גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות
גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות
קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא למעשה ביצוע של אופטימיזציית האתר שלכם כדי שיתאים לסריקה מיטבית על ידי מנוע החיפוש. אופטימיזציה זו מאפשרת לאתר שלכם להופיע בגוגל בהתאם לתוכן הקיים בו ולשאילתות (מילות מפתח) שהגולשים מחפשים.
אופטימיזציית האתר כוללת מספר פרמטרים:
הדעה הרווחת בקרב הרבה בעלי אתרים היא שצריך לדאוג להרבה תוכן ולהשתמש בהרבה מילות מפתח. לכן הם נמנעים הרבה פעמים מלעסוק בכלל באופטימיזציית האתר שלהם ומפספסים פוטנציאל לא ממומש בעזרת הכלים והתוכן שכבר יש ברשותם.
הפוסט הזה בא לעשות לכם סדר ולתת לכם כמה טיפים – איך אפשר לשפר את ביצועי האתר שלכם בעזרת מה שיש באתר כרגע, כל מה שיעזור לכם להתברג במנוע החיפוש. כשתרצו לשפר את הביצועים ולעשות קידום אקטיבי – היסודות כבר יהיו ויקלו על תהליך הקידום.
הדרך הכי טובה להתחיל היא להבין האם האתר שלכם בכלל מקבל תנועה (כלשהי, גם אם מועטה כרגע) מגוגל. אם כן, אז האתר בהחלט נסרק על ידי גוגל ואם לא – זה הדבר הראשון שתרצו לטפל בו בהקדם.
איך עושים את זה? באמצעות שני כלים: גוגל אנליטיקס ו google search console. גוגל אנליטיקס תוכל לסייע לכם להבין כמה כניסות מגיעות מגוגל ביחס לכל התנועה שמגיעה לאתר שלכם והקונסול יאפשר לכם לבדוק שהאתר נסרק היטב על ידי גוגל: שאין שגיאות קריטיות המפריעות לסריקת האתר, באיזה ביטויי מפתח אתם עולים במנוע החיפוש ובאיזה מיקום.
אחד הפרמטרים החשובים לגוגל הוא מידת עדכניות ורלוונטיות התוכן שלכם. כלומר שהתוכן שלכם מתעדכן ונשאר רלוונטי. מי שמחזיק בלוג באתר ודואג לייצר הרבה תוכן יודע כמה זה נפוץ שהפוסטים הוותיקים שלנו נשכחים אי שם מאחור, אבל לא רק בפוסטים בבלוג. הרבה פעמים התוכן באתר שלנו נשאר סטטי ומפספס את המטרה העיקרית: לספר ולשתף את הגולשים במידע אודותינו ולהניע אותם לפעולה (רכישה, הרשמה לרשימת תפוצה, יצירת קשר ועוד).
אז מה עושים? קודם כל חוזרים לעדכן את העמודים הראשיים באתר שלכם:
אחד הפרמטרים שמשפרים את המיקום שלנו בגוגל הוא חווית המשתמש של הגולשים באתר שלנו. אבל חווית משתמש מאוד קשה למדוד, כי מישהו יכול להיות באתר שלכם זמן רב ולכעוס על למה לעזאזל האתר לא זז ואיפה לעזאזל המידע שחיפשתם (תחשבו על אתרים של שירותים ממשלתיים או עירוניים שאתם מכירים ומהי חווית המשתמש בהם). חווית משתמש לא טובה יכולה להימדד על ידי זמן שהייה קצר באתר, שהייה בעמוד אחד בלבד ועוד.
סוגייה נוספת שכדאי לקחת בחשבון – לרוב גולשים לא יגיעו דווקא לדף הבית שלכם אלא לעמודים פנימיים שתואמים את מה שהם חיפשו ברשת (אלא אם חיפשו אתכם ישירות).
אז מה עושים? שלבו קישורים פנימיים ונסו למקסם כל עמוד ועמוד באתר שיוכל לעמוד בפני עצמו, לספק מספיק מידע, להיות אטרקטיבי ולעודד את הגולש לרצות לקבל עוד מידע מהאתר שלכם. אלה יכולים להיות פוסטים קשורים, מוצרים משלימים, שירות שאתם נותנים ועוד.
בחנו כל עמוד באתר בעין ביקורתית ובדקו עד כמה הוא מעודד את הגולש להישאר עוד באתר ומה אפשר לשפר. המלצה נוספת: אל תסמכו על התפריט העליון והתחתון באתר שלכם, זה נוח ונחמד שיש אותו אבל מרבית האנשים לא מתעמקים בתפריט אלא רק במה שהם צריכים בדיוק באותו רגע לכן מנפו ובדקו כל עמוד ועמוד בפני עצמו.
