BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / כלים לכתיבה / ההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"ט

ההחלטות שיגרמו לתוכן שלכם לשעוט קדימה בתשע"ט

1 בספטמבר 2018 by גיל מרטנס 2 Comments

איך נוכל השנה לגרום לתוכן שלנו להיות כזה שיגרום לקוראים לרצות אותו?

 

ראש השנה מגיע, ומחקרים מראים שלקראת שנה חדשה אנחנו נוטים יותר לשבת ולהחליט החלטות. מה דעתכם לנצל את התקופה הזו כדי להחליט כמה דברים שיוכלו לקדם את התוכן של העסק שלכם בשנה הקרובה?

הנה 10 ההחלטות שיעשו לתוכן שלכם טוב השנה (כמובן בהנחה שתיישמו אותן, ולא תתייחסו אליהן כמו הדיאטה של מחר בבוקר):

  1. אפיון הקוראים/ הלקוחות שלכם – ככל שתמהרו להכיר את הלקוחות או הקוראים שלכם, כך תמהרו לכתוב תוכן שמיועד ספציפית עבורם. בזמן הקשב הכמעט אפסי שלנו כיום, תוכן שלא פותר בעיות, עונה על צרכים או נותן ערך, פשוט לא נספר. רוצים שיקראו אתכם? תנו לקוראים שלכם ערך – רגשי, מנטלי, אינטלקטואלי. אם תכירו את הקוראים שלכם היטב, תוכלו לייצר תוכן שמתאים להם (מבחינת צרכים והעדפות), בפלטפורמה המתאימה להם (אולי הם בכלל לא נמצאים בפייסבוק?) ובפורמט הכי קל להם (אולי הם לא קוראים ומעדיפים וידאו?). בואו לכאן לקרוא כיצד לאפיין קוראים בקלות.
  2. עבודה עם אסטרטגיית תוכן – ככל שאנחנו עובדים מסודר, יש לנו פחות סיכוי לדחות את יצור התוכן, להסתמך על מוזה או לוותר על העקביות. אסטרטגיית תוכן חוסכת לנו זמן, ממקדת את התוכן שלנו וגורמת לקוראים להבין מה בדיוק אנחנו מציעים באופן תדיר ועקבי. איך בונים אסטרטגיית תוכן לעסק? כאן.

    ממש כמו בדיאטה, שנה חדשה היא הזדמנות להחלטות חשובות!
  3. התקדמות עם הזמן – "דבר אינו נצחי, מלבד השינוי" אמר הרקליטוס. המשפט הזה הפך עוד יותר רלוונטי כיום, כשהשינויים הם כבר לא ברמת השנה אלא יותר ברמה השבועית. אם פעם הקוראים שלכם יכלו לצלוח פוסט שכולו טקסט, הרי שהיום מדובר ביחידי סגולה בלבד. שלבו ויזואל בפוסטים, גוונו בפורמטים (לאחרונה התחלתי לייצר טיפים באינסטגרם, וגדלתי את כמות העוקבים ב 100% בחודשיים בלבד. מדליק!), וכמובן בדקו מהן המגמות בתחום בו אתם עוסקים כדי להראות לקוראים שלכם שגם העסק שלכם מתקדם ואתם כל הזמן עם יד על הדופק. עסק עדכני הוא עסק חי ונושם.  
  4. נסו דברים חדשים – כשאנחנו מתנסים בדברים חדשים עם התוכן שלנו, אנחנו לומדים מה עובד יותר או פחות, מה נוח לנו ומהן האפשרויות. כיום, יש כל כך הרבה פורמטים לייצור תוכן. אולי הקוראים שלכם התעייפו קצת מהטקסטים שלכם? מה דעתכם ליצור וידאו קצר, אינפוגרפיקה, וובינר או איורים שיעבירו את המסר שלכם בצורה קצת שונה? אולי הניוזלטר החודשי שלכם צריך לעבור מהגיגים אישיים לרשימת טיפים? עד שלא תנסו לא תדעו. ויש גם בונוס מיוחד- כשאנחנו מתנסים בדברים חדשים, אנחנו מרחיבים עוד ועוד את התודעה האישית שלנו. אני החלטתי לנסות יותר דברים חדשים השנה. הנה עוד על כך.
  5. זמן מוגדר לייצור תוכן – אין כמו פגישה עם עצמכם, נעוצה היטב ביומן, רצוי נטולת הסחות דעת, כדי באמת לשבת ולייצר תוכן. גם אם תשבו שעה מול המסך או הדף הריק, זה יעשה פלאים לתוכן שלכם, וזה ילמד אתכם רצינות והתמדה. לאט לאט, תוכלו לייצר לעצמכם הרגל של זמן קבוע ליצירת תוכן עבור העסק שלכם, והתירוצים פשוט לא יעבדו יותר. איך לייצר הרגל מכתיבה? כאן.

