BLocal

גיל מרטנס - הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – הרצאות, קורסים וסדנאות על שיווק באמצעות תוכן, כתיבה ברשת וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • מדריך להקמת קהילה דיגיטלית
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • השפעות המדיה החברתית
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • השפעות המדיה החברתית
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
      • חומרים שכתבתי עבור קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית הממשלתית
    • Be Local
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / עידן השקיפות

עידן השקיפות

20 בינואר 2018 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

פעם, האנשים שנחשבו בעיני החברה, וגם הרוויחו בהתאם למעמד שלהם, החזיקו את הידע קרוב מאוד אליהם. הם נחשבו למומחים כי אנשים לא יכלו להתמודד עם כמויות הידע והניסיון שהיה להם.

על מנת לתחזק עוד את התדמית והפאסון, הם נהגו לשחרר מדי פעם טיפת ידע, רצוי בלוויית כמה מילים מקצועיות, שגרמו למי שעומד מולם להעריך את הידע שלהם עוד יותר. מעגל הקסמים הזה עבד מצוין עבור עורכי דין, רופאים ומומחים בתחומים שונים.

פעם שימוש בז'רגון מקצועי היה מעלה את ערכך

זה קרה גם לחברות ומותגים. הם החזיקו את הקלפים כל כך קרוב לחזה, בחרו מה לומר ומה להסתיר (תראו מה קרה לפולקסווגן לפני כשנתיים).

הזמנים האלה חולפים מן העולם. ידע? הצחקתם את גוגל. לחיצת כפתור והספר  אצלכם בקינדל, המאמר על המסך וההרצאה של המומחה הכי גדול בתחום כבר מתחילה בלשונית היוטיוב שלכם. מילים מקצועיות? הצחקתם את הקוראים. אם הם לא יבינו מה שכתבתם או אמרתם, הם לא יהססו ויעברו מיד לבלוג המתחרה או לאיש המקצוע שלא נותן להם להרגיש שאין להם מושג על מה הוא מדבר.

הקוראים היום חכמים יותר. הם יודעים היכן למצוא את המידע שהם מחפשים, והסתתרות מאחורי סיסמאות, פרסומות ולוגואים כבר לא כל כך עובדת. הצרכנים רוצים לבחור בעצמם איזה מידע לצרוך ומתי, הם בוחרים בעצמם איזה מותג הם מעדיפים. הספר הנפלא LOVEMARKS הוכיח לי שגם המפרסמים מבינים שהכוח נמצא כבר בידיים שלנו, הצרכנים. והצרכנים רוצים לבחור בחברה שהם מאמינים בה.

עוברים משימוש בשפה "מקצועית" לשפה פשוטה ונגישה. השקיפות היא חלק מזה

כבר כתבתי לא מעט על השימוש בשפה פשוטה ונגישה, ולמה זה כל כך חשוב לעסקים. הפעם אני רוצה להתמקד דווקא בעידן השקיפות והיתרון למי שכותב בלוג ומחליט להעביר את הידע שלו הלאה בצורה כנה, אותנטית ומהימנה.

עידן השקיפות שצובר תאוצה, כבר לא נותן פתח למסתוריות. אם פעם חברות או עסקים (שלא לדבר על אנשי ציבור) יכלו לעשות המון דברים מאחורי הקלעים ולשמור על זה בסוד, הרי שהיום כבר אין דבר שחומק מהרדאר של המדיה. כל מה שאנחנו עושים מסומן, נשמר ונמדד.

היום כמעט כל מה שאנחנו עושים מתועד ונמדד

העניין הוא שאם כבר הכל גלוי וחשוף, למה לא להיות שם בעצמנו? למה שאנחנו לא נהיה אלה שנחליט מה יופיע שם? כך קורה בשנים האחרונות שיותר ויותר חברות מפרסמות באתרים שלהם את שכר המנהלים, את הדוחות הכספיים, את מאחורי הקלעים של הקמת מרכז חדש או קורס אינטרנטי ואת דרכי הפעולה שלהם. חברת WholeFoods  למשל מפרסמת את שכר העובדים. ולאחרונה גם אצלנו –  האתר הנהדר Askpavel החליט לפרסם פרוייקט שנתי ובו יחשוף את כל דרכי הפעולה שלו בקידום אתר לדוגמא.

בזאת הם מנטרלים לגמרי את הצורך ללכת ולחפש מידע אודותיהם. הוא פשוט נמצא אצלם. תוסיפו לזה את הנתון המדהים שיותר אנשים מאמינים לאתרים של מותגים מאשר לתקשורת. 78% מהצרכנים מאמינים שמותגים שיש להם בלוגים מעוניינים בבניית מערכת יחסים עם לקוחותיהם. בניית מערכת האמון הזו חשובה מספיק כדי שמעל ל 80% מהמותגים יחזיקו בבלוגים.

למה חשובה השקיפות?

למה שקיפות כל כך חשובה?

  • קודם כל – כי היא חשובה לצרכנים. 94% מהצרכנים מעידים על עצמם כי הם יעדיפו לרכוש מוצרים במותג שהם מגדירים כבעל שקיפות גבוהה (הנתון מכאן).
  • שקיפות היא אחד היסודות לבניית אמון. ואמון מביא לנאמנות צרכנים. האמון מאז ומתמיד היה חשוב ללקוחות, אבל היום בעידן המידע הזמין, הוא אפילו חשוב עוד יותר. 39% מהלקוחות יבחרו לעבור למותג מתחרה אם הוא מציע שקיפות, ו 56% מהלקוחות אומרים כי שקיפות מלאה של מותג תבטיח את נאמנותם לכל החיים. הנה המחקר.
  • השקיפות מצמצמת את הפער בין מה שהעסק אומר לבין מה שהוא עושה. כיום, 91% מהצרכנים מעידים כי הם בודקים האם המידע שנתן להם המותג נכון (בעיקר בתחום התזונה). אם המידע שהמותג מספק מהימן, הרי שהפער לא קיים.
  • צרכנים בעלי מודעות אקולוגית (הנקראים היום eco-customers) מעריכים במיוחד שקיפות של מותגים. ויותר ויותר צרכנים הופכים להיות כאלה. לצרכנים האלה יש נטייה להיות מאוד פעילים און ליין. אז כדי שהם לא יגידו עליכם משהו לא טוב, כדאי שתהיו גלויים. על צרכנים אקולוגיים וחשיבות השקיפות מולם, כאן.

אז מה כל זה אומר לנו? If you can't beat them – Join them.

אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול – המידע נמצא שם. ואם הוא לא יהיה אצלנו, הוא יימצא מהר מאוד אצל אחרים. לא רוצים שאחרים ידברו עליכם ויעבירו הלאה? תדאגו שהמידע על העסק שלכם יופיע אצלכם באתר/בלוג. אני לא בטוחה שלכולם מתאים לחשוף את הדוחות הכספיים שלהם, אבל יש בהחלט כמה דברים שיכולים להגביר את השקיפות שלכם, ובכך את האמון של הקוראים והלקוחות.

אז איך מייצרים שקיפות דרך הכתיבה?

איך יוצרים שקיפות בבלוג העסקי שלכם?

