כמה

אבל גם כשאתם משכפלים עמודים או פוסטים זה משתנה והופך ללינקים שנראים מוזר, לדוגמה: https://www.sitename.com/סקיצה-מספר-אלוהים-יודע-כמה-copy-copy

אז מה עושים? משנים את לינק העמוד ללינק אינפורמטיבי שמשקף את התוכן הקיים בו. לדוגמה: www.blocal.co.il/איך-מנהלים-תוכן-ברב-ערוציות/

וגם מגדירים הפניית 301 מהקישור הישן לקישור החדש על מנת שלא יווצרו לנו דפי שגיאה באתר. הפניית 301 תעשה הפנייה אוטומטית לכל מי שיזין את הלינק הישן ותעביר אותו לתוכן העדכני.

דפי שגיאה

בהמשך ישיר לסעיף הקודם: דפי שגיאה באתר – כל העמודים שלא קיימים יותר באתר שלנו כי מחקנו אותם, שינינו להם את הלינק ועוד. עמודים אלה הם חווית משתמש ממש רעה לגולשים ויש להם השפעה ישירה על הקידום של האתר שלנו בגוגל. 

אז מה עושים?

  1. מעכשיו והלאה – שיניתם את כתובת העמוד או מחקתם עמוד? בצאו מייד הפניית 301 מהלינק הישן לחדש (או לתוכן רלוונטי אחר באותו נושא)
  2. בדקו אם יש לכם עמודי שגיאה באתר ובצעו להם הפניות 301 לעמודים הרלוונטיים.

לסיכום, קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן, אבל אסור לפחד ממנו רק כי מדובר בתהליך. אני ממליצה לכם להציב מטרה ולהתחיל לשפר לאט לאט את הסעיפים הללו ולאחר מכן תוכלו להתפנות ולחשוב על קידום אקטיבי יותר ויצירת תוכן חדש לאתר שלכם.

 

קטה מוניץ – בונה, משפצת ומקדמת אתרים פרקטיים.

לתכנים נוספים מוזמנים להעמיק במגזין הדיגיטלי שלי כאן. 

תודה רבה קטה! 

למדתי ממך המון! הולכת לעבוד קצת על תיאורי המטא שלי 🙂 

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)