BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / בלוגינג עסקי / 10 דברים שלמדתי מסדנת קופירייטינג בריטית

10 דברים שלמדתי מסדנת קופירייטינג בריטית

9 בנובמבר 2016 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

אין ספק שהמבטא הבריטי גורם לכל קופירייטינג לזרוח! מצידי, הם יכולים למכור לי מזרן אורתופדי בצבע ורוד זוהר, בעל יכולות להעלאת התדר האנרגטי וקפיצים קינטיים מתכווננים. כל עוד זה נעשה ע"י בריטי בחליפה וזרזיפי גשם מעליו, אני קונה!

לפני חודש נסעתי ללונדון בתירוץ הדי עלוב (אפילו את עצמי לא שכנעתי) להשתתף בסדנת קופירייטינג. לונדון הייתה כל כך טובה אלי! מה שהפתיע אותי שהסדנא הייתה גם היא מעולה ובאמת למדתי ממנה לא מעט.

את הסדנא העבירה בחורה מדליקה שמנהלת חברת קופירייטינג כבר כ 15 שנים. שתינו הרבה תה, אכלנו ביסקוויטים ולמדנו על מה נדרש מקופי טוב.

בחלק אחד של הסדנא, ישבנו לנו, כמה בריטים ואני, וניסינו לשפץ קופירייטינג עבש של עסק קטן בכל מדיה אפשרית – אתר, בלוג, אימייל, מדיה חברתית. הם הביאו איתם אנגלית מושחזת והומור בלתי מתפשר. אני ניסיתי לתרום את חלקי בהבאת הרגש והנימה האישית. אני חושבת שבסופו של דבר הצלחנו לייצר איזה מיקס מדליק של קופירייטינג בעל הומור רגשי.

קופירייטינג כהלכה
במהלך שיטוטיי בלונדון נתקלתי בקופי המצוין הזה

 

אז הנה, על קצה המזלג, הדברים שהצלחתי להפנים מסדנא בת יום אחד בלוויית קופירייטרים צעירים עם מבטא בריטי הורס:

  1. קודם כל כדאי שנבין מי אנחנו. יש כאלה שיקראו לזה מיתוג. אני קוראת לזה אותנטיות, או האישיות של העסק/הבלוג שלנו. כל מקום בו אנחנו משתמשים בקופירייטינג, אמור להיות עקבי למיתוג ולאישיות שלנו. אם אנחנו ממתגים את עצמינו כירוקים, למשל, קופי שידבר על כמות קניות בלתי הגיונית שערכנו, בלוויית שקיות פלסטיק, קצת יפספס את המטרה וישפיע לרעה על התדמית שלנו.
  2. מטרה אינה מילה גסה. מותר ואף רצוי להציב מטרה לקופי שלנו. מה אני רוצה שהקורא יעשה? האם אני רוצה שילחץ על הלינק? יעבור לשלב הבא? ירים טלפון? קופי טוב מתחיל במטרה מדויקת. מודה, זה קצת הלחיץ אותי. מסתבר שצריך לחשוב (הרבה) לפני כל מילה שכותבים.
  3. פשטות היא שם המשחק. אם ילד בן 10 לא יכול לקרוא את זה, זה לא פשוט מספיק. זרקו לפח ז'רגון מקצועי, מונחים מדעיים ומילים ארוכות מדי. אנשים לא רוצים להתאמץ כדי לקרוא אתכם.
  4. קופירייטינג טוב מדבר ללקוח/קורא בגובה העיניים ובשפה שלו. לכן חשוב מאוד להבין מי קורא אותנו. ככל שההבנה הזו תהיה מדויקת יותר, מה שנכתוב יהיה טוב יותר. אני ממליצה בחום למצוא את "הקורא האידיאלי" שלנו.
  5. נתינת ערך. תוכן טוב הוא תוכן שפותר בעיות למישהו, חוסך לו זמן, מעודד אותו או כל ערך אחר שתוכלו לחשוב עליו. בעיני, התוכן הכי טוב הוא זה שמרגש אותנו. אבל זו אני. בכל מקרה מדובר בהסטת תשומת הלב מ"אני" ל"אתה".
  6. לא לפחד ממחקר. עובדות, ידע והבנה מעמיקה מציבים אותנו במקום אחר. ידעתי שהיכולת שלי ללמוד תשתלם מתישהו! מחקר יכול להיות איכותני או כמותי והכי חשוב שיהיה תואם את מטרת הכתיבה. לא סתם סטטיסטיקות ומספרים, אלא כאלה שנותנים עוד ידע וכוח לדרך שלנו.
  7. סדר בעיניים עושה טוב לקורא. פסקאות קצרות, משפטים פשוטים, כותרות משנה, נקודות, תמונות. כל מה שנעים בעיניים מיד משפר את סיכוי התוכן שלנו להיקרא במבול המידע ברשת.
  8. לא לפחד מהבעת דעה אישית. הרי זו הסיבה שבאים לקרוא אותך ולא מישהו אחר.
  9. אם אנחנו רוצים להתקדם בחיים, אנחנו חייבים לשים לב למדדים. להבין אילו מדדים חשובים לנו, ללמוד אותם, ללמוד מהם. גוגל אנליטיקס, ה Insights של פייסבוק ושאר נפלאות הפידבק. אין ספק שבמדובר בניתוחים משעממים (לפחות אותי), אבל מישהו חייב לעשות את זה. והמישהו הזה הוא אתם.
  10. לפעמים צריך לשבור את כל החוקים האלה, ופשוט לכתוב מהלב, וזה עובד.

אז מה אתם לוקחים מהתובנות שלי? ואילו טעויות עשיתם עד עכשיו? (אני, למשל, עשיתי את כולן!) שתפו.

 

עוד קצת באותו עניין

  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • דווקא עכשיו – בלוגינג עסקידווקא עכשיו – בלוגינג עסקי
  • מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?
  • זה לא כל כך נעים לראות בלוג נטושזה לא כל כך נעים לראות בלוג נטוש
  • אובר חשיפה. יש דבר כזה?אובר חשיפה. יש דבר כזה?
  • איך לייצר יותר רעיונות?איך לייצר יותר רעיונות?

Filed Under: בלוגינג עסקי, כלים לכתיבה Tagged With: בלוג, קופירייטינג

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb