דווקא עכשיו – בלוגינג עסקי

החשיפה בפייסבוק צונחת, וזו רק עוד אחת מהסיבות להשקיע בבלוג עסקי. מה עוד? כנסו.

זמן הקשב מתקצר מרגע לרגע, הקוראים נעשים חסרי סבלנות, אנחנו מוצפים בעודפים של מידע ובעיקר – למי יש היום סבלנות לקרוא בכלל?

כל מה שכתבתי כאן נכון, ולא מעט אנשים שאני מדברת או מייעצת להם על בלוגים מביעים את החששות האלו בפני.

אבל יש גם צד שני, ואולי שווה להשקיע בו מחשבה נוספת:

  1. הפוסטים הנקראים ביותר בשנת 2016 היו בני 1054 מילים (בשנת 2015 המספר עמד על 887 מילים). אתם בטוחים שזה נכון שאנשים כבר לא קוראים? הטענה העיקרית היא שאנשים קוראים כאשר מדובר בתוכן בעל ערך. זאת אומרת שאנחנו צריכים להתאמץ יותר ולתת יותר. זו אולי הסיבה שפוסטים ארוכים יותר מצליחים – יש בהם יותר ערך. לפי מחקר שבוצע ע"י convertkit – לבלוגרים מקצועיים יש סיכוי גבוה ב 70% לכתוב פוסטים של 1000 מילים ומעלה. משנה לשנה, הבלוגרים משקיעים יותר זמן בכתיבת תוכן איכותי בבלוגים שלהם. ואם הם משקיעים יותר, כנראה הם מבינים כמה שווה ההשקעה שלהם. עוד על המגמות בבלוגים עסקיים, כאן.
  2. הנראות והחשיפה בפייסבוק יורדת ויורדת. לצערנו, נראות התוכן שלנו על גבי הפלטפורמה הזו תלוי באלגוריתמים האחרונים של פייסבוק. וזה כמובן נכון לכל רשת חברתית שהיא. זה לא אומר שכל מאמצי השיווק בפייסבוק לא שווים, אבל האם באמת אנחנו רוצים להשקיע את מירב מאמצי השיווק ואת התכנים האיכותיים שלנו שם? הבלוג שלנו הוא נכס ששייך לנו, כמו גם התכנים שבו. ואף צוקרברג לא יחליט עלינו כמה חשיפה הם יקבלו.
  3. דווקא מתוך הרדידות שקיימת, בה הכל קצר ולעניין, קל לראות זאת – אנשים שמחפשים עומק, שקט ומומחיות ימצאו אותו פעמים רבות מחוץ למדיות החברתיות. לא רק שהפלטפורמה של בלוג מתאימה לתוכן יותר מקיף, יותר עמוק, אלא היא גם מאפשרת את השקט של לקרוא או להתעמק – היא לא מלאת הסחות דעת כמו הרשתות החברתיות ששולחות אותנו ממקום למקום במהירות בזק.
  4. נדמה לי שעולם הפרסום עובר מהפיכה שקטה. לאנשים נמאס מהפרסומות הגלויות והסמויות בכל מקום – בפייסבוק, ברחוב, בטלוויזיה, ואפילו ביוטיוב. גם התוכן הממומן התחיל לצאת מכל החורים. אנחנו משוועים לקצת שקט! מתחשק לנו לקרוא בלי הסחות דעת של פופאפים, לשמוע מוזיקה ללא פרסומת לחיתולים וכמובן מבלי ליפול למלכודות הרגש של הפרסום שלוחץ על כל המקומות הנכונים. ואם כבר פרסום, אגב, מסתבר שרוב האנשים מעדיפים לקרוא תוכן באתרים של מותגים, למרות שברור מלכתחילה שהוא שיווקי ויש לו מטרה. לפחות זה ברור ונקי. הבלוג שלנו, סוג של שיווק אלגנטי, הוא משהו מאוד שונה מהאגרסיביות והלחיצה על הרגש הקיימים. למה מדובר בשיווק אלגנטי? כי הוא מראה לעולם מה יש לנו להציע בלי לומר "אני אני" ומבלי למכור כל הזמן. עוד על צורת השיווק הזו, האהובה עלי מאוד, כאן.
  5. הבלוג הוא נכס דיגיטלי יקר. כל מה שנשים בו, שייך לנו (מבחינה חוקית, אנחנו מוגנים ע"י זכויות יוצרים ברגע שהתוכן שיצרנו נמצא תחת הדומיין שלנו), ממתג אותנו ומקרב לקוחות פוטנציאליים וקיימים. אם כבר אנחנו מייצרים חומרים של מיתוג ומומחיות, הרי זה טבעי שהם יהיו ברשותינו, לכל שימוש בעתיד.
  6. הבלוג הוא השגריר שלנו באון ליין. כשאנשים נתקלים בתוכן שיש בו, הם לומדים עלינו. אם פעם בעלי עסקים נאלצו לחשוף את עצמם דרך פליירים, ירידים או היכרות פנים אל פנים (מה שעדיין עובד, אגב), היום יש להם דרך נוספת – דרך הבלוג/אתר שלהם. כשאנשים מחפשים שירותים ומוצרים און ליין (וכולנו מחפשים און ליין), הם רוצים גם להכיר את בעל העסק ממנו ירכשו. הבלוג שלנו משמש פגישה ראשונית כזו עם בעל העסק, עם הידע והמומחיות שלו, עם הנדיבות ועם היכולת שלו לחלוק את הידע ולהעבירו הלאה.
  7. בלוג משמש כאמצעי לתיעוד המסע שלנו. לפעמים אנחנו שוכחים איך הגיע אלינו כל הידע שצברנו. איפה היינו לפני שנים ומה קרה אז. הבלוג שלנו הוא סוג של הוכחה של הדרך שלנו, העסקית והאישית, ולכן, כשהוא נעשה באופן אותנטי, הוא הופך להיות אנושי ומקרב. הרי בסופו של דבר, כולנו רוצים לעשות עסקים עם אנשים. אנשים שהיו במצבינו פעם, או יודעים דבר או שניים על דרך ותהליך. אנשים אמפטיים שלא מתביישים להודות ולהראות שהם מתפתחים וגדלים מיום ליום, אבל הם התחילו מנקודה אחת קטנה של חלום.
  8. וכמובן מילת הקסם הטרנדית – שיווק באמצעות תוכן. בלוג הוא הדרך הכי נוחה ונכונה לעשות שיווק באמצעות תוכן – בנכס משלך, במדיה נקיה ולא עמוסת פרסומות, וכזו שמאפשרת ומעודדת עומק ומומחיות. עוד על מהו שיווק באמצעות תוכן, כאן.

ובכן, הרעיון הוא לא רק לייצר תוכן בבלוג שלכם, אלא לייצר תוכן איכותי. תוכן שנותן ערך לקוראים, מקרב אותם רגשית לעסק וממתג אתכם, בעלי העסק כמומחים בתחום. רוצים ללמוד איך? בואו לכאן.

השלב הבא הוא ללמוד איך למנף את התוכן האיכותי שיש לכם בבלוג, לשיווק בפלטפורמות נוספות. יש מצב שאכתוב גם על זה פוסט בקרוב 😊

אשמח לשמוע מה דעתכם, ועל אילו נושאים נוספים תרצו שארחיב?

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)