    אילו מצרכים תכניסו השנה לתוכן שלכם?
  6. צאו ללמוד – יש היום כל כך הרבה אפשרויות ללמידה – חינמיות ובתשלום, און ליין ואוף ליין, הרצאות, כנסים, וובינרים, ספרים, ימי עיון וקורסים. הלמידה לא רק פותחת לנו את הראש ומציבה אותנו במצב של התפתחות, אלא גם מאפשרת לנו להשקיע זמן בפיתוח העסק, ביצירת קשרים חדשים, ובצבירת ידע משמעותי. עוד על למידה, כאן.
  7. צרכו יותר תוכן בעצמכם – אתם מצפים מהקוראים שלכם לקרוא את הפוסטים שלכם? קראו גם אתם פוסטים של אחרים. למדו מה עובד טוב ומה פחות, מהם הטרנדים החדשים בתחום שלכם ובין הקולגות או המתחרים שלכם, ותנו לעצמכם לקבל השראה ורעיונות מאחרים. צריכת תכנים גם תאפשר לכם להיות אוצרי תוכן טובים יותר. עוד על אוצרות תוכן ואיך היא יכולה לקדם את העסק שלכם, כאן.
  8. השקיעו זמן (רצוי קבוע, מדי חודש) בהעלאת רעיונות חדשים – זמן יצירה. זו אולי ההחלטה הכי חשובה שאתם יכולים לקבל השנה. פשוט להקדיש זמן נטול הפרעות כדי להתפתח יצירתית. אני ממליצה לעשות זאת עם מחברת ועט ולא מול המחשב. נסו גם מקום שקט כמו הים או המרפסת שלכם, ופשוט תנו לראש שלכם להעלות כל רעיון אפשרי. גם אם תשבו בתחילה שעות מול הדף הריק, רוב הסיכויים שמהחלימה בהקיץ או השעמום יצאו דברים נפלאים. עד שלא תנסו, לא תדעו. עוד דרכים להגברת היצירתיות והרעיונות החדשים, כאן.
    ואולי תחליטו לנסות פורמט שונה לתוכן? פלטפורמה חדשה?

     

  9. השקיעו בהפצת התכנים שלכם – זה טוב ויפה לייצר תכנים מצוינים, אבל בעולם שטובע בתוכן, שבו 5% מהמותגים מייצרים 95% מהתכנים, אם לא תשקיעו בהפצת התכנים שלכם, הם פשוט לא יגיעו לקוראים. זו לא מילה גסה לקדם את התוכן שלכם בגוגל או בפייסבוק. להשקיע תקציב בשיווק זה לתת למסרים שלכם להגיע לעולם, וכך לקדם את העסק שלכם.
  10. מדידה תמידית ושיפור אינסופי. אם דיברנו על להיות כל הזמן עם היד על הדופק, הרי שגם מדידה תמידית של התוכן שלכם, ההפצה שלו והנראות שלו חשובה מאוד. כיום, כמעט כל אפשרויות המדידה הן חינמיות ואין סיבה שלא להשתמש בהן. בין אם מדובר בגוגל אנליטיקס, פייסבוק אינסייטס או מדידה באינסטגרם, המידע הזה יכול לתת לכם פידבק מדויק על ההעדפות האמיתיות של הקוראים שלכם. מדידה מסודרת ושיפור האסטרטגיה והתכנים בהתאם תגרום לכם להתקדם ולהתקרב עוד ועוד אל הקוראים והלקוחות שלכם.

 

אז מה אתם אומרים? ממחר דיאטה, כלומר ייצור תוכן שיקדם את העסק שלכם?

איזו החלטה אתם לוקחים על עצמכם בשנה החדשה?

אתם צריכים עזרה או ליווי באסטרטגיית תוכן או ייצור התכנים? אשמח לסייע לכם. צרו קשר ונקבע.

עוד קצת באותו עניין

  • מה קרה לכתיבה?מה קרה לכתיבה?
  • רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.רוצה להיות אוטוריטה? כך עושים זאת נכון ברשת.
  • איך כותבים לדור ה Y?איך כותבים לדור ה Y?
  • הכתיבה כאקט חתרניהכתיבה כאקט חתרני
  • איפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוקאיפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוק
  • 10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.10 הטיפים המנצחים שלי לכתיבת תוכן עבור העסק שלכם, גם אם אתם לא אוהבים לכתוב.

Filed Under: כלים לכתיבה, שיווק באמצעות תוכן, תוכן דיגיטלי Tagged With: הרגלים, כתיבה, שנה חדשה, תוכן

Comments

  1. Elio Ben Ami says

    1 בספטמבר 2018 at 18:38

    איזה אלופה את!
    תענוג לקרוא

    הגב
    • גיל מרטנס says

      2 בספטמבר 2018 at 8:01

      תודה אליו יקר! שנה מופלאה 🙂

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb