חיפוש

ההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"ט

שנה חדשה היא זמן מעולה להחלטות להמשך. בואו ננצל אותה להחלטות על התוכן שאנחנו מייצרים.

ראש השנה מגיע, ומחקרים מראים שלקראת שנה חדשה אנחנו נוטים יותר לשבת ולהחליט החלטות. מה דעתכם לנצל את התקופה הזו כדי להחליט כמה דברים שיוכלו לקדם את התוכן של העסק שלכם בשנה הקרובה?

הנה 10 ההחלטות שיעשו לתוכן שלכם טוב השנה (כמובן בהנחה שתיישמו אותן, ולא תתייחסו אליהן כמו הדיאטה של מחר בבוקר):

  1. אפיון הקוראים/ הלקוחות שלכם – ככל שתמהרו להכיר את הלקוחות או הקוראים שלכם, כך תמהרו לכתוב תוכן שמיועד ספציפית עבורם. בזמן הקשב הכמעט אפסי שלנו כיום, תוכן שלא פותר בעיות, עונה על צרכים או נותן ערך, פשוט לא נספר. רוצים שיקראו אתכם? תנו לקוראים שלכם ערך – רגשי, מנטלי, אינטלקטואלי. אם תכירו את הקוראים שלכם היטב, תוכלו לייצר תוכן שמתאים להם (מבחינת צרכים והעדפות), בפלטפורמה המתאימה להם (אולי הם בכלל לא נמצאים בפייסבוק?) ובפורמט הכי קל להם (אולי הם לא קוראים ומעדיפים וידאו?). בואו לכאן לקרוא כיצד לאפיין קוראים בקלות.
  2. עבודה עם אסטרטגיית תוכן – ככל שאנחנו עובדים מסודר, יש לנו פחות סיכוי לדחות את יצור התוכן, להסתמך על מוזה או לוותר על העקביות. אסטרטגיית תוכן חוסכת לנו זמן, ממקדת את התוכן שלנו וגורמת לקוראים להבין מה בדיוק אנחנו מציעים באופן תדיר ועקבי. איך בונים אסטרטגיית תוכן לעסק? כאן.

    ממש כמו בדיאטה, שנה חדשה היא הזדמנות להחלטות חשובות!
  3. התקדמות עם הזמן – "דבר אינו נצחי, מלבד השינוי" אמר הרקליטוס. המשפט הזה הפך עוד יותר רלוונטי כיום, כשהשינויים הם כבר לא ברמת השנה אלא יותר ברמה השבועית. אם פעם הקוראים שלכם יכלו לצלוח פוסט שכולו טקסט, הרי שהיום מדובר ביחידי סגולה בלבד. שלבו ויזואל בפוסטים, גוונו בפורמטים (לאחרונה התחלתי לייצר טיפים באינסטגרם, והגדלתי את כמות העוקבים ב 100% בחודשיים בלבד. מדליק!), וכמובן בדקו מהן המגמות בתחום בו אתם עוסקים כדי להראות לקוראים שלכם שגם העסק שלכם מתקדם ואתם כל הזמן עם יד על הדופק. עסק עדכני הוא עסק חי ונושם.  
  4. נסו דברים חדשים – כשאנחנו מתנסים בדברים חדשים עם התוכן שלנו, אנחנו לומדים מה עובד יותר או פחות, מה נוח לנו ומהן האפשרויות. כיום, יש כל כך הרבה פורמטים לייצור תוכן. אולי הקוראים שלכם התעייפו קצת מהטקסטים שלכם? מה דעתכם ליצור וידאו קצר, אינפוגרפיקה, וובינר או איורים שיעבירו את המסר שלכם בצורה קצת שונה? אולי הניוזלטר החודשי שלכם צריך לעבור מהגיגים אישיים לרשימת טיפים? עד שלא תנסו לא תדעו. ויש גם בונוס מיוחד- כשאנחנו מתנסים בדברים חדשים, אנחנו מרחיבים עוד ועוד את התודעה האישית שלנו. אני החלטתי לנסות יותר דברים חדשים השנה. הנה עוד על כך.
  5. זמן מוגדר לייצור תוכן – אין כמו פגישה עם עצמכם, נעוצה היטב ביומן, רצוי נטולת הסחות דעת, כדי באמת לשבת ולייצר תוכן. גם אם תשבו שעה מול המסך או הדף הריק, זה יעשה פלאים לתוכן שלכם, וזה ילמד אתכם רצינות והתמדה. לאט לאט, תוכלו לייצר לעצמכם הרגל של זמן קבוע ליצירת תוכן עבור העסק שלכם, והתירוצים פשוט לא יעבדו יותר. איך לייצר הרגל מכתיבה? כאן.

