חיפוש

שאלות שיצליחו להניע אתכם קדימה בשנת 2017

איך לדייק את הכתיבה שלנו? מחשבות לתחילת שנה.

בשנים האחרונות אני קוראת המון בלוגים, מאמרים ובעיקר ספרים שנותנים לי רעיונות ומחשבות.

פיתחתי לי הרגל כזה: כשאני נתקלת בשאלות שגורמות לי לחשוב, אני כותבת אותן במחברת, עם רווחים גדולים במיוחד, ואז רושמת את כל מה שעולה לי בראש כתשובה.

לעיתים קרובות השאלות האלו מדייקות לי את מה שאני עושה או רוצה לעשות, את המטרות שלי, את החוזקות שלי, וגם את החולשות שכדאי לעבוד עליהן.

הנה כמה שאלות שהפילו לי אסימונים. ממליצה לקחת דף ועט ולהתחיל לענות עליהן:

שאלות למיתוג עצמי

  1. מי אני?
  2. מה אני עושה?
  3. למה אני עושה מה שאני עושה?
  4. מה הערך שאני נותנת ללקוחות שלי?

פתחתי דף במחברת לכל שאלה ורשמתי אותה בראשו. ואז אחת אחת, כתבתי כל מה שעולה לי בראש (והרבה עולה לי בראש!). התשובות לשאלות האלו הבהירו לי חד משמעית איפה אני רוצה להיות, ואפילו מצאתי באמצעותן את המסר האחד שלי שעובר כחוט השני בין כל העשייה שלי. מומלץ.

שאלות כלליות לדיוק והצלחה

  1. מהם החלומות שלי? זה המקום להיות הכי פרועה שאפשר. ואיזה כיף שאפשר. כאן הדף סופג הכל. תרשו לעצמכם!
  2. מהו החזון שלי? אני לא יודעת מה אתכם, אבל המילה חזון אותי אישית קצת מלחיצה. אני החלטתי להוריד אותה אל הקרקע (לפחות זו שאני רגילה להיות בה) ולחשוב פשוט על המטרות שלי ל 2017. זה עשה את עניין החזון קל בהרבה. תוכלו תמיד גם ליצור לוח חזון.
  3. איפה אני יכולה להתחיל? כאן מדובר על צעדים קטנים כדי להתחיל לפעול למען כל המטרות שרשמתם בסעיף הקודם. וצעדים קטנים זה קל.
  4. מי אני כשאני במיטבי? איזה יופי של שאלה! מי אתם כשאתם עושים מה שאתם אוהבים? האם אתם נדיבים? אנרגטיים? קשובים? סובלניים? קופצניים? יצירתיים? טוב, הבנתם את הפואנטה.
  5. מהו יום אידיאלי מבחינתי? תארו בפרוטרוט את היום האידיאלי שלכם, מרגע הקימה ועד ששכבתם לישון בלילה. כמובן שאם אתם עונים על השאלון לגבי הצלחה מקצועית או עסקית, תארו יום בו אתם עובדים, ולא כזה בו אתם נופשים בקריביים, למרות שזה כנראה לא פחות קסום ומהנה.
  6. מהי הצלחה עבורי? זו אחת השאלות הכי חמקמקות שיש. אנחנו שבויים בכל כך הרבה סטיגמות לגבי הצלחה, והתשובה לשאלה הזו היא אישית, משתנה מעת לעת ומורכבת. אני מתחברת מאוד למה שאמר פעם בוב דילן, עוד הרבה לפני שזכה בנובל: "אדם הוא סיפור הצלחה אם הוא, קם בבוקר והולך לישון בלילה, ובין קימה לשינה עושה את מה שהוא רוצה לעשות." אני ממליצה לנסות להתרחק כמה שיותר מהצד השמאלי של המוח, ולהתחבר למה שמרגיש לנו כמו הצלחה. אז מה אם קריאת ספר טוב לא נחשב בעולם המודרני להישג? אצלי הסעיף הזה נכנס תחת ההגדרה. עדיין לא מרגישים נוח להשתולל עם זה? רשמתי גם "לאהוב". ועכשיו?
  7. מהן החוזקות והחולשות שלי? שימו לב – גם חוזקות וגם חולשות. כי איך נתקדם?

זהו, בינתיים. עד שאגלה עוד סט של שאלות מעניינות ומקדמות.

ספרו לי מה העליתם בחכתכם.

4 תגובות

  1. שאלות זה מעולה. במדיטציה לעיתים קרובות תלמידים מונחים להסתובב עם השאלה-כי ההנחה היא שהתשובה נמצאת תמיד בתוכן אבל לא תמיד יכולה לצאת ו"הסתובבות" איתה מדרבנת אותה החוצה. בקשר לחזון-כן מבינה את זה שזאת מילה מלחיצה (הייתי שם! שנים!). את לא יכולה להחליף אותה במטרות.. זה לא אותו דבר. מטרות זה איך להגיע לחזון שלך. החזון הרבה יותר גדול מהמטרות. 2017 נפלאה שתהייהלך!

    1. תודה ריבי, מסכימה. לגבי המטרות זה פשוט היה להקל על המילה הגדולה הזו… ברור שלא מדובר במילה נרדפת…
      ושנה מעולה גם לך 🙂

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)