BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלים לעסקים קטנים / השיווק מסתתר בכל מקום

השיווק מסתתר בכל מקום

4 בפברואר 2018 by גיל מרטנס 1 Comment

 

לאחרונה אני חושבת (וכמובן כותבת בלי סוף) על נושא השיווק. השבוע, במסגרת קבוצת הנטוורקינג המקומית שהקמתי, ודיון סוער ומרתק על שיווק, שמתי לב למשהו.

אם לאחרונה החלטתי להשתעשע בשיווק, כולל ניסוי וטעיה מכל מיני סוגים, הרי שהנה אני מסתכלת על שיווק מהצד השני, הקצת יותר "כבד". זה שאולי אנחנו לא רוצים כל כך לחשוב עליו. אולי כי יש גבול ליכולת השעשועים שלי?

שיווק – שעשוע או מאמץ תמידי?

אנחנו מגיעים לנטוורקינג על מנת לקדם את עצמנו. כלומר- כך או כך, זה חלק ממאמצי השיווק שלנו. בדיוק כמו לפרסם פוסט בבלוג, לכתוב בפייסבוק או לייצר שיתוף פעולה עם מישהי שיש לה מוצר משלים.

אם אנחנו מסתכלים על כל אותם המאמצים כסוג של שיווק, הרי שאנחנו חייבים לחשוב איך אנחנו מגיעים לשם ומה אנחנו מציגים. קחו לדוגמא את הנטוורקינג ובו דיון בין בעלי עסקים – בעודם דנים ונותנים עצות זה לזה, הם בעצם משווקים את עצמם. איך משווק עצמו אדם שכל הזמן מתפרץ לדברי חברו? איך משווקת את עצמה מטפלת כשהיא מקשיבה באמת?

חשבתי על זה פעמים רבות בהקשר של מיתוג – הרי אנחנו, כל הזמן, כבעלי עסקים קטנים, ממתגים את עצמנו. כשאנחנו משוחחים עם אמא מהגן (יש סיכוי שהיא תהפוך ללקוחה שלנו), כשעוצרים אותנו לשאול דבר מה, או כשאנחנו רוכשים קפה בבית הקפה המקומי. זו הסיבה שכדאי תמיד להתנהג בצורה שמתאימה למה שאנחנו עושים. עוד מחשבות על מיתוג, כאן.

השיווק, כמו המיתוג, מסתתר בכל מקום

 

זה בדיוק אותו הדבר בהקשר של שיווק. כבר קרה לי שאמא מבית הספר הפכה להיות לקוחה שלי, שבעל עסק מקומי השתמש בשירותי, ושמישהי שהיתה איתי בבית הספר היסודי החליטה להגיע לאחד מימי העיון שאני מקיימת.

את המחשבה הזו על שיווק תמידי אפשר לקחת לשני כיוונים: לחץ טוטאלי (מה, אני כל הזמן אמורה לחשוב על שיווק? כל הזמן להתנהג בהתאם? אי אפשר להשתחרר קצת?), או לחילופין – שחרור מוחלט. השחרור יכול להתקיים רק במידה והאישיות של העסק שלכם תואמת לגמרי את שלכם, ואז למעשה אין פה שום מאמץ – אתם פשוט צריכים להתנהג בצורה הכי אותנטית שאתם יכולים. וזה אמור להיות הכי קל!

אני מאוד אוהבת את המושג Walk The Talk – והוא מדבר בדיוק על זה. סטייליסטית שתמיד נראית נהדר, מומחית לכתיבה שלא מתפלקות לה שגיאות כתיב או פסיכולוגית שיודעת להקשיב בצורה כל כך מכילה, לכל אחד.

האידיאל הזה היה נראה נהדר, אבל בואו נחזור לקרקע. כולנו בני אדם, וגם לנו מותר לפעמים להשתחרר מהעול של להיות בסדר או להיראות נכון. מי רוצה כל הזמן לחשוב על שיווק? הפתרון האולטימטיבי הוא לסנכרן בין האישיות של העסק שלנו ובין זו שלנו. אם אנחנו מבינים שבעצם אנחנו כל הזמן משווקים, מוכרים או ממתגים, הרי שאין מנוס, והאישיות שלנו היא זו שבסופו של דבר יוצאת החוצה. בשורה נהדרת למי שיש לו הרבה מה להציע, קצת פחות למי שמנסה להביא בעסק שלו משהו שאין בו.

אז אם השיווק נמצא בכל מקום, איך נתכונן אליו?

אז מה עושים בכל זאת בכל הסיטואציות האלו?

  • בוחרים מראש, בצורה מודעת, באילו מקומות אנחנו "משווקים". נטוורקינג, מדיות חברתיות, הבלוג שלנו, הרצאות עסקיות וכד' – במקומות האלו מומלץ לחשוב מראש, להתכונן, לבחור את מי אנחנו רוצים להביא. זה לא אומר "לשחק" או לעטות על עצמינו מסיכה, אבל זה כן אומר לתת קצת יותר תשומת לב להתנהגות שלנו, כי בסופו של דבר – גם היא משווקת אותנו. וכן, אני גם מדברת על פוסטים בפייסבוק שנשלחים בהינף מקלדת. אם הפייסבוק הוא כלי שיווקי עבורכם, חשבו רגע אחד לפני. זה אף פעם לא מזיק.
  • מבינים שגם כשהגבולות אינם ברורים לנו (כללי התנהגות מקובלים הם סוג של גבולות), זה לא אומר שלאחרים אין ציפיות מההתנהגות שלנו. ואם אנחנו נמצאים במפגש שיש לו פוטנציאל שיווקי, שווה להשקיע כמה דקות ולהחליט איך אנחנו רוצים להציג את עצמינו.
  • להתכונן לכל צרה שלא תהיה – להכין את ה"אני מאמין" שלי, את הערכים שלנו, את המטרות ואת החזון של העסק שלנו. כשיש לנו עוגנים חזקים, יש פחות סיכוי שנלך לאיבוד.
  • לשחרר. לסמוך על עצמינו שבסופו של דבר האישיות שלנו תצא החוצה, וזה לטוב או לרע, גם כך כל מה שיש לנו להציע 😊

 

אחד הדברים שאני כל כך אוהבת בכתיבה, הוא שהיא מאפשרת לנו להוציא החוצה בדיוק את מי שאנחנו – בנתינה ובשקט, מבלי הצורך "לצעוק" החוצה את השיווק שלנו.

מבחינתי בשורת השיווק באמצעות תוכן פגעה בול. הגיע הזמן שיותר עסקים קטנים ישתמשו בה.

מה דעתכם? האם אתם גם מרגישים שאתם משווקים כל הזמן או שבכלל לא? אשמח לשמוע. ואם אתם זקוקים לעזרה בחשיבה על אסטרטגיה לשיווק באמצעות תוכן, אני פה.

עוד קצת באותו עניין

  • להוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכןלהוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכן
  • להשתעשע בשיווק? יש כזה דבר?להשתעשע בשיווק? יש כזה דבר?
  • רבותי, מהפך – התוכן יורד אל העםרבותי, מהפך – התוכן יורד אל העם
  • על שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתועל שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתו
  • למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?
  • אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?

Filed Under: כלים לעסקים קטנים Tagged With: עסקים קטנים, שיווק

Trackbacks

  1. אמאל'ה, שוב פייסבוק שינתה אלגוריתם. מה עושים עם שיווק העסק שלי? הגיב:
    6 ביוני 2018 בשעה 17:34

    […] לעצמינו ששיווק הוא לא רק מה שקורה און ליין. השיווק הוא גם חלק ממה שאנחנו עושים, ביומיום, מההוויה וההתנהגות שלנו. קשרים אנושיים, אחרי […]

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb