BLocal

ארגז כלים ליצירת תוכן לעסקים

  • הצגת הפרופיל של BLocalIsrael ב-Facebook
  • הצגת הפרופיל של gillmertens_blocal ב-Instagram
  • הצגת הפרופיל של GillMertens ב-Pinterest

כלים ליצירת תוכן לעסקים

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • תוכן דיגיטלי
  • ניהול קהילות
  • בלוגינג עסקי
  • הבלוג
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • דברו איתי
You are here: Home / Be Local / לכתוב למישהו אחד – הקורא האידיאלי

לכתוב למישהו אחד – הקורא האידיאלי

26 ביולי 2016 by גיל מרטנס 2 Comments

למי בדיוק את כותבת? איך היא נראית? מה היא אוהבת? למה היא קוראת דווקא את הבלוג שלך?

הקורא האידיאלי
איור – שלי גביש שרון

לפני כמה שנים הייתי מתוסכלת. הרגשתי שאני לא מצליחה לקדם את השירה שלי (מאז היא עברה כל מיני תהפוכות, וגם מה שאני רוצה ממנה השתנה. מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג האישי שלי ולקרוא). אחת הבעיות הייתה שלא הצלחתי להתחבר לקהל. הרגשתי שאני ביקורתית מדי כלפיו. הרגשתי שאני לא באמת אוהבת אותו. וכמה שאני אוהבת לאהוב!

ואז הגיעה בת דודתי האהובה ואמרה לי "בוודאי שאת לא יכולה להתחבר ולאהוב את הקהל, כי זה ערטילאי מדי". ומיד "טינג"! הייתה לי הארה. אני זוכרת את המיקום המדויק בו זה קרה (מרכז סוזן דלל, מכל המקומות. כנראה סמלי) – הבנתי שאני חייבת לפרק את המושג הזה "קהל" למשהו שאני יודעת איך להתייחס אליו – כלומר ליחידים.

וכשמדברים על יחידים – אוהו כמה שאני מתחברת. כמה שאני אוהבת!

לקח לי זמן להבין שבבלוג מדובר בדיוק באותו העניין. אנחנו לא יכולות לכתוב פשוט ל"קהל". מי זה הקהל הזה? מה הוא אוהב? למה שיקרא מה שיש לנו לכתוב? ואיך אפשר לכתוב בנימה אישית (אחד הדברים היפים בבלוג) כשחושבים על "קהל"?

אז נברתי לי בספרי הבלוגינג האהובים עלי, וגם במוח הקודח שלי, והבנתי שבעצם אנחנו צריכים לכתוב רק למישהו אחד, ולא ל"קהל" שבעצם אנחנו לא יודעים עליו כלום. לקהל אין פנים. אין לו העדפות, שם או גיל. אין לו תחביבים, חלומות או אהבות. אז מה בעצם אנחנו יכולות להציע לו?

הרעיון באופן כללי הוא למפות את הקהל שלנו, ולהבין אותו. על כך כתבתי כבר. השלב הבא הוא לפרק אותו ליחידים, או נכון יותר- ליחיד.

לאחר מיפוי הקהל, העדפותיו ותחביביו, אני (ועוד כ 20 ספרי בלוגינג) ממליצה לבחור טיפוס אחד, שייצג את הקהל הזה. זה למעשה הקורא האידיאלי שלכן. אם זה מישהו שאתן מכירות, מה טוב. אם לא – תמציאו אותו. תנו לו שם, מראה, לבוש, אהבות, פחדים, מקום מגורים וחיית מחמד. תשאלו אותו (פיזית או בדמיון) באילו אתרים הוא אוהב לבלות, מהן המדיות החברתיות בהן הוא משתמש, מה הוא חולם להשיג ומה מטריד את מנוחתו.

וכשאתן כותבות – תכתבו לו. תדמיינו מה אתן נותנות לו, איך הוא מגיב. מה הוא אוהב, וממה הוא מתעצבן. תפעילו אותו, תרגשו אותו. תנסו להשפיע עליו בכתיבה שלכן.

האם הקורא האידיאלי שלכן מרגיש שאתן משוחחות איתו? שאתן שואלות אותו שאלות? שיש לכן ערך לתת לו? הקורא אמור להרגיש שכתבנו את הפוסט במיוחד בשבילו. שאנחנו רוצות לפתור לו בעיה, להעצים אותו. הרי בינינו, הקורא שלנו לא מתעניין בנו, הוא מתעניין בעיקר בעצמו. וכדי לכתוב עבורו, אנחנו צריכות להכיר אותו.

כשאנחנו מאפיינים את הקורא האידיאלי, וכותבים עבורו – אנחנו מדייקות את הכתיבה שלנו. זה נכון, מי שרחוק מאותו קורא אידיאלי, לא יעצור ויקרא. מצד שני, מי שהכי קרוב לקורא הזה ירגיש שהוא זכה בפיס. וזה אותו אחד שיחזור שוב ושוב. אלה הקוראים שאנחנו רוצות למשוך.

אז מי הקורא האידיאלי שלכן? איך הוא נראה? בן כמה הוא? מה הוא עושה בחיים? מה הוא אוהב? מה מכעיס אותו? ומה יש לכן להציע לו בבלוג שלכן?

זקוקות לסיוע באפיון הקורא האידיאלי? אני כאן לסייע לכן. 

 

 

 

עוד קצת באותו עניין

  • השפעה ברשתהשפעה ברשת
  • איך גורמים לפוסט להיות סריק?איך גורמים לפוסט להיות סריק?
  • הקשבה בלוגיתהקשבה בלוגית
  • איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?איך מתגברים על משברי כתיבה עבור העסק שלנו?
  • עידן השקיפותעידן השקיפות
  • דומה מושך דומה, גרסת הבלוגיםדומה מושך דומה, גרסת הבלוגים

Filed Under: Be Local, בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה Tagged With: בלוג, בלוגריות, קהל, קורא אידיאלי, קוראים

Comments

  1. אייל says

    26 ביולי 2016 at 14:08

    יופי של מאמר ומאד מועיל ומכוון למישהו שבתחילת דרכו 🙂

    הגב
    • גיל מרטנס says

      26 ביולי 2016 at 14:11

      תודה רבה אייל!!

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תני לי עוד מהטוב הזה!

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

מה קרה כאן לאחרונה?

  • מה מצפה לנו בעולם התוכן?
  • על מילת הקסם החדשה – מוניטיזציה של קהילות
  • סטוריטלינג ומיתוג. מה הקשר?
  • תיאורי משרה – לא מה שחשבתם
  • האקוסיסטם של הקהילה – או איפה אנחנו חיים?

עקבו אחרי גם בפייסבוק

פוסטים אחרונים

  • מה מצפה לנו בעולם התוכן?
  • על מילת הקסם החדשה – מוניטיזציה של קהילות
  • סטוריטלינג ומיתוג. מה הקשר?
  • תיאורי משרה – לא מה שחשבתם
  • האקוסיסטם של הקהילה – או איפה אנחנו חיים?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כתובת מייל, והכל אצלך בתיבה.

BLocal · © 2019 · Powered by Jetweb