    אילו מצרכים תכניסו השנה לתוכן שלכם?
  6. צאו ללמוד – יש היום כל כך הרבה אפשרויות ללמידה – חינמיות ובתשלום, און ליין ואוף ליין, הרצאות, כנסים, וובינרים, ספרים, ימי עיון וקורסים. הלמידה לא רק פותחת לנו את הראש ומציבה אותנו במצב של התפתחות, אלא גם מאפשרת לנו להשקיע זמן בפיתוח העסק, ביצירת קשרים חדשים, ובצבירת ידע משמעותי. עוד על למידה, כאן.
  7. צרכו יותר תוכן בעצמכם – אתם מצפים מהקוראים שלכם לקרוא את הפוסטים שלכם? קראו גם אתם פוסטים של אחרים. למדו מה עובד טוב ומה פחות, מהם הטרנדים החדשים בתחום שלכם ובין הקולגות או המתחרים שלכם, ותנו לעצמכם לקבל השראה ורעיונות מאחרים. צריכת תכנים גם תאפשר לכם להיות אוצרי תוכן טובים יותר. עוד על אוצרות תוכן ואיך היא יכולה לקדם את העסק שלכם, כאן.
  8. השקיעו זמן (רצוי קבוע, מדי חודש) בהעלאת רעיונות חדשים – זמן יצירה. זו אולי ההחלטה הכי חשובה שאתם יכולים לקבל השנה. פשוט להקדיש זמן נטול הפרעות כדי להתפתח יצירתית. אני ממליצה לעשות זאת עם מחברת ועט ולא מול המחשב. נסו גם מקום שקט כמו הים או המרפסת שלכם, ופשוט תנו לראש שלכם להעלות כל רעיון אפשרי. גם אם תשבו בתחילה שעות מול הדף הריק, רוב הסיכויים שמהחלימה בהקיץ או השעמום יצאו דברים נפלאים. עד שלא תנסו, לא תדעו. עוד דרכים להגברת היצירתיות והרעיונות החדשים, כאן.
    ואולי תחליטו לנסות פורמט שונה לתוכן? פלטפורמה חדשה?

     

  9. השקיעו בהפצת התכנים שלכם – זה טוב ויפה לייצר תכנים מצוינים, אבל בעולם שטובע בתוכן, שבו 5% מהמותגים מייצרים 95% מהתכנים, אם לא תשקיעו בהפצת התכנים שלכם, הם פשוט לא יגיעו לקוראים. זו לא מילה גסה לקדם את התוכן שלכם בגוגל או בפייסבוק. להשקיע תקציב בשיווק זה לתת למסרים שלכם להגיע לעולם, וכך לקדם את העסק שלכם.
  10. מדידה תמידית ושיפור אינסופי. אם דיברנו על להיות כל הזמן עם היד על הדופק, הרי שגם מדידה תמידית של התוכן שלכם, ההפצה שלו והנראות שלו חשובה מאוד. כיום, כמעט כל אפשרויות המדידה הן חינמיות ואין סיבה שלא להשתמש בהן. בין אם מדובר בגוגל אנליטיקס, פייסבוק אינסייטס או מדידה באינסטגרם, המידע הזה יכול לתת לכם פידבק מדויק על ההעדפות האמיתיות של הקוראים שלכם. מדידה מסודרת ושיפור האסטרטגיה והתכנים בהתאם תגרום לכם להתקדם ולהתקרב עוד ועוד אל הקוראים והלקוחות שלכם.

 

אז מה אתם אומרים? ממחר דיאטה, כלומר ייצור תוכן שיקדם את העסק שלכם?

איזו החלטה אתם לוקחים על עצמכם בשנה החדשה?

אתם צריכים עזרה או ליווי באסטרטגיית תוכן או ייצור התכנים? אשמח לסייע לכם. צרו קשר ונקבע.

2 תגובות

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)