חיפוש

למה דף פייסבוק לעסק לא מספיק?

למה לא כדאי להתבסס רק על דף פייסבוק ולחשוב על נכס דיגיטלי משלך?

מדי שבוע אני פוגשת אותם. בעלי עסקים קטנים שהמילה אתר, שלא נדבר על בלוג, מלחיצה אותם.

הטענה העיקרית שלהם היא "אבל יש לי דף פייסבוק עסקי". זה נראה להם כנוכחות דיגיטלית מספיקה.

אז לטובת אותם עסקים, החלטתי לנסות ולהסביר מדוע דף פייסבוק לא מספיק. אני יודעת שמגיע לעסק שלכם יותר. הנה כמה מהסיבות:

  1. אתר או בלוג הם נכס של העסק שלכם. דף פייסבוק שייך רק לפייסבוק, ולא לכם. נשמע לכם מופרך? דמיינו לעצמכם שמחר בבוקר פייסבוק קורס, חלילה, או חוסם את הדף שלכם. מה קורה עם כל התוכן שהיה לכם שם? קפוט. בבלוג או אתר משלכם אתם דואגים שכל המידע יישמר.
  2. הנראות, אוי הנראות. הנראות של פייסבוק יורדת ויורדת (היום מדברים על 3-5% מהעוקבים בלבד, שנחשפים לפוסטים שלכם). על מנת לקבל נראות גבוהה יותר, אתם צריכים לעבוד קשה, ובעיקר לשלם. אם כבר אתם משקיעים בקידום (ופעמים רבות כדאי להשקיע), דאגו שהעוקבים יגיעו מפייסבוק לאתר/בלוג וימצאו שם כל מה שהם צריכים.
  3. הפרעות בפייסבוק. ברשת החברתית אנחנו נזרקים כל הזמן ממקום למקום. פייסבוק מתפקד כהפרעת קשב אחת גדולה. אם אתם רוצים שהקוראים יהיו ויישארו איתכם מבלי לקפוץ ממקום למקום, פייסבוק פחות מתאים לזה. בלוג הוא מקום הרבה יותר שקט וממוקד, בו כדאי לדאוג שהקורא לא יצא ע"י נתינת ערך ותוכן איכותי.
  4. התדמית שלכם נשענת לא רק על מה שאתם כותבים בפייסבוק. היא נבנית לאט לאט ומבוססת על חומרים שאתם כותבים, על הדעות שלכם, על המומחיות שאתם משדרים. בפייסבוק קשה לעקוב אחר כל אלה. תנו לאתר שלכם לרכז את כל מה שיש לכם להציע, ולאט לאט הוא יבנה לכם את התדמית של אנשי מקצוע עם ידע רב.
  5. בהמשך לסעיף הקודם – עומק, רצינות ומומחיות – מתאימים הרבה יותר לבלוג. פייסבוק פשוט לא בנוי לסוג הקשר הזה. הוא בנוי לכאן ועכשיו, לקוויקי, לטיזינג. והיא עושה את זה נהדר! אז תנו לו את התפקיד שלו, וכשאתם רוצים לתת עומק, עניין, משהו מתמשך – תפנו אנשים לבלוג שלכם. יש גם משהו פסיכולוגי – עסק שיש לו אתר/בלוג נתפס כרציני יותר.
  6. פייסבוק והבלוג שלכם הולכים יד ביד, ומשלימים זה את זה. אבל הדרך תמיד צריכה להיות מהפייסבוק לבלוג שלכם, ולא הפוך (כלומר ממערכת יחסים קלילה לזו שמתמשכת 😉 ובנויה כבר על אמון ועומק). בבלוג אתם רוצים לייצר טראפיק! פייסבוק היא שיטת הפצה מצוינת למטרה זו (אמרנו כבר טיזינג?), בעיקר בשלב הראשוני של הבלוג. השתמשו בה.
  7. בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם קוראים (שיכולים להפוך ללקוחות) – בעיקר דרך בלוג. למדו מיהם הקוראים שלכם, תנו להם תוכן שהוא בעל ערך, והנה יצרתם קשר ראשוני איכותי. המשיכו לתת תוכן שיעניין אותם, שעונה על בעיות או שאלות שצצות אצלם, ותייצרו מערכת יחסים המבוססת לא רק על "שידור" או מונולוג, אלא על הקשבה, דיאלוג.
  8. משך הזמן שפוסט שלכם יכול להיות רלוונטי בפייסבוק הוא במקרה הטוב יום. אולי קצת הגזמתי, אבל פוסט טוב בבלוג יכול להישאר רלוונטי, בעל ערך ומעניין גם לאחר שנים.
  9. נוכחות בפייסבוק (או ברשתות חברתיות שלא שייכות ישירות לגוגל) לא תמיד "מדברת" עם גוגל. ולכן יכול להיות מצב בו הנוכחות שלכם ברשת חברתית גבוהה, אבל גוגל לא יודע איך להעריך אותה כראוי. אני יודעת שהתקשורת בין גוגל ופייסבוק משתפרת, אבל היא עדיין לא מלאה.
  10. יש מקום לנתינה ורגש בבלוג. זה המקום להיות אותנטיים, לתת ערך, להעצים קוראים. לפייסבוק נוצרה תדמית (די בצדק, האמת) של מקום בו כל אחד יכול לעלות על הבמה (ולהישאר שם גם אם אף אחד לא רוצה לראות אותו). בבלוג הרעיון הוא לתת לקוראים את הבמה. איך? ע"י נתינת ערך, ידע, פתרון בעיות או מתן כלים שיכולים לעזור להם. וכל אלו גם נשארים בבלוג לאורך זמן, כאמור.
  11. בלוג הוא מקום טוב להפגין את האישיות של העסק שלכם – מבחינת סגנון, עיצוב, ידע, קופירייטינג, מיקרו קופי, ועוד. כשהתוכן בבלוג מדבר באותה "שפה" נוצרת אישיות של מותג/עסק. בדפי פייסבוק רוב העסקים נראים די דומים, תודו.

מקווה שהצלחתי להעביר לכם כמה מהסיבות. יש לכם עוד? שתפו אותי.

זקוקים לסיוע בדרך? אני פה.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)