BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלים לעסקים קטנים / להשתעשע בשיווק? יש כזה דבר?

להשתעשע בשיווק? יש כזה דבר?

29 בדצמבר 2017 by גיל מרטנס 4 Comments

 

אחד הנושאים בהם עסקתי השנה היה השיווק. שיווק כפועל יוצא של הכרה. או איך לשווק ולהרגיש בנוח עם זה. והאם אפשר?

כהרגלי, יש לי יותר שאלות מתשובות. אבל מניסיוני, מציאת הדרך המדויקת מתחילה בשאילת שאלות.

שנת 2017 היתה שנת התנסות בשיווק

 

הנה כמה מהשאלות שהעסיקו אותי השנה:

  • האם ניתן להמיר את המילה "שיווק" במילים אחרות? והאם צריך? המילה "שיווק" לא היתה נעימה לי. אז ניסיתי לחשוב על "מערכת יחסים" או "הנגשה" או "הוויה" אפילו. הן היו לי יותר נעימות, אבל אז הבנתי שזו לא רק המילה עצמה אלא שלל האסוציאציות והקונוטציות. בשלב הבא ניסיתי להבין מה בדיוק בשיווק לא מרגיש לי נעים.
  • האם לעשות מה שכולם עושים? כל כך הרבה פעמים שמעתי מאנשים שכדאי להתבסס על מי שכבר עשה זאת והצליח. יש בזה הגיון, אבל אם אני לא מתחברת לשיטה זו או אחרת, האם זה יעבוד? האם עלי לגלות בעצמי את הדרך השיווקית שלי, גם אם זה ייקח יותר זמן? או ללמוד מאחרים, לעשות מה שהם עושים וכך לקצר לעצמי תהליכים?
  • האם יש דרך אחת נכונה? כמה הרצאות ומאמרים קראתי על משפטי מחץ, הכותרות המוצלחות, דפי הנחיתה המושלמים והמבנה הנכון לסרטון הלייב. אבל הנסיון מוכיח שיש תמיד יוצאים מן הכלל, ויש גם מנעד רחב של העדפות. זה נכון שסרטוני וידאו עובדים היום מעולה, אבל קחו אותי, כנראה שריד מתקופת הקרטיקון, עדיין מעדיפה לקרוא מאמר בשקט מאיזה איש קופצני בזמן נסיעה באוטו. לכו תבינו.
  • תהליך או תוצאה? מאז ומתמיד אהבתי את הקסם שיש בתהליכים. נכון, זה ממש לא טרנדי היום להעדיף תהליך על פני תוצאה מהירה, ובטח בזמן שאני מתמסרת לתהליכים כבר צצות להן שבעים ושתיים שיטות שיווק חדשות. אבל האם מציאת הקול השיווקי הנכון עבורי כמי שמאמינה בתהליכים יכול לקרות בן לילה?
  • אותנטיות בשיווק – יש כזה דבר? נדמה לי שזו השאלה הכי פשוטה, כי אני באמת מאמינה שכן. אני חושבת שאנשים יודעים לזהות זיוף, גם בשיווק, כמו גם בכתיבה. ולכן בסופו של דבר אין כמו הדבר האמיתי. ועל הדבר האמיתי, צריך לעבוד כל החיים כנראה. אבל היי, תהליכים זה אני.
פתחתי דף חלק ופירקתי את המושג שיווק ואת השאלות שלי לגביו

 

לקחתי את השאלות ופירקתי אותן אחת אחת. הנה הרעיונות והמחשבות שלי כדי להתחיל את 2018 בשיווק יותר מדויק:

  • זו לא המילה שיווק שלא היתה לי נעימה ("הלו" נזפתי בעצמי. פרויקט הגמר שלי בטכניון עסק בשיווק, ואפילו קיבלתי עליו פרס כלשהו. אין לי תירוצים!), אלא שלל האמונות שיושבות מתחתיה, כגון למכור את עצמי, שאריות מהניסיונות הלא נעימים שלי באודישנים למיניהם ומכירת קונצרטים, שלא ממש צלחו; הצורך לשים את עצמי במרכז הבמה, ועוד. אבל סידרתי לעצמי כמה דברים בראש – אני נותנת במה לא לעצמי אלא לידע שלי, לנתינה, להנגשה שלו, והעברתו הלאה. כל גישת ה"שיווק באמצעות תוכן" היא בול מה שהייתי צריכה.
  • החלטתי להכניס יותר קלילות לשיווק שלי. אני יודעת שיש לי תדמית קלילה יחסית, אבל תאמינו לי, יש דברים שבהם אני לא זורמת בשיט. אז אני רוצה לזרום בשיווק. השבוע עשיתי לעצמי תרגיל כזה: התקשרה אלי רכזת הקיימות של אחת השכונות המקומיות, ושאלה אם אהיה מוכנה לצלם וידאו קצר שבו אזמין תושבים לפורום מקומי. כמעט נחנקתי. ואז מצאתי את עצמי עונה "תקשיבי, יש לי אישיו עם וידאו. לא עשיתי אף פעם ואני לא מתחברת לזה. אז התשובה היא כן". זהו, קפצתי למים. מסתבר שהאדמה לא נפערה והשמיים לא נפלו למרות שהוידאו שלי התנוסס בעמוד הפייסבוק של תל אביב הירוקה. זה היה תרגיל לא רע בקלילות.
  • מאז ומתמיד חיבבתי את שיטת הניסוי והטעיה. אני חושבת שכחלק מהקלילות השיווקית, אני רוצה לאפשר לעצמי לטעות ולהתנסות בכל מיני דברים. פרסום ממומן, וידאו, תמונות שלי מתנוססות ברחבי הפייסבוק, תוכן כזה או אחר, הרצאות, נטוורקינג, ופגישות עם עוד ועוד אנשים. פשוט להגדיל את מנעד הנסיונות, וללמוד מהם.
  • לדייק תוך כדי תנועה. במקום לשבת ולחשוב מה מתאים לי ומה נכון לי, אני לומדת, מתנסה, מתייעצת, מדייקת לי עוד משפט. בודקת מדי חודש מה עבד ומה לא, וכך לאט לאט מוצאת את הדברים שלא רק עובדים, אלא גם מרגישים לי נוח. כך למשל גיליתי שלהרצות זו שיטת השיווק האהובה עלי ושלהעביר ידע זה הקטע שלי.
  • הדרך הנכונה היא הדרך הנכונה עבורי. איך מישהי עם פחד במה משתק יכולה להתחיל לשווק בהרצאות? איך מי שלא כתב או לא קרא בעברית מימיו, ועלה שלשום מרוסיה, יכול בכלל לכתוב מאמר שיווקי בעל 1000 מילים עבור הבלוג שלו? לכל אחד יש את השיטות והדרכים המתאימות לו, לקהל היעד שלו וכמובן לתחום. לשמחתי, העולם מוצף בשיטות, פלטפורמות ורעיונות. אני משתדלת לצאת ולחפש אותם.
  • להיעזר באחרים – עוד סדנת פייסבוק, עוד מבט מקצועי על הטקסטים שלי, עוד משוב מהמשתתפות בקורס האחרון. לתת גם לאחרים להראות לי את הדרך. האמת? זה מרגיש נהדר.
  • אני עדיין אישה של התמסרות לתהליכים. וזו כנראה חלק מהאותנטיות שלי.

ומה אתם אומרים? איך אתם משווקים בנוח? מה המילה "שיווק" עושה לכם, והאם יש דרך אחת נכונה?

עוד קצת באותו עניין

  • אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?
  • למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?
  • להוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכןלהוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכן
  • על שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתועל שיווק באמצעות תוכן ויום עיון ליצירתו
  • אומרים לנו שיש שיווק אחר. וקוראים לו בלוג.אומרים לנו שיש שיווק אחר. וקוראים לו בלוג.
  • שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?שיווק מקומי? או אולי מערכת יחסים מקומית?

Filed Under: כלים לעסקים קטנים Tagged With: גישה, מסקנות, שיווק, תוכן

Comments

  1. צמרת שפירא מואטי says

    31 בדצמבר 2017 at 17:20

    ואוו. אין לי מושג אפילו איך הגעתי למאמר (מקוה שזו הגדרה הולמת- אני עוד לומדת איך קוראים לטקסטים השונים בנישות מדיה שונות) , אבל עשיתי לי טוב בלב, הצלחת להרגיע אותי שאני "בסדר" ובדרך הנכונה.
    הולכת לחפש מה עוד את כותבת:-) וש2018 תהיה שנה מצויינת , אותנטית , עם תהליכים ותוצאות מקדמות.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      31 בדצמבר 2017 at 18:46

      צמרת, איזה כיף לקבל ממך כזו תגובה ולהכיר אותך דרכה.
      שנה נהדרת שתהיה לך 🙂

      הגב
  2. אורה צאיג says

    1 בינואר 2018 at 8:52

    גיל היקרה
    מילים נהדרות
    אני קונה 😀
    ׳לדייק תוך כדי תנועה׳
    הדרך שלך מאד משכנעת העיקר כי היא לא תוצאה של מחקר – אנחנו לא מוכרים בייגלה של אוסם…לא מאד מלוטש – זה אכן אמיתי ונכון
    תודה על מה שאת🌹

    הגב
    • גיל מרטנס says

      1 בינואר 2018 at 10:44

      תודה רבה אורה יקרה. אני ממש שמחה שהתחברת… ולדייק תוך כדי תנועה זה הדבר! שנה נהדרת <3

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb