חיפוש

מה מצפה לנו בעולם התוכן?

לאן הולך התוכן בקרוב? ואיך אנחנו, המשווקים, יכולים לקדם אותו?

בתחילת 2018 יצאתי לבדוק מה מצפה לנו בתחום השיווק האהוב עלי – שיווק באמצעות תוכן. רוב המגמות שימחו אותי – הן העידו על רצינות ועל התפתחות שיטת השיווק הזו אפילו עוד יותר.

לא סתם אני כל כך מחבבת את השיטה הזו – היא גורמת לי לשווק פחות! הרעיון הוא כזה: אני מייצרת תוכן בתחום המומחיות שלי, אנשים נתקלים בו (אני עוזרת להם להיתקל בו כמובן, ע"י הפצת התכנים), לומדים ממני, ואם הם זקוקים להמשך ליווי או ידע, הם פונים אלי. כשהם עושים זאת, כבר יש להם מושג מי אני, מה יש לי להציע ואיך אני יכולה לסייע להם, ולכן כל שלב השיווק והמכירה מתקצר פלאים.

התוכן שלכם יכול לקרב את הלקוחות ולגרום להם לרצות לפנות אליכם. זו השיטה המושלמת למי שלא אוהב לשווק ולמכור. תוכלו לקרוא עוד קצת על שיווק באמצעות תוכן, כאן.

לשמחתי, התחזיות מראות ששיטת השיווק באמצעות תוכן רק תתחזק בהמשך.

המגמות בשיווק באמצעות תוכן שמות את התחום במקום עוד יותר רציני. כבוד!

יצאתי לבדוק מה מביאה איתה שנת 2019 בכל הקשור לשיטה החביבה הזו, ולמה כדאי לשים לב:

  • תכנית מסודרת – או אסטרטגיה. אני אוהבת את הטרנד הזה ששם את כל הגישה הזו במקום הראוי לה – רציני, מתוכנן ומוקפד. אסטרטגיה טובה ותכנית ליישומה מקדמות את ייצור התוכן שלב אחד קדימה – לעבר השגת מטרות, מדידת הצלחה, שילוב עם התכנית העסקית ועוד. עוד על בניית אסטרטגיית תוכן, כאן.
  • שיווק באמצעות מיקרו משפיענים – הסלב אאוט, והמיקרו משפיענים – אין. לא מפתיע. המשפיענים עובדים כל כך קשה כדי לייצר תוכן מוקפד לקהל אוהדים ספציפי, וכשהם ממליצים או משתפים פעולה עם גופים, הקהל שלהם תופס את התוכן ככזה שעבר בחירה מושכלת ומתאים להם. המשפיענים, שיצרו אמינות באמצעות התכנים הקודמים שלהם, יכולים להרשות לעצמם גם מפעם לפעם לקדם מוצר או שירות בתשלום. עוד על השפעה ברשת ואיך באמת זה עובד, כאן.
  • התאמת התוכן לחיפוש קולי – כי אם אי אפשר לעצור את הקדמה, כדאי שנצטרף אליה, לא? יותר ויותר אנשים מחפשים היום תוכן באמצעות שירותים קוליים. אם סירי ואלקסה יכולות לעזור לאנשים למצוא תכנים מדויקים, כדאי ללמוד איך לכוון את התוכן שיתאים להן. בין השאר, החיפוש הקולי ארוך יותר ומשתמש בשפה יותר מדוברת וחופשית. כדאי לבצע מחקר מילות מפתח בהתאמה לחיפוש קולי. עוד על השפעת החיפוש הקולי על קידום וחיפוש בגוגל, כאן.
  • סטוריטלינג, ובעיקר כזה שמבוסס על דאטה – מאז ומתמיד הסיפורים כיכבו בתחום התוכן – הם מרגשים יותר, זכירים יותר ומניעים יותר לפעולה. יותר ויותר מותגים ועסקים הבינו שסיפור טוב יכול לחולל נפלאות. הסיפורים יכולים לקרב קהל אדיש יחסית ולחבר רגשית לאנשים האמיתיים שנמצאים מאחורי העסק. והחוכמה האמיתית היא לקחת נתונים ודאטה, שכל כך קל לאסוף אותם היום, ולהפוך אותם למשהו שיש בו רגש ונשמה. עוד על סטוריטלינג ככלי מיתוגי, כאן.
יותר ויותר אנשים צורכים תכנים דרך וידאו. אי אפשר להתעלם מהמגמה הזו, אם כי לפעמים הייתי שמחה.
  • וידאו, ובעיקר קצר – אני כנראה אחת מאחרונות הדינוזאורים, כי אני עדיין מעדיפה פי כמה את המילה הכתובה, זו שמאפשרת לי לנשום, לדמיין, לבחור את הקצב המתאים לי – על פני וידאו שבו אני פסיבית יותר. למרות המגמה הגוברת לצרוך וידאו, ולקצר אותו אפילו עוד יותר (השבוע שמעתי אנשים מתלוננים על כך ש 15 שניות הסטורי אורוכות להם מדי), לא הייתי מוותרת על תוכן טקסטואלי, ולו לטובת חובבי השקט כמוני. עם זאת, בדומה לחיפוש הקולי – אם נרצה שיותר אנשים יצרכו את התכנים שלנו, כדאי ללמוד איך להנגיש אותם גם בצורה ויזואלית, דרך וידאו, ובמסרים קצרים ונגישים.
  • תוכן יותר נגיש, שקוף ואותנטי – בכל פעם שמדברים על שקיפות, אותנטיות ונגישות, החיוך שלי מתרחב בעוד ננומילימטר. לייצר תוכן אותנטי, שמתקרב אל הקהל (כלומר מנגיש לו ידע או נושא), ושקוף – פירושו במילים אחרות To Walk The Talk.  כשאנחנו מייצרים תוכן כזה, אנחנו אומרים לקוראים שלנו שמה שהם רואים, זה מה שיש, ואנחנו בעצם פותחים את הלב לקראתם. בעלי עסקים שמצליחים לעשות זאת הם בדיוק בעלי העסקים שנרצה לעשות איתם עסקים – פתוחים, שאינם מסתירים דבר על ההתנהלות שלהם, שיש להם מה לתת. עוד על שקיפות בתוכן כאן. וכמה טיפים לכתיבה אותנטית, כאן.
  • יותר מעורבות של הצרכנים בתוכן – הצרכנים של היום הם לא הצרכנים של פעם. הם רוצים לקחת חלק פעיל בתוכן! מאז ומתמיד התוכן הכי מעניין עבורינו הוא תוכן שמדבר עלינו. אנשים אוהבים להתעסק בעצמם. בנוסף, כשאנשים מעורבים יותר בתוכן הם לא פסיביים. מה הפלא שסקרים, משחקים והפעלות פורחים להם ברחבי הרשת. שימו לב לטרנד המדליק של גיימיפיקציה – אפילו בתיאורי משרה כבר משתמשים בו, וזה מדליק! הנה דוגמא – משחק שידגים לכם אם אתם מתאימים להצטרף לשירות הביון הבריטי. אני אגב נכשלתי.
ושוב הסיפורים מככבים בתוכן – קצרים, אנושיים, מחברים.
  • מיקרו רגעים שהופכים למיקרו סיפורים. זמן הקשב מתקצר מרגע לרגע (לאן עוד יש לו להתקצר, אני תוהה), התוכן מקבל טוויסטים קלילים (לדוגמא הסטורי באינסטגרם), וצרכני התוכן מחפשים להתחבר רגשית ולא לקבל מוצר מצוחצח ועשוי למשעי. כך קורה שרגעים יומיומיים קטנטנים, שמעידים לא מעט על התרבות ומה שבאמת קורה בעסק, וכוללים אנשים וסיטואציות אותנטיות, מקבלים במה. ואם דיברנו על זמן הקשב – צרכני התוכן זקוקים לתשובה מיידית לשאלות שלהם – עכשיו וכמה שיותר מהר, ופיסות תוכן קטנטנות יכולות לספק לקוראים בדיוק את מה שכרגע הם רוצים או צריכים, כשהמטרה היא שדרך התוכן הקליל הזה, הם יכירו אותנו ויחזרו לעוד תכנים בהמשך. הטרנד הזה מחבר חזק את האינסטגרם והסטוריס, את הדרישה לאותנטיות, שקיפות ואנושיות, וידאו וכמובן סטוריטלינג.

אני חשבתי שחלק מהמגמות יצביעו על כך שהתוכן עובר קצת לתוך קבוצות וקהילות, אבל מי יודע? אולי זה רק אצלנו – ארץ קטנטנה וקבוצות פייסבוק בה לרוב…

רוצים ללמוד עוד קצת על המגמות של התוכן בשנת 2019?

סקר מעניין בקרב 400 משווקים באמצעות תוכן, מגלה שיש הרבה חשיבות לדאטה, קצת פחות ליצירתיות, האסטרטגיה שולטת והוידאו הקצר מככב. לתוצאות, כאן.

והנה התחזיות של המומחים בעולם, לשנת 2019. ועוד על הטרנדים של 2019, כאן.

צריכים עזרה עם התאמת התכנים שלכם למגמות החדשות? אשמח לעזור לכם. צרו קשר ונדבר על זה 🙂

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)