מי מפחד מרגש בעסקים?

נהוג להפריד את הרגשות מהעסקים. למה בעצם? ואולי אפשר דווקא להכניס רגש לעסק?

שמי גיל ועד לפני כמה שנים חשבתי שיש הפרדה בין עסקים ורגש. מה לעזאזל חשבתי לעצמי?

ההפרדה נוצרה אצלי כנראה בימי הלא עליזים כמהנדסת. הם החלו בחברת הייטק, עם בוס שידע רק לצעוק. נאלצתי למצוא את הרגש במקומות אחרים. המשרה הבאה שלי היתה בחברת סטארט אפ פצפונת, ובניהול פרויקטים שונים. גם שם לא מצאתי את מבוקשי, ונמשכתי יותר ויותר למוזיקה שנתנה לי את האיזון המושלם. בין ה 100% רגש שבמוזיקה לבין ה 0% בעולם העסקי חשבתי שאני מצליחה להתנהל לא רע.

יצרתי לעצמי הפרדה מוחלטת בין עולם הרוח ועולם החומר, בין הרגש לבין העסקים.

כמה שטעיתי! אני בטוחה שכבר שמעתם את כל הקלישאות המדברות על לעשות מה שאנחנו אוהבים, ועל התשוקה היוצרת חיבור בין החומר והרוח, ועוד כהנה וכהנה. אני לא אוסיף לכם קלישאות.

אבל אני כן אספר לכם שמצאתי את החוליה החסרה שלי בעסקים (כלומר הרגש), בזכות הבלוגים.

אנשים הם אנשים. אנחנו יצורים רגשיים, קפריזיים, אוהבים, נהדרים! אז למה שלא נכיר עוד אנשים כמונו? למה שלא נצא ונפגוש את האנשים שמאחורי העסקים מהם אנו רוכשים מוצרים או שירותים? אם לא פיזית, לפחות וירטואלית.

האמת היא שאנשים רוצים לעשות עסקים עם אנשים! לא עם מוצר, או שירות. מבחינתי, יש מקום לרגש בעסקים! ועדיף כמה שיותר.

אז איך הבלוגים עושים את זה? מה הקשר לרגש? ולעסקים?

בלוג הוא בעיני השלוחה הכי אישית של המדיות הדיגיטליות השייכות לעסק. בבלוג אפשר ואפילו רצוי לדבר בגובה העיניים, בשפה ישירה, עם המילים הכי לא מקצועיות. זה המקום לתת במה לאנשים שמאחורי העסק, לתת ללקוחות וקוראים ידע ולחבר אותם רגשית (כן, רגשית. כן, בעסקים) למי שעומד מאחורי העסק, לחלומות, לרעיונות ולדרך.

מה יכול בלוג עסקי להשיג?

  • בלוג מחבר אנשים רגשית למותג עסקי – ע"י הבאת האנשים והסיפור שלהם לקדמת הבמה. ואתם יודעים מה קורה כשאנחנו מתחברים רגשית, נכון?
  • בלוג נותן הזדמנות לפתח מערכת יחסים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. הקוראים יכולים להגיב, לשתף, לפתח דיאלוג. הם כבר לא רק קונים או משתמשים בשירותים. הם הופכים להיות שותפים במסע של העסק.
  • בלוג בונה אמינות. השקיפות, הערכים, הידע והמקצועיות, כמו גם הרעיון שהעסק כאן כדי לתת ערך – כל אלו בונים לאט לאט אמינות אצל הקוראים והלקוחות.
  • בלוג מחזק את המותג/העסק. עוד ידע, עוד סיפור אישי, עוד הצצה אל מאחורי הקלעים, עוד פרגון לקולגה, עוד עצה מקצועית, עוד זווית שונה על העסק. כל אלו בונים מיתוג פתוח, אותנטי, בעל ערך, בגובה העיניים והכי חשוב – אנושי.

וגם בצד ה"טכני" יותר, יש לבלוג כמה דברים להציע:

  • בלוג תורם לנוכחות אינטרנטית של עסק, באמצעות תוכן דינמי, עדכני, מעורר מעורבות של הקוראים, ומעודד הנעה לפעולה (רכישה).
  • בלוג בתוך אתר העסק מקדם את האתר ע"י העלאת טראפיק, SEO ועוד.
  • בלוג הוא אפשרות להרחבת המודעות לנושאים ולתחום המומחיות של העסק.
  • בלוג עשוי לפתור בעיות של "שירות לקוחות" (שאלות יכולות להישאל גם בבלוג, והתשובות הפתוחות לעיני כל, יכולות לחסוך שאלות חוזרות מלקוחות אחרים).
  • אנשים אחרים יכולים לקדם את העסק (למשל ע"י שיתוף במדיה חברתית, תגובות בבלוג, שיתופי פעולה).

יכולתי לכתוב עוד ועוד על היתרונות של בלוג עסקי (וכנראה אמשיך בפוסטים נוספים), אבל המסר העיקרי הוא שבלוג הוא דרך כל כך פשוטה לקרב אנשים לעסק שלכם!

לסיכום, בלוג עסקי יכול לדבר על העסק שלכם מבלי להשתמש בשיטות שיווק שצועקות "אני, אני". אני יודעת שלרבים מבעלי העסקים, השיווק כל כך קשה! בבלוג אתם יכולים לתת ידע, מקצועיות, ערך, סיפורים אישיים, ועוד המון תוכן מעניין, מבלי בעצם לדבר על המוצרים או השירותים שלכם כל הזמן. דרך התוכן המעניין הזה, לקוחות פוטנציאלים יכולים להתחבר אליכם. הם מבינים מה יש לכם לתת, איך אתם יכולים לפתור להם בעיות, למה כדאי להגיע אליכם. הם מתחברים אליכם רגשית!

אז תכניסו עוד קצת רגש לעסק שלכם! מה אתם אומרים?

רוצים לדעת עוד על האפשרות של בלוג לעסק שלכם? על רעיונות לתוכן מעניין? על איך עושים את זה?  דברו איתי!

 

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)