BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / כלים לכתיבה / איפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוק

איפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוק

17 במרץ 2018 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

כמעט בכל יום עיון, קורס או הרצאה שלי זה קורה – אחת מהמשתתפות ניגשת אלי בשקט, בצד, ושואלת: אבל מה עושים עם החשיפה? כמה אני צריכה להיות נוכחת בפייסבוק?

זה כל כך נחמד לקבל עשרות לייקים בפייסבוק. זה עוד יותר נחמד לקבל מחמאות על התמונה או הטקסט שלנו. זה אפילו ממכר. אבל האם תאכלס זה עובד?

איפה עובר הקו הדק בין הצורך שלנו בהכרה, ובין המטרות העסקיות לשמן הקמנו בלוג, אתר או דף עסקי בפייסבוק? ולמה קל לנו כל כך ללכת לאיבוד בין אלה לאלה?

אני אתייחס כאן בעיקר ליצירת תוכן בפייסבוק, אולי רגע לפני שזה כבר לא יהיה רלוונטי לאור שינויי האלגוריתם התמידיים, הפוגעים (שוב) בעסקים הקטנים.

בואו נעשה סדר בפוסטים שלנו בפייסבוק

אז מה עושים? הנה 10 השלבים שלי:

  1. עושים סדר בראש. איזו נוכחות דיגיטלית יש לי? מה אני רוצה להשיג בזה? איפה כדאי להיות? וכד'. לפעמים בשלב הזה כדאי פשוט לצאת וללמוד – מהי נוכחות דיגיטלית? מהו שיווק דיגיטלי? מה ההבדל בין בלוג ובין דף בפייסבוק? וכד'. כדאי להבין שפייסבוק הוא רק כלי להפצת הבשורה שלנו, פלטפורמה (ואפשר להתווכח האם פלטפורמה טובה או לא, בייחוד לאור השינויים האחרונים) להפצה ויצירת תוכן, המאפשרת שיחה ודיון סביב תכנים. עם זאת, אני מאוד ממליצה לבעלי העסקים לא לשים את כל התוכן שלהם בפייסבוק.
  2. מגדירים מטרות ברורות. האם הקמת את דף הפייסבוק כדי לשווק את העסק? כדי להעלות נושא למודעות? כדי לעורר השראה? אני ממליצה לרשום את המטרות שלנו (כן, יכולות להיות כמה מטרות), ולבחון את הפוסטים שלנו לאור אותן מטרות. כשיש לנו מטרות ברורות אנחנו לא נותנים לעצמינו לעוף על הלייקים ומחמאות ה"מהממת" למיניהן יותר מדי, כי אנחנו מבינים שזה לא העניין פה.
  3. עושים רשימה של ערכים. הערכים שלנו הם עוגנים שאנחנו חוזרים אליהם שוב ושוב. הם אלו שיגרמו לנו לחשוב פעם או פעמיים האם לחשוף את הסיפור האישי שלנו, האם לפרסם את הפוסט הזה, האם מה שכתבנו תואם את מערכת הערכים שלנו?
  4. מתכננים מראש – אל תפחדו מאסטרטגיית תוכן. אפילו חצי שעה של תכנון מראש של הפוסטים החודשיים שלנו בפייסבוק יכולה לעשות הבדל גדול. כשאנחנו פועלים במסודר, אנחנו יותר ממוקדים במטרות שלנו, חוסכים זמן בהתנעה מחדש בכל פוסט, וכמובן פועלים בהלימה יותר גדולה לחזון העסקי שלנו. עוד על אסטרטגיית תוכן, כאן.
  5. נושמים פנימה את המחמאות. אנחנו בני אדם, ואנחנו זקוקים להן כמו אוויר לנשימה. גם ליהנות מהמחמאות צריך לדעת. יחד עם זאת, צריך להבין שלמרות שזה מאוד נחמד, לא בטוח שזה שייך למטרות שלנו, לערכים שלנו, להתנהלות העסקית שלנו. מומלץ לייצר שיח לא סביב מחמאות פשוטות ("מהממת" או "אלופה" לדוגמא). אלא סביב תגובות שמתייחסות לתוכן עצמו. חשוב להגיב לכל אחד, אפילו בתודה פשוטה. אבל שיח מקצועי? מומלץ למנף בחוכמה.

