BLocal

כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

  • הצגת הפרופיל של BLocalIsrael ב-Facebook
  • הצגת הפרופיל של gillmertens_blocal ב-Instagram
  • הצגת הפרופיל של https://www.linkedin.com/in/gill-mertens-910a6464/ ב-LinkedIn

כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • תוכן דיגיטלי
  • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • בלוגינג עסקי
    • ניהול קהילות
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
  • דברו איתי
You are here: Home / בלוגינג עסקי / מה הקשר בין הצגה עצמית ובלוגים?

מה הקשר בין הצגה עצמית ובלוגים?

3 ביוני 2017 by גיל מרטנס 4 Comments

 

לאחרונה הצטרפתי לקבוצת נטוורקינג מקסימה. לא ברור לי איך, אבל מדובר באוסף מרשים של אנשים מעניינים, מקצועיים ונחמדים כל כך, מה שגרם לכל המיתוסים שהיו לי על קבוצות נטוורקינג להישבר בזה אחר זה.

כך או כך, מדי מפגש עולה בעל עסק, ומרצה על תחום הידע שלו. בהרצאה האחרונה שמתי לב למשהו מעניין. כשבעל העסק מדבר על עצמו, על מה הוא עושה, על מי הלקוחות ועל כמה הוא מוצלח, זה לא משכנע. זה נשאר תלוש ולא מצליח לגעת. לעומת זאת, כשבעל העסק מדבר על ידע שיכול לסייע לבעלי העסקים האחרים, מתוך רצון אמיתי לנתינה, לא רק שקל להקשיב לו, אלא הוא פועל בשיטת השיווק הכי נכונה ונקיה שיש – הוא מוכיח לנו שיש לו ידע, ע"י נתינה של חלק ממנו.

הצגה עצמית
הצגה עצמית, בפאנל של יזמיות חברתיות בויצו תל אביב

הרי למי אנחנו רוצים להקשיב? ממי נרצה ללמוד? אילו מאמרים נעדיף לקרוא? ועם מי נבחר להתייעץ? בדיוק עם זה שיש לו ידע, שנחשב למומחה בתחומו, וכמובן – זה שמוכן ורוצה לחלוק איתנו את הידע הזה.

כתבתי על כך כבר פעם, בבלוג האישי שלי, בהקשר לרגש ולהתלהבות. כשאדם מדבר מתוך תשוקה, התלהבות, הדברים נכנסים לא רק לראש, אלא גם ללב. כשאדם רוצה להעניק מהידע שלו לאחרים, הנתינה הזו משולבת ברגש, וזו כנראה עוד סיבה שהדברים שלו מצליחים לגעת ולהגיע.

בדיוק אותו הדבר קורה בבלוגים.

אנחנו נקשיב למי שמונע מנתינה של ידע, ערך. אנחנו נקרא מאמרים של מי שרוצה שנקבל מהם משהו, שיודע איך ללמד אותנו, שיסביר לנו בצורה פשוטה וברורה כי באמת חשוב לו שנבין.

הבלוגים העסקיים בנויים בדיוק למטרה הזו. נתינת ערך. המוצלחים שבהם מבינים שהלקוחות שלהם עסוקים בעיקר בעצמם, כמו כולנו, והם יבואו רק אם הם יבינו שיוצא להם משהו מזה.

אני מאמינה גדולה בהתמסרות ונתינה דרך בלוגים. הנה סיבה נוספת לנתינה – זה נחקק הרבה יותר טוב אצל הלקוחות שלכם. תפסיקו לדבר על עצמכם ותתחילו לדבר אל ועל הלקוחות שלכם, הקוראים שלכם. איך עושים את זה?

לומדים מי הקוראים שלכם. מקשיבים להם, בודקים מה חסר להם ואילו בעיות אפשר לפתור להם. מנסים לתת להם ידע, ערך, כיווני מחשבה ופתרון לבעיות שלהם.

בפעם הבאה שאתם משתתפים בנטוורקינג, או צריכים להציג את עצמכם, קחו את כל התורה הזו של נתינת ידע, התמסרות ורצון אמיתי להעביר מסר בצורה ברורה, וחישבו גם על ההצגה העצמית שלכם:

  • האם היא נועדה לפאר את עצמכם? או לקרב אליכם לקוחות? האם יש הבדל?
  • האם בהצגה העצמית (במצגת, הרצאה או דקת הנטוורקינג שלכם) יש לכם מה לתת למי שמולכם?
  • האם אפשר להמיר את ה"אני" ב"אתם"?
  • האם גם בהצגה של דקה אפשר לתת ערך למי ששומע אתכם?
  • את מי אתם זוכרים? את מי שהתפאר בהשגיו או את מי שלקחתם ממנו משהו?
  • איפה הרגש נכנס בכל הסיפור הזה? ההתלהבות? התשוקה למה שאתם עושים?

אני הולכת לשפר את ההצגה העצמית שלי, בעקבות המחשבות האלו. ואתם?

 

עוד קצת באותו עניין

  • אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?אסטרטגיית תוכן – למה צריך את זה ואיך מתחילים?
  • מחשבות על השקעות מקומיותמחשבות על השקעות מקומיות
  • איפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוקאיפה טעינו? על הצורך בהכרה, מטרות עסקיות וחשיפה בפייסבוק
  • רשת בלוגריות מקומיות נולדהרשת בלוגריות מקומיות נולדה
  • בלוג או קבוצה בפייסבוק?בלוג או קבוצה בפייסבוק?
  • איך בונים חזון וייעוד לקהילה?איך בונים חזון וייעוד לקהילה?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לעסקים קטנים Tagged With: בלוג, הצגה עצמית, מצגת, נטוורקינג, נתינה

Comments

  1. כנרת אייזנברג says

    3 ביוני 2017 at 17:40

    מקסים ומצוין! בהחלט חלק מההצגה העצמית צריכה להכיל ערך עבור האחר.
    תודה גיל על המילים החמות, מחכה להיפגש שוב בקרוב.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      3 ביוני 2017 at 19:17

      ברור שנפגשות בקרוב! עד הפגישה הבאה אני רוצה לשפר את ההצגה העצמית שלי!

      הגב
  2. דנה says

    4 ביוני 2017 at 11:36

    אהבתי מאוד!
    באיזה נטוורקינג את משתתפת?
    תודה רבה

    הגב
    • גיל מרטנס says

      4 ביוני 2017 at 13:14

      תודה דנה! הנטוורקינג נקרא "נטוורקינג ויין". הנה לינק לאתר שלהם – http://www.xn--6dbfakh2be8ci.com/

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תני לי עוד מהטוב הזה!

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

מה קרה כאן לאחרונה?

  • האתגרים של מנהלי קהילות – פוסט אורח
  • האקדמיה ללשון העברית, או איך לפעול נכון ברשתות
  • קהילות מקצועיות
  • קהילות פנים ארגוניות – על מה ולמה?
  • אמא'לה – צ'אטבוט!

פוסטים אחרונים

  • האתגרים של מנהלי קהילות – פוסט אורח
  • האקדמיה ללשון העברית, או איך לפעול נכון ברשתות
  • קהילות מקצועיות
  • קהילות פנים ארגוניות – על מה ולמה?
  • אמא'לה – צ'אטבוט!

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כתובת מייל, והכל אצלך בתיבה.

BLocal · © 2019 · Powered by Jetweb