חיפוש

פתיחת דף פייסבוק לעסק קטן

כמה טיפים לפתיחת דף פייסבוק לעסק קטן

אני יודעת שעסקים קטנים רבים נרתעים מהקמת דף פייסבוק לעסק שלהם. אני נתקלת בהם כמעט כל יום.

אנחנו רוצים שקט במערכת, רוצים לנהל את העסק באמת ולא את הנלווה לו, רוצים לשווק כמו פעם. אבל לצערינו, הלקוחות לא מתנהגים כמו פעם.

מתי בפעם האחרונה חיפשתם עסק בדפי זהב (ולא האינטרנטי)? מתי ירדתם קומה כדי לשאול את השכן על המכולת החדשה שנפתחה בשכונה? הרי גם אתם, כשאתם מחפשים מוצרים או שירותים, פונים לאינטרנט לעזרה. ולכן, אם אתם רוצים שימצאו את העסק שלכם, אתם צריכים להיות שם.

כבר כתבתי למה עסק קטן צריך נוכחות דיגיטלית.  בפוסט הזה אתמקד בנוכחות בפייסבוק.

אז למה לי לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

  1. אנשים מחפשים שירותים ועסקים גם בפייסבוק (ממילא אנחנו שם כל הזמן).
  2. פייסבוק מנסה לעודד עסקים להשתמש בשירותיה, ולכן מפתחת כל הזמן שירותים לעסקים.
  3. עפ"י חוקי פייסבוק, זה לא חוקי לבצע פעילות עסקית דרך החשבון האישי.
  4. כי בדף העסקי יש הרבה יותר אפשרויות (אין הגבלה על כמות אוהדים, ניתן להוסיף אפליקציות, קישורים לאתר ועוד).
  5. כי זה מעיד על רצינות.
  6. כי פייסבוק מספק לנו המון מידע על הגולשים, הקוראים, האוהדים של הדף העסקי. מדובר בפידבק חשוב (ואפילו בחינם).
  7. בגלל הפרסום הממומן, שלמעשה נותן לך לקדם את העסק שלך בסכומים לא גבוהים.
  8. דרך דף הפייסבוק אנחנו יכולים להתחיל לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות. מערכת יחסים הבנויה על הכרות, שקיפות, אמון (אנשים רוצים לקנות ממי שהם סומכים עליו). ברגע שמערכת היחסים הזו בנויה, אפשר גם להציע להם שירותים ומוצרים שלנו.
  9. כי כולם שם (למען הדיוק – 13% מכל אוכלוסיית העולם נמצאים שם. בעיקר גילאי 35 ומעלה)!

האם דף עסקי בפייסבוק מתאים לעסק שלי?

  1. מי הקהל שלך? האם הוא נמצא בפייסבוק? מבחינת גילאים, תחומי עניין וכד'. דיוק הקהל גם מבהיר לנו למי אנחנו כותבים, למי מבקשים לתת ערך (למשל – אם הקהל מקצועי לגמרי, אולי כדאי להעדיף נוכחות בלינקדאין? אם מדובר באוכלוסייה צעירה – אולי אינסטגרם?). אם הקהל שלך מתאים לפייסבוק, כדאי שתהיה שם.
  2. מהם המטרות שלך? האם הן מתאימות לפייסבוק? כשהמטרות שלנו ברורות, ניהול הדף שלנו יתבצע בצורה אחרת.

איך בדיוק זה עובד?

פייסבוק מתנהל כמו מסיבה גדולה ופרועה עם המון, אבל המון, אנשים. והמון אנשים משמעותם – המון גירויים, המון מידע. לכן עם הזמן, פייסבוק "נאלץ" לברור עבורינו מהם התכנים שנראה ומהם אלו שפחות. איך הוא עושה זאת? ע"י למידה של התכנים שמעניינים אותנו – למה הגבנו, מה אהבנו, איפה נעצרנו ואחרי מי אנחנו עוקבים באופן קבוע.

מה זה אומר לגבי דפים בפייסבוק? שגם אותם ואת התכנים שבהם לא תמיד רואים. למעשה, כשאנחנו מפרסמים סטטוס, תמונה או לינק בדף שלנו, רק כ 16% מהאנשים שעוקבים אחר הדף שלנו, יראו אותו.

בהצלחה!

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)