BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / למה דף פייסבוק לעסק לא מספיק?

למה דף פייסבוק לעסק לא מספיק?

18 בינואר 2017 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

מדי שבוע אני פוגשת אותם. בעלי עסקים קטנים שהמילה אתר, שלא נדבר על בלוג, מלחיצה אותם.

הטענה העיקרית שלהם היא "אבל יש לי דף פייסבוק עסקי". זה נראה להם כנוכחות דיגיטלית מספיקה.

facebook page is not enough

אז לטובת אותם עסקים, החלטתי לנסות ולהסביר מדוע דף פייסבוק לא מספיק. אני יודעת שמגיע לעסק שלכם יותר. הנה כמה מהסיבות:

  1. אתר או בלוג הם נכס של העסק שלכם. דף פייסבוק שייך רק לפייסבוק, ולא לכם. נשמע לכם מופרך? דמיינו לעצמכם שמחר בבוקר פייסבוק קורס, חלילה, או חוסם את הדף שלכם. מה קורה עם כל התוכן שהיה לכם שם? קפוט. בבלוג או אתר משלכם אתם דואגים שכל המידע יישמר.
  2. הנראות, אוי הנראות. הנראות של פייסבוק יורדת ויורדת (היום מדברים על 3-5% מהעוקבים בלבד, שנחשפים לפוסטים שלכם). על מנת לקבל נראות גבוהה יותר, אתם צריכים לעבוד קשה, ובעיקר לשלם. אם כבר אתם משקיעים בקידום (ופעמים רבות כדאי להשקיע), דאגו שהעוקבים יגיעו מפייסבוק לאתר/בלוג וימצאו שם כל מה שהם צריכים.
  3. הפרעות בפייסבוק. ברשת החברתית אנחנו נזרקים כל הזמן ממקום למקום. פייסבוק מתפקד כהפרעת קשב אחת גדולה. אם אתם רוצים שהקוראים יהיו ויישארו איתכם מבלי לקפוץ ממקום למקום, פייסבוק פחות מתאים לזה. בלוג הוא מקום הרבה יותר שקט וממוקד, בו כדאי לדאוג שהקורא לא יצא ע"י נתינת ערך ותוכן איכותי.
  4. התדמית שלכם נשענת לא רק על מה שאתם כותבים בפייסבוק. היא נבנית לאט לאט ומבוססת על חומרים שאתם כותבים, על הדעות שלכם, על המומחיות שאתם משדרים. בפייסבוק קשה לעקוב אחר כל אלה. תנו לאתר שלכם לרכז את כל מה שיש לכם להציע, ולאט לאט הוא יבנה לכם את התדמית של אנשי מקצוע עם ידע רב.
  5. בהמשך לסעיף הקודם – עומק, רצינות ומומחיות – מתאימים הרבה יותר לבלוג. פייסבוק פשוט לא בנוי לסוג הקשר הזה. הוא בנוי לכאן ועכשיו, לקוויקי, לטיזינג. והיא עושה את זה נהדר! אז תנו לו את התפקיד שלו, וכשאתם רוצים לתת עומק, עניין, משהו מתמשך – תפנו אנשים לבלוג שלכם. יש גם משהו פסיכולוגי – עסק שיש לו אתר/בלוג נתפס כרציני יותר.
  6. פייסבוק והבלוג שלכם הולכים יד ביד, ומשלימים זה את זה. אבל הדרך תמיד צריכה להיות מהפייסבוק לבלוג שלכם, ולא הפוך (כלומר ממערכת יחסים קלילה לזו שמתמשכת 😉 ובנויה כבר על אמון ועומק). בבלוג אתם רוצים לייצר טראפיק! פייסבוק היא שיטת הפצה מצוינת למטרה זו (אמרנו כבר טיזינג?), בעיקר בשלב הראשוני של הבלוג. השתמשו בה.
  7. בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם קוראים (שיכולים להפוך ללקוחות) – בעיקר דרך בלוג. למדו מיהם הקוראים שלכם, תנו להם תוכן שהוא בעל ערך, והנה יצרתם קשר ראשוני איכותי. המשיכו לתת תוכן שיעניין אותם, שעונה על בעיות או שאלות שצצות אצלם, ותייצרו מערכת יחסים המבוססת לא רק על "שידור" או מונולוג, אלא על הקשבה, דיאלוג.
  8. משך הזמן שפוסט שלכם יכול להיות רלוונטי בפייסבוק הוא במקרה הטוב יום. אולי קצת הגזמתי, אבל פוסט טוב בבלוג יכול להישאר רלוונטי, בעל ערך ומעניין גם לאחר שנים.
  9. נוכחות בפייסבוק (או ברשתות חברתיות שלא שייכות ישירות לגוגל) לא תמיד "מדברת" עם גוגל. ולכן יכול להיות מצב בו הנוכחות שלכם ברשת חברתית גבוהה, אבל גוגל לא יודע איך להעריך אותה כראוי. אני יודעת שהתקשורת בין גוגל ופייסבוק משתפרת, אבל היא עדיין לא מלאה.
  10. יש מקום לנתינה ורגש בבלוג. זה המקום להיות אותנטיים, לתת ערך, להעצים קוראים. לפייסבוק נוצרה תדמית (די בצדק, האמת) של מקום בו כל אחד יכול לעלות על הבמה (ולהישאר שם גם אם אף אחד לא רוצה לראות אותו). בבלוג הרעיון הוא לתת לקוראים את הבמה. איך? ע"י נתינת ערך, ידע, פתרון בעיות או מתן כלים שיכולים לעזור להם. וכל אלו גם נשארים בבלוג לאורך זמן, כאמור.
  11. בלוג הוא מקום טוב להפגין את האישיות של העסק שלכם – מבחינת סגנון, עיצוב, ידע, קופירייטינג, מיקרו קופי, ועוד. כשהתוכן בבלוג מדבר באותה "שפה" נוצרת אישיות של מותג/עסק. בדפי פייסבוק רוב העסקים נראים די דומים, תודו.

מקווה שהצלחתי להעביר לכם כמה מהסיבות. יש לכם עוד? שתפו אותי.

זקוקים לסיוע בדרך? אני פה.

 

 

עוד קצת באותו עניין

  • האם לפתוח בלוג בתוך אתר העסק או מחוץ לו?האם לפתוח בלוג בתוך אתר העסק או מחוץ לו?
  • מה ההבדל בין כתיבה בפייסבוק ובין כתיבה בבלוג/אתר?מה ההבדל בין כתיבה בפייסבוק ובין כתיבה בבלוג/אתר?
  • עוד דרך לחזק את העסק הקטן והמקומיעוד דרך לחזק את העסק הקטן והמקומי
  • איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?איך להתחיל לכתוב תוכן לאתר/בלוג עסקי?
  • מה המסר של הבלוג העסקי שלך?מה המסר של הבלוג העסקי שלך?
  • פתיחת דף פייסבוק לעסק קטןפתיחת דף פייסבוק לעסק קטן

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לעסקים קטנים Tagged With: אתר, בלוג, דף פייסבוק, עסק קטן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
  • האם המדיה החברתית פוגעת באמפתיה?
  • מאיפה מוצאים רעיונות לתוכן?
  • איך המדיה החברתית משתתפת בכתיבת ההיסטוריה?

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb