חיפוש

למה לדבר על מיתוג?

אולי במקום המילה "מיתוג" נחשוב על אותנטיות, הוויה, אחריות, רגש?

מיתוג. עוד אחת מהמילים שמצליחות להוציא אותי משיווי משקל. אבל אם הצלחתי להמיר את המילה שיווק במערכת יחסים, אני חושבת שאני יכולה לנסות להמיר את המילה מיתוג במילה אותנטיות.

נשמע מוזר? או שאתם כבר מבינים על מה אני מדברת?

אנסה להסביר.

כשמדברים על עסק קטן, שבו פעמים רבות בעל העסק הוא מהות העסק עצמו, המיתוג הוא בעצם מי שאנחנו.

אתחיל מהסוף, בדוגמאות. דמיינו לעצמכם שבבוקר, כשאתם מביאים את הילדה לגן, אתם נתקלים באמא שלבושה כל כך יפה, נינוחה, משדרת בטחון. נניח שתגלו בהמשך השנה כי היא סטייליסטית? לא תתפלאו, נכון? אבל אם הייתם רואים אותה בטרנינג מהוה, שיער סתור ומראה עייף – מה הייתם חושבים אז? האם הייתם ממהרים להשתמש בשירותיה לקראת ראיון העבודה הבא שלכם?

הבחור שפגשתם בנטוורקינג האחרון הוא מטפל. הידיים הם כלי העבודה שלו. כמובן שמיד הבטתם על הידיים שלו. והן, איך לומר זאת בעדינות? לא שיא האסתטיקה בעולם. האם תלכו לטיפול אצלו? כנראה שלא.

דמיינו לעצמכם שהייתם מכירים בלוגרית שכל היום חופרת לכם על עסקים קטנים ומקומיים (עוד דוגמא מופרכת, אני יודעת), אבל הייתם מגלים שפעמיים בשבוע היא מבלה בשופינג בקניון זה או אחר ושכל הארון שלה נרכש ב H&M? מה הייתם חושבים עליה? האם הייתם ממשיכים להאמין לה שאפשר לעודד כלכלה מקומית?

טוב, נדמה לי שהבנתם לאן אני חותרת.

יש כל מיני מילים לתאר את האותנטיות הזו: אני מאוד אוהבת את הביטוי walk the talk (כלומר לעשות מעשים שהם בהלימה עם הדיבורים). משהו בפשטות שלו מדבר אלי הרבה יותר מאשר המילה מיתוג. אולי כי הוא מדבר על הוויה.

ברגע שאנחנו מבינים עד כמה הבחירות והעשייה משפיעים עלינו, מהחוץ לפנים ומהפנים לחוץ, אנחנו לא באמת צריכים לעבוד על מיתוג. זו למעשה אותנטיות, וזה מיד עושה את ההבדל. זה כל כך קל ופשוט! אין צורך להתאמץ "לשדר" תדמית זו או אחרת, לחשוב כל הזמן על איך אני נתפס, אלא פשוט להיות שם. ולמה זה עובד כל כך טוב? כי אנשים יודעים לזהות זיוף מקילומטרים! אז למה שלא פשוט נהיה אנחנו??

זה קרה לי בהדרגה, בעקבות הכתיבה בבלוג המקומי שלי, אבל הבנתי שאני פשוט עושה מה שאני מדברת עליו בבלוג, צעד אחר צעד. הגעתי לאותנטיות הזו בהדרגה, אבל היום היא חלק ממני. חנויות קטנות, עסקים קטנים, אנשים שמגשימים חלומות. אני מרגישה שאני לא רק מדברת על זה כל הזמן, אלא גם עושה, וזה מרגיש לי הכי נכון שיש, הכי אותנטי.

כדי לסכם, במקום לדבר על מיתוג, אני מעדיפה לדבר על אותנטיות, הוויה, נוכחות ולקיחת אחריות על הערכים שהעסק שלנו מנסה להביא לעולם. ופשוט להיות שם, איתם, גם בחיים הפרטיים שלנו. כי זה עובר הלאה.

אז איך האותנטיות שלכם משתלבת עם העסק? האם אתם מסכימים איתי שזה חלק חשוב במיתוג שלכם? והאם זה קשה לכם?

ואסיים בציטוט אהוב מפי אוסקר ווילד: “Be yourself; everyone else is already taken.”

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)