הסעיף הזה הוא יותר בגדר שינוי גישה. חשוב שתבינו שלתנועה לאתר יש הרבה משמעות והשפעה על כיצד האתר שלנו נתפס כבעל ערך ולגיטימי על ידי מנוע החיפוש. בהתחלה עלינו לעבוד על להביא יותר תנועה לאתר שלנו באופן אקטיבי, אבל עם הזמן ועם עבודה נכונה האתר יתחיל לקבל כניסות ממנוע החיפוש ויותר עוקבים ולידים רלוונטיים.
אז מה עושים?
בשורה התחתונה חשוב להבין שהאתר שלכם הוא נכס גדול ומשמעותי והוא צריך לפעול ביחד עם כל ערוצי השיווק שלכם על מנת שיוכלו לפתח זה את זה ולא לגזול מכם משאבים זה על חשבון זה.
תיאורי המטא זה המידע שהגולש יראה (לרוב) כשהוא מחפש ביטוי מסויים במנוע החיפוש. הוא יראה את כותרת העמוד ותיאור קצר שלו. לכל אחד מהעמודים שלנו נדרש להזין תיאורי מטא.
עדכון כותרות ותיאורי מטא לכל התוכן באתר שלכם הוא קריטי מכיוון שזה נושא שבעלי אתרים רבים מזניחים ואז במקרה הלא טוב תוספי הSEO פשוט לוקחים שורה אקראית מהתוכן שלכם לתיאור העמוד, במקרה הרע האיזור הזה פשוט נשאר ריק ואתם מפספים כניסות רבות מגוגל לאתר שלכם!
גוגל אומנם יכולה להשתמש בתיאור חלופי בחלק מהמקרים, אבל לרוב היא תציג את התיאור שאנחנו כתבנו.
התיאור למעשה לא רק עוזר לגוגל להבין במה התוכן שלנו עוסק אלא יהיה זה שיכריע האם הצלחנו בשתי שורות קצרות להזמין את הגולש להקליק ולהיכנס לאתר שלנו. לכן, הקפידו על תיאור אינפורמטיבי, מדוייק ומזמין.
צ'ק ליסט איפה לבדוק שיש לכם תיאורי מטא:
גם למבנה ושמות הקישורים שלכם יש משמעות רבה על הקידום של האתר. לכן כדאי להקפיד על איך נראים הקישורים שלכם. ברוב הפלטפורמות של בניית אתרים ברירת המחדל היא שהלינק נגזר משם העמוד שלכם, כאן כדאי להקפיד שלא נשארתם עם שמות של עמודי טיוטה לעמודים (שהפכו מטיוטה לקבועים).
לדוגמה: https://www.sitename.com/test2495198465 או https://www.sitename.com/סקיצה-מספר-אלוהים-יודע-כמה
אבל גם כשאתם משכפלים עמודים או פוסטים זה משתנה והופך ללינקים שנראים מוזר, לדוגמה: https://www.sitename.com/סקיצה-מספר-אלוהים-יודע-כמה-copy-copy
אז מה עושים? משנים את לינק העמוד ללינק אינפורמטיבי שמשקף את התוכן הקיים בו. לדוגמה: www.blocal.co.il/איך-מנהלים-תוכן-ברב-ערוציות/
וגם מגדירים הפניית 301 מהקישור הישן לקישור החדש על מנת שלא יווצרו לנו דפי שגיאה באתר. הפניית 301 תעשה הפנייה אוטומטית לכל מי שיזין את הלינק הישן ותעביר אותו לתוכן העדכני.
בהמשך ישיר לסעיף הקודם: דפי שגיאה באתר – כל העמודים שלא קיימים יותר באתר שלנו כי מחקנו אותם, שינינו להם את הלינק ועוד. עמודים אלה הם חווית משתמש ממש רעה לגולשים ויש להם השפעה ישירה על הקידום של האתר שלנו בגוגל.
אז מה עושים?
לסיכום, קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן, אבל אסור לפחד ממנו רק כי מדובר בתהליך. אני ממליצה לכם להציב מטרה ולהתחיל לשפר לאט לאט את הסעיפים הללו ולאחר מכן תוכלו להתפנות ולחשוב על קידום אקטיבי יותר ויצירת תוכן חדש לאתר שלכם.
קטה מוניץ – בונה, משפצת ומקדמת אתרים פרקטיים.
תודה רבה קטה!
למדתי ממך המון! הולכת לעבוד קצת על תיאורי המטא שלי 🙂
כתיבת תגובה