  • מחלקים את הידע שלכם בנדיבות ובצורה פשוטה ונגישה. ברגע שאתם מחלקים את הידע, אתם לא רק נתפסים כמומחים ונדיבים, אלא גם ככאלה שאין להם מה להסתיר. עוד סיבות למה לחלק ידע בנדיבות, כאן.
  • מספרים סיפורים – סיפורים כמו איך הקמתם את העסק, מה היה קשה בדרך, מה היה החלום שלכם, וכד', מעידים על אנושיות, יוצרים הזדהות אצל הקוראים והופכים אותם לסוג של שותפים במסע שלכם. לסיפורים יש יכולת מופלאה לחבר בין אנשים, והם גם זכירים פי כמה מאשר המספרים בדוחות הכספיים שלכם. עוד סיבות לספר סיפורים, כאן.
  • מודים בטעויות וכישלונות. זוכרים מה עשתה חברת "כרמל יבולים" עם תלונת הלקוחה שבין עלי החסה הסתתרה לה צפרדע? היא פשוט הודתה בטעות, הסבירה מדוע זה קרה, ודאגה לשחרר את האילנית, ועל הדרך עשתה לנו שיעור טבע קטן. יכול להיות שזה היה תרגיל יחצני מבריק, אבל הוא עבד.
  • מתחילים להתעניין ולא רק לעניין. אם חברות רוצות לפתח יחסי אמון, הרי שהן חייבות להבין שמערכת יחסים זה דבר דו צדדי. כשמתייחסים ללקוחות בצורה לא רק מכבדת, אלא גם כסוג של שותפים (ואם עוד לא הבנתם שלולא השותפים האלה, אין לעסק שלכם הצדקה, כדאי שתחשבו על זה, ומהר), מרוויחים את האמון שלהם. אין פלא שכל תחום ניהול הקהילות תופס תאוצה. כל מערכת היחסים הקלאסית של לקוח מול עסק מתחילה להשתנות.
  • מראים את האנשים שמאחורי העסק. כשאנחנו מראים את האנשים מאחורי הקלעים, אנחנו גם מחברים אנשים רגשית לעסק, גם נותנים במה לאחרים (פרגון הוא סוג של אבקת קסם בעיני), וגם מראים שאין לנו מה להסתיר, להפך.
  • כותבים בצורה אותנטית. כתיבה פשוטה ואותנטית היא בסיס לשקיפות. עסק יכול מצד אחד לפרסם את מאחורי הקלעים של הקמפיין שלו ומצד שני לכתוב "אנחנו" בזמן שכל העסק הוא איש אחד ויחיד. במיוחד היום, בעידן המידע הזמין והכל כך קל לגילוי, כנות ואותנטיות הן לא רק פריבילגיה, אלא סוג של דרישה. עוד על אותנטיות בכתיבה כאן.

 

עוד כמה דוגמאות לחברות שמאמינות בשקיפות, תוכלו למצוא כאן.

וחברות שבחרו להיות שקופות, וזה השתלם להן.

ואפילו מחקר על בניית אמון דרך שקיפות.

אז מה אתם אומרים? איך אתם מתייחסים לשקיפות? איפה עובר הגבול? ועד כמה זה חשוב בעיניכם? אשמח לשמוע.

זקוקים לסיוע בשדרוג התוכן שלכם? אני פה. 

עוד קצת באותו עניין

  • איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?
  • אותנטיות בכתיבהאותנטיות בכתיבה
  • על תחרות, הצלחה ושיתופי פעולהעל תחרות, הצלחה ושיתופי פעולה
  • הצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערךהצ'קליסט המלא לכתיבת פוסט בעל ערך
  • להוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכןלהוריד את הכתיבה און ליין לקרקע, או 10 הדיברות שלי לייצור תוכן
  • למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה, כלים לעסקים קטנים Tagged With: אותנטיות, בלוגים, כתיבה, שקיפות

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • איך למקסם את התוכן שלכם ל SEO
  • איך נשתמש במדיה החברתית בצורה בריאה וחכמה יותר?
  • קהילות בתחום הבְּרִיאוּת
  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • איך למקסם את התוכן שלכם ל SEO
  • איך נשתמש במדיה החברתית בצורה בריאה וחכמה יותר?
  • קהילות בתחום הבְּרִיאוּת
  • על שייכות והמדיה החברתית
  • התאמת תכנים לפלטפורמות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

הרצאה קצרה על קהילות מקצועיות (בדקה 44)

BLocal · © 2022 · Powered by Jetweb