אומרים לנו שיש שיווק אחר. וקוראים לו בלוג.

בלוג הוא שיווק אחר, שיווק אישי, בעל ערך. שווה להכיר.

אחד הדברים שבעלי עסקים מתמודדים איתו, פעמים רבות בקושי רב, הוא שיווק עצמי.

"איך אני יכול למכור את עצמי?"

"איך אפשר לספר על עצמי מבלי להישמע יהיר?"

"אני פשוט לא יכול לעשות את זה".

מוכר לכם? זה כמובן מחמיר אצל אמנים שמנסים לבנות עסק מהאמנות שלהם.

בתור מישהי שניסתה במשך כמה שנים למכור את מה שהיא הכי אוהבת לעשות (לשיר, למקרה שתהיתם), אני כל כך מבינה על מה אתם מדברים. לעמוד על הבמה מצד אחד, עם טונות של רגש ואהבה ויצר, ומצד שני לחשוב האם הצלחתי למלא את האולם ולא להפסיד כסף? זה פשוט לא הולך יחד. בשלב מסוים ויתרתי על הצד השיווקי והמסחרי והחלטתי להתמקד ברגש ובאמנות.

אבל זה לא חייב להיות כך.

לאחר שנחשפתי והתאהבתי בבלוגים, הבנתי שיש עוד דרכים לשווק, והן אפילו לא כואבות!

היום, כשאני מייעצת לבעלי עסקים על הקמת בלוג, ונתקלת בשאלות הכל כך מוכרות הללו, אני כבר יודעת מה לומר. כשאני מספרת להם על נפלאות הבלוג העסקי, אני רואה איך לאט לאט הם מתחילים לנשום ומבינים שיש דרך אחרת. בלוג הוא דרך שיווקית הרבה יותר נעימה, שלא כוללת את הצורך לצעוק (ואין דרך יפה לומר זאת, פרסום הוא הרבה פעמים סוג של צעקה) "אני אני" או "תקנו ממני".

למה בלוג הוא צורת שיווק מועדפת עד כדי כך שחברות, גדולות כקטנות, מאמצות אותו לחיקן בשנים האחרונות? מעבר לעובדה ששיווק באמצעות תוכן פשוט עובד, הן מבינות שבלוג טוב הוא בלוג שנותן ערך לקוראים שלו, מתחשב בהם, מבין אותם ודואג להם. כלומר העסק, כפי שבא לידי ביטוי בבלוג, עסוק בלקוחות (פוטנציאליים או קיימים) ולא בעצמו.

ולמה מדובר בשיווק קצת אחר?

  • השלב הראשון בתהליך שיווק או מכירות הוא שלב של היכרות. אם בשלב הזה תתנו ללקוח תחושה שאתם מקשיבים לו, הוא ירגיש טוב! פוסט בבלוג שלכם שעוסק בלקוח ולא בכם ייתן לו בדיוק את התחושה הזו – שאתם שם עבורו, גם אם באופן וירטואלי.
  • בינינו, כולנו אוהבים שמדברים עלינו. לכן, אם בבלוג שלכם תדברו על הלקוחות, תעצימו אותם דרך ידע או ערך אחר שאתם נותנים להם, הם ירצו לקרוא.
  • שיווק דרך תוכן מוריד את האגו שלנו לרמה נורמלית. אנחנו לא מתעסקים בנו, אלא בלקוחות. כדי לתת להם ערך אנחנו צריכים להכיר אותם, להבין אותם, לאהוב אותם, לרצות לפתור להם בעיות, ולתת להם עוד ועוד ערך. אנחנו בונים עם הלקוחות מערכת יחסים שמבוססת על כבוד הדדי ולא רק על הרצון למכור ולמכור.
  • מדובר בשיווק שיש בו רגש! אם הלקוחות קראו בבלוג שלנו משהו שדיבר אליהם, ריגש אותם, הצחיק או נתן להם ידע – בינגו! יצרנו קשר רגשי בין הלקוח והעסק או המותג שלנו. התדמית שלנו כבר נראית אחרת בעיניהם, לא?
  • אני אוהבת לחשוב על בלוג כנוכחות, הוויה. אנו מייצרים תוכן בעל ערך ללקוחות פוטנציאלים וקיימים, שנמצא כל הזמן בבלוג. ברגע שפוסט עלה לבלוג, אני רואה את זה כ Being ולא כ Doing. כל פוסט כזה למעשה מעשיר את ההוויה של העסק.
  • הקוראים מגיעים לידע שהנחתם בבלוג, בזמן הנכון להם ולא בזמן הנכון לכם. יש בזה עדינות מסוימת. אתם לא מייצרים פרסומת שפוגשת את הלקוחות בזמן לא תמיד נוח (מה שפעמים רבות נתפס אצל צרכנים כאגרסיבי), אלא כשהם מחפשים ידע וכשיש להם זמן להקדיש לכך (שלב הלמידה של לקוחות).
  • אנחנו מייצרים לעצמנו מאגר של ידע. כך בונים סביבנו מומחיות ומיתוג. קורא שנחשף לפוסט שמצא חן בעיניו, יכול להעמיק בעוד נושאים, אם וכאשר מתאים לו. כך הוא מבין כמה ידע יש לנו (זו גם הסיבה שהמלצתי לכם לתת ידע), ואם הוא יחליט לרכוש מאיתנו שירות או מוצר, זה יהיה חלק מהשיקולים.

אז אם הבנתם שהעסק שלכם עוסק בלקוחות ולא בכם, זה הזמן להתחיל לכתוב ולתת להם ערך גם בעולם הוירטואלי. מתחילים?

זקוקים לעזרה כדי להתחיל לשווק קצת אחרת? אני פה לסייע לכם. צרו קשר ונקבע.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)