    זה הזמן לשבת ולבחון מה עבד ומה לא, ולמה?
  6. מודדים את התוצאות. פייסבוק מאפשרת לנו, בדפים עסקיים, ולאחרונה גם בקבוצות, לקבל פידבק על הפוסטים שלנו. שווה, לפחות אחת לחודש, לשבת ולבדוק – מהם התכנים המוצלחים, מי מהם ייצר יותר הקלקות וכניסות לבלוג שלנו? אילו תגובות יצרו הפוסטים שלנו? כך אנחנו בעצם לומדים לצאת מנקודת המבט המוגבלת שלנו, ולבדוק מה באמת עובד אצל הקוראים, החברים והלקוחות שלנו.
  7. בודקים האם עמדנו במטרות שלנו? לאור מדידת הפוסטים, כדאי לעצור רגע ולבדוק האם זה באמת הניב את התוצאה הרצויה? האם העלינו את הטראפיק בבלוג? האם הגיעו אלינו לקוחות? האם הצלחנו להעלות מודעות לנושא מסוים? כמובן שאת המטרות כדאי למדוד בראייה וחשיבה ארוכת טווח ולא לאחר שבוע.
  8. משפרים כל הזמן. מדידה היא נהדרת, אבל היא רק כלי לשיפור מתמיד. לאחר שביצענו בהצלחה את שלבים 6 ו 7, מומלץ להכניס את המסקנות לתוך אסטרטגיית התוכן הבאה שלנו. ראינו שפוסטים שיש בהם נימה אישית עובדים טוב יותר? נגדיל את המינון שלהם. ראינו שתמונות צבעוניות ומאורכות גורמות ליותר הקלקות לתוך הבלוג שלנו? קדימה לעבודה.
  9. מפיצים את התכנים שלנו, שתומכים במטרות שלנו. אחת הטעויות הכי גדולות של בעלי עסקים היא שהם חושבים שברגע שהם מניחים את התוכן בפייסבוק או בבלוג, הם עשו את שלהם. אבל אם יש לכם תוכן טוב, אתם צריכים לעבוד קשה (או לשלם, או שניהם) כדי שהתוכן הזה יגיע לכמה יותר אנשים.
  10. מתמידים. אחד הסודות של תוכן טוב הוא התמדה. כולם מבינים את זה בתיאוריה, ומעטים מצליחים ליישם. כן, תוכן טוב דורש זמן, השקעה, למידה מתמדת וטונות של התמדה. כמו כל הדברים הטובים שאני מכירה, ההשקעה משתלמת. כשאנחנו מתמידים אנחנו לא רק ממתגים את עצמינו כרציניים, אמינים ומתקדמים עם הזמן, אנחנו גם מחנכים את עצמינו לתהליכים ולא לתוצאות מהירות בן לילה. עוד על התמדה, כאן.
ולפעמים כדאי להניח רגע את הסלולרי או המחשב ולחשוב שוב על המטרות והערכים שלנו.

 

מוטרדים מהחשיפה האישית בפייסבוק? יש לי כמה מילים לומר על כך. הנה.

ועוד כמה תשובות לשאלות שמטרידות בעלי עסקים בקשר לנוכחות דיגיטלית.

מרגישים שעדיין יש לכם בלאגן בראש? אני יכולה לסדר לכם אותו בפגישת ייעוץ על קפה טוב. דברו איתי.

אשמח, כמו תמיד, לשמוע מה דעתכם ואיך אתם עושים לעצמכם סדר בפייסבוק?

עוד קצת באותו עניין

  • כל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא העזתם לשאולכל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא העזתם לשאול
  • 10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.
  • מה ההבדל בין ניהול קהילות וניהול קבוצת פייסבוק?מה ההבדל בין ניהול קהילות וניהול קבוצת פייסבוק?
  • איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?
  • על שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתועל שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתו
  • מה למדתי מכמעט שש שנים של בלוגינג?מה למדתי מכמעט שש שנים של בלוגינג?

Filed Under: כלים לכתיבה, כלים לעסקים קטנים Tagged With: כתיבה, עסקם קטנים, פייסבוק, תוכן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb