מהי האישיות של הבלוג שלך?

לא רק לנו. לכל עסק יש אישיות. וגם לכל בלוג. כבר מצאת את שלך?

בלוג הוא אולי המדיה הדיגיטלית הכי אישית שיש, ולכן זה לא מפתיע שלכל בלוג יש אישיות משלו, בין אם הוא עסקי, חברתי או אישי. האם הבלוג שלנו מורד ומנפץ מוסכמות? האם הוא משמש כמנטור? האם הוא החבר הטוב שתמיד נמצא שם עבור הקוראים?

האישיות של הבלוג שלנו מתבטאת במראה ובעיצוב שלו, במסרים שהוא מעביר, בתוכן, וכמובן במי שקורא אותו.

למה חשוב לנו להבין מהי האישיות של הבלוג שלנו?

לכל בלוג יש שפה משלו, בה הוא "מדבר" עם הקוראים שלו. השפה הזו נוצרת בנקודת המפגש של מה שיש לבלוג "לתת" ומה שהקוראים רוצים לקבל. על מנת להבין מהי השפה של הבלוג שלנו, אנחנו צריכים לעשות עבודה פנימית ועבודה חיצונית.

העבודה החיצונית היא הבנת קהל היעד, הקוראים. מה מעניין אותם, מי הם, מהן הבעיות שלהם, הפחדים, האהבות. איך להבין מי קורא אותנו? בואו לכאן ולכאן ללמוד עוד.

העבודה הפנימית היא סיעור מוחות להבנת מה יש בנו. מהי הצעת הערך שלנו, מה יש לנו לתת, מה מעניין אותנו. מהן התשוקות שלנו וכד'. הנה עוד קצת על העבודה הזו.

מהעבודה המשולבת הזו נולדת שפה. אבל על מנת לדייק את השפה הזו, מומלץ גם להבין מי הבלוג שלנו. האם הוא משוחח עם הקוראים בצורה של אוטוריטה? בצורה חברית? כמנטור? כיועץ? כמאהב?

כתיבה מדויקת, היא כתיבה שמגיעה מהמקומות הנכונים ונוגעת במקומות הנכונים. לאו דווקא כתיבה שמדברת ל"כולם", אלא כתיבה שמבוססת על הבנה של מערכת היחסים בינינו לבין הקוראים. כדי להבין מהי מערכת היחסים הזו, כדאי שנבין מי אנחנו.

אם הקוראים יבינו שהאישיות של הבלוג שלנו מתאימה למה שהם רוצים להיות, לקבל, לשמוע ולראות, הם ימשיכו לקרוא אותנו!

 איך נדע מהי האישיות של הבלוג?

נחקור! נשאל שאלות, נחשוב, נתהה. בינינו, העבודה הזו היא אינסופית ומרתקת.

הנה שאלות לדוגמא (לא לשכוח שמדובר בבלוג, ולאו דווקא בך אישית)

  • מהי תפיסת העולם שלנו, דרך הבלוג?
  • מה חשוב לנו להעביר דרך הכתיבה?
  • מהן התשוקות שלנו? איך הן באות לידי ביטוי בבלוג?
  • מהם הפחדים?
  • מה מפעיל אותנו?
  • מה נרצה להשיג באמצעות הבלוג?
  • אילו תגובות נרצה לעורר אצל הקוראים?
  • ועוד.

אפשר גם להיעזר ב"טיפוסי אישיות". אני קוראת ספר המחלק מותגים לטיפוסי אישיות, בהתבסס על טיפוסי האישיות של יונג*. אפשר להיעזר גם בתורות כמו האניאגרם, התדר האנושי, ספרים כמו "גלה את חוזקותיך", או כל שיטה שאתם מכירים להבנת האני או המיתוג שלנו.

יש ברשת המון מבחני אישיות, ואפשר להיעזר בהם (רק קחו בחשבון שהם עדיין רק מבחני רשת) אל תשכחו להתחבר רגשית לאישיות של הבלוג. אם האישיות שיצאה לכם לא מדברת אליכם, המשיכו הלאה, וחפשו עוד. הנה דוגמא למבחן אחד.

שימו לב – יכול להיות שהבלוג שלכם מורכב משילוב של כמה טיפוסים.

בבלוג המקומי שלי, למשל, הבנתי שהאישיות העיקרית היא של "התם". זה שרואה את הטוב בכולם, שמעביר את זה הלאה, האופטימיסט הנצחי, שמאמין שאפשר ליצור עולם טוב יותר. הנה הפוסט הראשון שכתבתי אחרי שהבנתי את זה.

ומה עושים עם זה?

קודם כל – נושמים את זה פנימה. בעיני יש משהו משחרר ומרגיע בכל פעם שאנחנו מבינים עוד משהו על עצמינו.

ואז בונים את הבלוג, את התוכן, העיצוב, השפה – עפ"י אותה אישיות. אם הבלוג כבר קיים – פשוט תתחילו לדייק אותו יותר ויותר.

אם גיליתם, למשל, שאתם סוג של מורים, או מנטורים, לא תדברו עם הקוראים שלכם באותה השפה כמו "מאהבים".

אם אתם מנטורים, תדברו כדי להפעיל, לעודד, להראות לקורא שהוא יכול. תתנו לו השראה, תספרו לו סיפורים שיתנו לו מוטיבציה. אם אתם סוג של "מאהבים" – תדברו אליו בלחישה, באינטימיות, תמיד בגוף ראשון, ותשתמשו בהרבה פעלים.

ויש כמובן עוד המון אפשרויות. אז לכו תגלו מי אתם! ואל תשכחו לחזור ולספר לי…

* The Power of Personality for Your Small Business: How to use personality to capture the attention, hearts and wallets of customers – Jessica Drury

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)