BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / איך מתחילים לעבוד על בלוג עסקי?

איך מתחילים לעבוד על בלוג עסקי?

26 בינואר 2017 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

– פוסט להתחלת עבודה על בלוג לבעלי עסקים קטנים –

 

לאחרונה אני נפגשת עם יזמים צעירים, בעלי עסקים מקומיים וחולמים בתחילת הדרך (ומתרגשת מהם כהוגן, כמובן), שכבר הבינו שבלוג היא דרך שיווק נהדרת לעסק או לרעיון שלהם.

לפני שאנחנו מתחילים פשוט לכתוב כל מה שעולה לנו בראש, יש כמה שאלות שאני ממליצה לענות עליהן, כדי שהבלוג, כבר מהתחלה, ידבר בשפה אחידה ומדויקת, ויגיע לקהל הנכון:

עבודה על בלוג עסקי

 

  1. מהי המטרה של הבלוג?

האם הבלוג הזה נועד לעשות לנו סדר במחשבות? לשפר את התדמית של העסק שלנו? למכור מוצרים? לקרב רגשית את הקוראים אלינו? כל מטרה או מטרות שתבחרו לגיטימיות.

חשוב לבחור מטרה כי כל פוסט שתרצו לכתוב, יוכל להיבחן אל מול המטרות שקבעתם לעצמכם.

אל תפחדו מהצבת מטרות זמניות. אחד הדברים האהובים עלי בבלוגים הוא הדינמיות שלהם, ולכן זה טבעי שגם המטרות ישתנו עם הזמן, יתדייקו. אני נוהגת לומר שבלוג הוא השלוחה הכי אישית של המדיה הדיגיטלית, והרי גם אנחנו, כותבי הבלוג, משתנים עם הזמן…

  1. מי הקורא האידיאלי של הבלוג?

כבר כתבתי לא מעט על החשיבות של הבנת קהל היעד, או הקוראים. אם אנחנו מכירים את הקוראים שלנו, את מאפייניהם, את החלומות, הבעיות והחסמים שלהם, יש סיכוי טוב יותר שנדע להציע להם תוכן שיעניין אותם, שיסייע להם, שיתן להם ערך.

אני ממליצה לאפיין קורא אחד אידיאלי, ברמה הכי מדויקת שיש. זה יכול להיות מישהו אמיתי או דמיוני, לקוח חלומי או קיים, אבל ככל שהתיאור שלו יהיה מדויק, שנתחבר לעולם שלו, לפחדים ולאהבות, נדע מה לתת לו.

כתבו כל מה שעולה לכם בראש – איפה הוא גר, באיזה רכב נוסע, בן כמה הוא ואיפה הוא עובד. המשיכו בדברים כגון איך הוא לבוש, מה הוא רואה בטלוויזיה, אילו אתרים מועדפים עליו, על מה הוא חולם, מה מפחיד אותו, כמה ילדים יש לו, והאם הוא מעדיף כלבים או חתולים או בכלל ארנבות כחיית מחמד. הכל חשוב!

  1. לאור הקורא האידיאלי שלכם – מה תוכלו לתת לו?

מה יש בכם שיכול לעזור לקורא שלכם? לפתור לו בעיות? לחסוך לו זמן וכסף? לגרום לו לחייך, או לרגש אותו?

  1. מהי התשוקה שלנו?

על מה בכלל מתחשק לנו לכתוב, מה מניע אותנו, על מה אנחנו יכולים לדבר שעות מבלי להתעייף?

  1. מהם הערכים שלנו?

על מה לא נתפשר לעולם? מה חשוב לנו כאנשי מקצוע ובאופן אישי?

 

דמיינו את הבלוג שלכם כצומת ובו נפגשים רצונות הקוראים, מה שיש לכם לתת (תשוקות וידע), הערכים שלכם והמטרה. כשכל אלו נפגשים, נוצר בלוג מדויק, שיכול לפתור בעיות ללקוחות או קוראים, לתת להם ערך, לרגש או להעצים אותם. וכמובן בלוג כזה ממתג את בעל העסק כמומחה, אנושי, ממוקד ועם נתינה גדולה.

מתוך הצומת הזו נולדים רעיונות להמון תכנים.

רוצים רעיונות התחלתיים לבלוג שלכם? בואו לכאן.

מרגישים שאתם לא יצירתיים מספיק? הנה כמה טיפים עבורכם.

אז התחלתם כבר לכתוב ולענות על השאלות? ספרו לי מה גיליתם ואיך דייקתם כבר עכשיו את הבלוג שלכם…

זקוקים לעזרה בתהליך? אני פה. צרו קשר ונקבע.

 

עוד קצת באותו עניין

  • מי מפחד מרגש בעסקים?מי מפחד מרגש בעסקים?
  • איך להפסיק לפחד מהכתיבה?איך להפסיק לפחד מהכתיבה?
  • מהי האישיות של הבלוג שלך?מהי האישיות של הבלוג שלך?
  • איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?
  • מה המסר של הבלוג העסקי שלך?מה המסר של הבלוג העסקי שלך?
  • האם לפתוח בלוג בתוך אתר העסק או מחוץ לו?האם לפתוח בלוג בתוך אתר העסק או מחוץ לו?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לעסקים קטנים Tagged With: בלוג, בלוג עסקי, דיוק, התחלה, מטרה, עסקים קטנים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb