BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / 10 מרכיבי חובה בבלוג

10 מרכיבי חובה בבלוג

10 באוגוסט 2016 by גיל מרטנס 6 Comments

כן, שוב אני והספרים שלי, והרצון שלי מיד לרוץ ולספר לחברה.

אני שקועה בימים אלו בספר על שיווק באמצעות תוכן* (או במילים יפות – מה שאנחנו מנסות לעשות בבלוגים שלנו, בין אם הם עסקיים, חברתיים או אישיים), ונתקלתי ברשימת מרכיבים של תוכן. הוספתי ותיבלתי והנה היא לפניכם:

10 מרכיבי החובה של בלוג/תוכן טוב:

  1. חזון – על מה מדבר הבלוג? איך הוא נראה ומתפקד, כשהוא מגיע למלוא הפוטנציאל שלו? זה השלב שאת צריכה לתת לעצמך להתפרע ולחלום בגדול. בקיצור- זה השלב הכיפי. אף אחד, אגב, לא חייב לדעת מזה – ולכן אם, כמוני, שיחה על חזון מצליחה להביך אותך, שמרי את החזון הזה לעצמך. אבל שמרי אותו קרוב ללב.
  2. ערכים – מהם ערכי המפתח שמשפיעים וישפיעו על בחירת התוכן? בבלוג המקומי שלי, לדוגמא, החלטתי בשלב כלשהו שאני מפרגנת לעסקים קטנים. זה הוביל אותי לשני ערכים בסיסיים – פרגון ועסקים קטנים בלבד. קחי בחשבון שהערכים יכולים להתווסף ולהתדייק עם הזמן.
  3. השראה – איפה את מוצאת את ההשראה שלך? מיהם האנשים שיכולים לספק לך אותה? כשמדברים על כתיבה חייבים להתייחס להשראה, ולפעמים היא נמצאת במקומות הכי בלתי צפויים – על חוף הים, מול שלט של בית קפה, בשיחה עם המורה של הילד, או ברומן הסוחף שאת קוראת.
  4. איך היית מתארת את הבלוג? יש כאלה שיקראו לזה "אסטרטגיה" אבל אישית המילה הזו מכווצת לי את הבטן, אז אני בוחרת ב"תיאור" – על מה הבלוג בעצם מדבר? כמובן שגם במקרה הזו, התיאור משתנה עם הזמן. ועוד ישתנה.
  5. קהל היעד – כן, כמה שאדבר על קהל היעד לא יספיק. ככל שקהל היעד יותר מדויק, כך הכתיבה שלך טובה יותר. ממליצה לך לזקק את הקהל עד כדי קוראת (נו טוב, או קורא) אחת ספציפית.
  6. בידול – איך הבלוג שלך שונה ממה שכבר קיים? האמת, זה סעיף קצת טריקי, ושקלתי בכלל להוריד אותו. כל המילה הזו, בידול, קצת מזכירה לי תחרות, ואני בכלל לא בעניין תחרויות. אמנם אנחנו בתקופת האולימפיאדה, אבל הלו- פה זה הבלוגיאדה. ואני באמת חושבת שיש מקום לכולם, כל עוד יש מי שיקרא אותנו. אז אולי במקום בידול נדבר על הקול האישי, על מה שמייחד את הכתיבה שלך, את הנישה, אותך? בקיצור- אותנטיות היא כנראה מילת המפתח. יש סיכוי שזה יהיה נושא לאחד הפוסטים הבאים, כשאני חושבת על זה.
  7. יתרונות – מה נותן לך יתרון? הנישה הספציפית שלך? הניסיון שלך? הדרך בה את מעבירה את החומר הלאה? האנשים שאת מכירה?
  8. מערכות יחסים חשובות – האם יש אנשים משפיעים שיכולים לשתף תוכן שלך? לכתוב אצלך? לארח אותך? לייעץ? איך אפשר לגייס אותם לשורותיך?
  9. מדידה – כן, זה אמנם טכני, אבל לומדים לא מעט מכל המדדים האלו – צפיות, שיתופים ותגובות נותנים לנו המון פידבק על התוכן שלנו (ושל אחרים), ומאפשרים לנו שיפור תמידי.
  10. הנעה לפעולה – אחת ממילות הקסם של תוכן. האם הצלחנו להשפיע? להניע ולהזיז אנשים? לגרום להם לקנות? להירשם לבלוג? לגרום להם לחשוב? להרגיש? (אוקיי, זו כמובן תוספת שלי, אבל בעיני זה חשוב לא פחות מכל פעולה אחרת. בעצם – זה הכי חשוב).
office-notes-notepad-entrepreneur-38556-medium
מה עכשיו? קחו דף ועט…

ומה אני עשיתי? לקחתי דף ועט, ובלי לחשוב פעמיים, זרקתי הצידה את השיפוטיות והספק לכמה דקות, ופשוט רשמתי ליד כל סעיף איפה אני נמצאת. גיליתי איפה אני חזקה יותר (כלומר יש לי תשובות ברורות, גם אם הן פרועות למדי) ואיפה אני עדיין די תקועה (איפה אני צריכה להתחזק, לשפר, לחשוב הלאה). ממליצה לכן גם. זה תרגיל סופר מעניין ומדייק.

אשמח לשמוע מה גיליתן. אפשר גם בפרטי. מבטיחה לענות.

https://www.youtube.com/watch?v=sByNZekTwCI

*התוכן – בתרגום סופר חופשי ואינטרפרטציות אישיות מאוד – מתוך הספר:

Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business With Zero Advertising – Dan Norris

 

 

עוד קצת באותו עניין

  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • דווקא עכשיו – בלוגינג עסקידווקא עכשיו – בלוגינג עסקי
  • מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?
  • זה לא כל כך נעים לראות בלוג נטושזה לא כל כך נעים לראות בלוג נטוש
  • אובר חשיפה. יש דבר כזה?אובר חשיפה. יש דבר כזה?
  • איך לייצר יותר רעיונות?איך לייצר יותר רעיונות?

Filed Under: Be Local, בלוגינג עסקי Tagged With: בלוג, בלוגרית, מרכיבי חובה, מרכיבים

Comments

  1. לירון says

    10 באוגוסט 2016 at 13:46

    פוסט מעולה. תודה 💚

    הגב
    • גיל מרטנס says

      10 באוגוסט 2016 at 15:35

      איזה כיף מותק!

      הגב
  2. רבקה קופלר says

    10 באוגוסט 2016 at 16:04

    פשוט מעולה! זה לא מספיק להגיד את הדברים הנכונים, חשוב להגיד אותם בצורה הנכונה – ואת בהחלט עושה את זה! אני מבטיחה להתיישב לכתוב רשימה. מחר. ביום ראשון… כמו דיאטה… זה החלק הכי קשה, אני מודה.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      10 באוגוסט 2016 at 16:57

      יה, רבקה, תודה רבה!!
      מחכה לשמוע מה העלית בחכתך 🙂

      הגב
  3. מיכל says

    10 באוגוסט 2016 at 18:49

    מאוד נהנתי לקרוא.
    אשמח לדעת את שם הספר

    הגב
    • גיל מרטנס says

      10 באוגוסט 2016 at 19:34

      תודה מיכל. הוא מופיע בסוף הפוסט…
      והנה ליתר בטחון:
      Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business With Zero Advertising – Dan Norris

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb