BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / כלים לעסקים קטנים / מה ההבדל בין פרסום בבלוג/אתר לבין פרסום בפייסבוק?

מה ההבדל בין פרסום בבלוג/אתר לבין פרסום בפייסבוק?

10 במרץ 2016 by גיל מרטנס 1 Comment

לפני כשבועיים קרה לי מקרה ממש לא נעים עם מישהי שביקשה שאכתוב עליה בבלוג המקומי שלי. עוד לפני שהכתבה עלתה לבלוג, היא פתאום החליטה לתקוף אותי "למה לי לשלם אם בפייסבוק אני מגיעה ב 8$ ל 4000 אנשים?", "מי בכלל קורא את הבלוג הזה?", "איך אפשר למצוא משהו בבלוג?".

הכתבה עליה כבר לא תיכנס לבלוג, אבל אני חושבת שממנה אני יכולה ללמוד עד כמה לא ברור לבעלי עסקים מה בעצם ההבדל בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום באתרים או בלוגים. וכך נולד הפוסט הזה (למדתי לומר תודה לכל מי שמלמד אותי משהו. כלומר- לכולם).

נתחיל עם פייסבוק (רוב הדברים נכונים גם לעוד רשתות חברתיות, אבל אתמקד בפייסבוק כרגע). בפייסבוק כל מה שקורה, קורה עכשיו. או לפני 10 דקות. או מקסימום אתמול. הפרסום הממומן בפייסבוק הוא כלי נהדר להגיע לאנשים. אבל עוד שבוע, אם הם יזדקקו למידע, הם יחפשו אותו מחדש ולא יחפשו את המודעה או הלינק שהם לחצו עליו (במקרה הטוב) לפני שבוע. זה נכון שאנשים מחפשים מידע, עסקים ומוצרים גם בפייסבוק, ולכן הנוכחות שם חשובה מאוד. אבל היא לא מחליפה נוכחות באינטרנט – באתר, בלוג או ככתבות בכאלו. אלו יכולים לעלות כתוצאות במנועי חיפוש. לצערינו, גוגל עדיין לא מתקשר כל כך טוב עם פייסבוק, ולכן חשוב לקדם את העסק בשניהם.

נמשיך עם גוגל. מנוע החיפוש הזה עובד שעות נוספות בדיוק עבור אנשים הנמצאים בשלב הלמידה (זוכרים שסיפרתי לכם על זה?). כשהם מחפשים מידע, יעלו תוצאות מתוך אתרים, בלוגים וכד' – ולכן כדאי לכם להיות שם. זה לא פרסום חד פעמי כמו בפייסבוק, אלא דווקא השקעה ארוכת טווח. הפרסום נמצא שם, מחכה לרגע שבו אנשים יחפשו מידע שקשור לעסק שלכם.

ויש עוד משהו – השפה של פייסבוק (כמו של שאר המדיות החברתיות) שונה מהשפה של אתרים או בלוגים, ולכן יש להתאים את הפרסום לשפה של האתר. אם בפייסבוק הפרסום יהיה קליל, כי מדובר במסיבה אחת גדולה ופרועה (וקלילה), הרי שבבלוג מקצועי נרצה שכתבה על העסק שלנו תיראה אחרת.

לסיכום, אני ממליצה למצוא מדיה חברתית שבה נוח לכם, ולפרסם בה, ובמקביל לגרום למידע זמין עליכם להופיע גם בגוגל – אתר, בלוג או כתבות בבלוגים ואתרים.

והנה, בקצרה – למה כדאי להיות בפייסבוק?

  • כי כולם שם.
  • כי אנשים יכולים לעזור לכם לשווק את העסק שם (לייקים, תגובות ושיתופים עושים יופי של עבודה).
  • כי אנשים מחפשים גם שם עסקים, שירותים ומוצרים.
  • כי כשפוסט הופך ויראלי, זה "כמו מפה לאוזן, על סטרואידים". כך קראתי באחד הספרים ואהבתי.
  • כי זו דרך מעולה להביא אנשים לאתר/בלוג שלכם.
  • כי זו פלטפורמה מעולה להודיע שאתם קיימים, שיש לכם מוצר חדש וכד'.

למה כדאי שתהיה לכם גם נוכחות בגוגל?

  • כי- זה גוגל!! אם אתם לא שם, נו – אתם יודעים.
  • כי זו נוכחות ארוכת טווח.
  • כי בתקשורת בין גוגל ופייסבוק יש עדיין מקום לשיפור.
  • כי אנשים מחפשים שם עסקים ומוצרים. במיוחד כשהם בשלב הלמידה.
  • כי פרסום בבלוגים יש בו קסם וכוח מיוחד. בואו לקרוא למה.

מקווה שעזרתי לכם לעשות קצת סדר. ספרו לי…

עוד קצת באותו עניין

  • הצד האפל של המדיה החברתיתהצד האפל של המדיה החברתית
  • למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?
  • הלקוחות שלנו מרושתים. איך זה משפיע עלינו?הלקוחות שלנו מרושתים. איך זה משפיע עלינו?
  • השפעה ברשתהשפעה ברשת
  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • מה באמת פייסבוק יודעת עלינו?מה באמת פייסבוק יודעת עלינו?

Filed Under: כלים לעסקים קטנים, עסקים מקומיים Tagged With: בלוגים, גוגל, מדיה חברתית, פייסבוק, פרסום

Trackbacks

  1. מורה נבוכים לרובע צפון מזרח. הגיב:
    12 בספטמבר 2016 בשעה 7:57

    […] לא מבינים מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק ובבלוג? לחצו כאן. […]

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb